mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Rajd Polski nie będzie rundą WRC

Rajd Polski nie będzie rundą WRC

Mimo przychylnych opinii w ubiegłym roku Rajd Polski nie został uwzględnionyw przyszłorocznym kalendarzu Rajdowych Mistrzostw Świata - WRC. Na liście znalazło się łącznie 13 eliminacji.

Rajd Polski nie będzie rundą WRC
Rada Światowa FIA ustaliła, że od 2011 roku zmieni się regulamin obowiązujący w WRC. Nie będzie jednego, wyłącznego dostawcy opon, stąd zakończony zostanie monopol firmy Pirelli. Jedynie w klasie Junior WRC będzie obowiązywał jeden dostawca ogumienia. FIA wzorem Formuły 1 zamierza wprowadzić regulacje, które pozwolą obniżyć koszty startów - dokładniejsze zapisy poznamy jednak dopiero 20 lipca.

Kolejną zmianą jest powrót do naklejania na szybach aut rajdowych nazwisk pilotów. Przepis ten obowiązywał będzie zarówno w WRC jak w regionalnych mistrzostwach. FIA rozpocznie również przetarg na dostawcę nowego układu zmiany biegów z łopatkami, choć na razie nie ma potwierdzenia daty wprowadzenia tych mechanizmów w życie.

Mając na uwadzę pojawienie się tzw. "silnika światowego" - Global Engine, w mistrzostwach regionalnych będzie można przebudować dotychczasowe auta klasy S2000, na takie z silnikiem o pojemności 1.6 l. i doładowaniu Turbo. Pozwoli to mniej zamożnym zawodnikom na tańsze dopasowanie rajdówek do nowych specyfikacji.

Kalendarz WRC na rok 2011:
13.02 - Szwecja
06.03 - Meksyk
27.03 - Portugalia
17.04 - Jordania
08.05 - Włochy
29.05 - Argentyna
19.06 - Grecja
31.07 - Finlandia
21.08 - Niemcy
11.09 - Australia
02.10 - Francja
23.10 - Hiszpania
13.11 - Wielka Brytania
Tematy w artykule: WRC Rajd Polski FIA

Podobne wiadomości:

Skoda powraca na mazurskie szutry

Skoda powraca na mazurskie szutry

Aktualności 2016-06-30

Citroen C3 WRC - podobny do drogowej wersji

Citroen C3 WRC - podobny do drogowej wersji

Aktualności 2016-04-19

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Honda pracuje nad hybrydą
Honda pracuje nad hybrydą
Japoński producent postawił sobie bardzo ambitny cel. Do 2030 roku dwie trzecie samochodów sprzedawanych przez tą markę ma być napędzana układem hybrydowym. Dlatego inżynierowie pracują nad nowym rozwiązaniem.