mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Rajd Szwecji: Testowy dla Loeba

Rajd Szwecji: Testowy dla Loeba

Trening podczas Rajdu Arktycznego opłacił się Daniemu Sordo. Hiszpan z fabrycznego zespołu Citroena był przez dłuższy czas najszybszym kierowcą podczas dzisiejszego shakedownu Rajdu Szwecji. W ostatnim przejeździe całą stawkę zdeklasował niezawodny Sebastien Loeb.

Rajd Szwecji: Testowy dla Loeba
Krótki odcinek testowy, który miał być preuludium do rozpoczęcia Rajdu Szwecji, wcale nie przypominał charakterystycznej dla tej eliminacji zimowej aury. Zaraz po przejeździe pierwszych załóg niewielka warstwa puchu została odkurzona, a pod nią znajdował się już tylko szuter. Z takimi warunkami najlepiej poradził sobie Dani Sordo, który na pięciokilometrowym odcinku zanotował jako jedyny czas poniżej 1 min. i 55 s. - dokładnie 1:54.8. Długo utrzymywał się na fotelu lidera. Jednak do czasu, kiedy swój ostatni przejazd wykonał Sebastien Loeb, kończąc go fenomenalnym czasem 1:53.4.

O całą sekundę z Sordo przegrał Jari-Matti Latvala. Wynik 1:56.0 wykręcił z kolei Mikko Hirvonen, który był czwarty. Goszczący okazjonalnie w Szwecji Marcus Grönholm był piąty z wynikiem 1:56.2. Zaledwie o 0,1 s. wolniej od Fina pojechał Petter Solberg.

Pierwsze przetarcie w królewskiej stawce WRC zaliczył też Kimi Räikkönen. Były mistrz świata F1, który w tym sezonie postanowił związać się z juniorskim zespołem Citroena był na odcinku testowym dziesiąty z wynikiem 1:59.3.

Rajd Szwecji 2010 - Shakedown
01. Sebastien Loeb, Citroen, 1:53.4
02. Dani Sordo, Citroen, 1:54.8
03. Jari-Matti Latvala, Ford, 1:55.8
04. Mikko Hirvonen, Ford, 1:56.0
05. Marcus Grönholm, Ford, 1:56.2
06. Petter Solberg, Citroen, 1:56.3
07. Sebastien Ogier, Citroen, 1:57.3
08. Henning Solberg, Ford, 1:57.6
09. Mads Östberg, Subaru, 1:59.0
10. Matthew Wilson, Ford, 1:59.4
11. Kimi Räikkönen, Citroen, 1:59.3

Podobne wiadomości:

Ford Mustang przeszedł lifting - premiera na IAA

Ford Mustang przeszedł lifting - premiera na...

Premiery 2017-09-14

Ford Fiesta, Hyundai i20, Volkswagen Polo -...

auto motor i sport 0000-00-00

Samochód roku i konkurenci. Spośród nowych samochodów największe wzięcie miały w Polsce w 2009 roku maluchy. Sprawdzamy, który z zeszłorocznych debiutantów okaże się najlepszy - trzycylindrowe Polo 1.2, czterocylindrowa Fiesta 1.25, czy może Hyundai i20 1.2.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Nowe Audi A6 - znamy polskie ceny
Nowe Audi A6 - znamy polskie ceny
Importer niemieckiej marki opublikował właśnie cennik nowego Audi A6. Samochód będzie dostępny na początek w silnikiem benzynowym i wysokoprężnym. Cennik otwiera kwota 296 600 zł.