mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Rajd Sardynii: Perfekcyjny Loeb

Rajd Sardynii: Perfekcyjny Loeb

Sebastien Loeb wygrał tegoroczny Rajd Sardynii. Francuz prowadzący Citroena DS3 WRC kontrolował rywalizację od samego początku rajdu i zapisał na swoim koncie kolejne 25 punktów. Drugie miejsce zajął Mikko Hirvonen (Ford Fiesta RS WRC), trzeci był Petter Solberg (Citroen DS3 WRC).

Rajd Sardynii: Perfekcyjny Loeb

To nie było łatwe i jak przyznał na mecie sam Loeb spodziewane zwycięstwo. Francuz przez cały weekend pełnił rolę tzw. "odkurzacza", startując jako pierwszy oczyszczał trasę z luźnego szutru przed innymi kierowcami. Mimo to kierowcy Citroena udało się ostatecznie zwyciężyć z przewagą 11,2 s. nad Mikko Hirvonenem. Loeb nie popełnił żadnych błędów, wygrał cztery z 18 odcinków specjalnych i umocnił się na pozycji lidera klasyfikacji generalnej. "Niesamowity weekend" - przyznał na mecie Sebastien Loeb.

"W pewnym sensie to dla nas niespodzianka, ponieważ otwieraliśmy trasę i byłem przekonany, że będzie bardzo trudno walczyć o zwycięstwo. Tym czasem się udało. Zespół wykonał świetną pracę, a auto działało perfekcyjnie" - zakończył wielokrotny mistrz świata.

Drugi w Rajdzie Sardynia Mikko Hirvonen na swoje konto zapisał oprócz 18 punktów za drugie miejsce, dodatkowe trzy oczka. Fin wygrał dodatkowo punktowany Power Stage i również wyjeżdża zadowolony z włoskiej wyspy. "Cały rajd przebiegł bez najmniejszych problemów. Co prawda przebiliśmy raz oponę, ale ogólnie jestem bardzo zadowolony. Cieszą dodatkowe trzy punkty za Power Stage" - powiedział kierowca fabrycznego zespołu Forda.

Do końca niepocieszony ze swojego wyniku był natomiast Petter Solberg, który jak powiedział na mecie mógł rozstrzygnąć zwycięstwo w Rajdzie Sardynii na swoją korzyść. Niestety kilka błędów na odcinku i małe problemy z autem zepchnęły sympatycznego Norwega na trzecie miejsce podium. W klasyfikacji generalnej rajdu Solberg stracił do Loeba 23,8 s. "Mogłem wygrać ten rajd. Niestety mieliśmy kilka problemów, a Sebastien nie miał w ogóle. Podium cieszy, zwłaszcza jeśli chodzi o moich sponsorów" - podsumował swój występ Solberg.

Poza podium znaleźli się kolejno między innymi: Sebastien Ogier (Citroen), Mads Ostberg (Ford) i Dani Sordo. Ten ostatni przywiózł historyczne, pierwsze punkty dla debiutującego w WRC zespołu fabrycznego MINI. Hiszpan powiedział po rajdzie, że najbardziej cieszy go fakt dojechania do mety i przyznał, że rajdówka przygotowywana przez Prodrive ma naprawdę spory potencjał. "Ja i cały zespół również jesteśmy bardzo zadowoleni z pierwszego występu w WRC. Mieliśmy drobne problemy z autem, ale to normalne, kiedy debiutujesz nowym samochodem. Najważniejsze, że zrobiliśmy duży progres w porównaniu z testami. Ekipa bardzo ciężko pracowała. Myślę, że jeśli zmienimy kilka rzeczy, będziemy mogli włączyć się już na stałę w walkę o zwycięstwa" - powiedział Sordo.

Za Danim Sordo metę osiągnął młodziutki Estończyk Ott Tanak, który w Fieście S2000 jednocześnie okazał się zwycięzcą serii SWRC. Podopieczny Markko Martina wyprzedził o blisko 27 s. Juho Hanniena w Skodzie Fabia S2000, który był ósmy. Pierwszą dziesiątkę zamknęli jeszcze Matthew Wilson i Martin Prokop (trzeci w SWRC).

W łącznej klasyfikacji sezonu na szczycie tabeli znajduje się Sebastien Loeb, który po pięciu eliminacjach zgromadził równe 100 punktów. 7 punktów mniej ma Mikko Hirvonen. Trzeci jest Sebastien Ogier, który na koncie ma 81 oczek. Wśród zespołów liderem jest Citroen (167), przed Fordem (150) i drugim półfabrycznym teamem marki spod znaku błękitnego owalu - M-Sport Stobart Ford (61).


Podobne wiadomości:

Znamy polski cennik Citroena C3 Aircross

Znamy polski cennik Citroena C3 Aircross

Aktualności 2017-08-05

DS - PSA wybuduje w Polsce nową sieć salonów

DS - PSA wybuduje w Polsce nową sieć salonów

Aktualności 2017-05-30

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Skoda Octavia - 5 milionów egzemplarzy
Skoda Octavia - 5 milionów egzemplarzy
Po 21 latach z linii produkcyjnej zakładów Skody w Mlada Boleslav zjechał sześciomilionowy egzemplarz modelu Octavia. Kompaktowy samochód z Republiki Czeskiej szybko stał się globalnym hitem sprzedaży i najważniejszym modelem dla marki.
Austria. Czas na oddech Austria. Czas na oddech