mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Rajdowe legendy z... Dieslem?

Rajdowe legendy z... Dieslem?

Sensacyjne, a zarazem smutne dla zagorzałych fanów Mitubishi Lancera Evo oraz Subaru Imprezy STi wiadomości przynosi serwis autocar.co.uk. Legendarne modele, które od lat kojarzone były z rajdami samochodowymi złagodnieją, a ich turbodoładowane silniki benzynowe będą musiały zrobić miejsce dla wysokoprężnych odpowiedników.

Rajdowe legendy z... Dieslem?
Te szokujące doniesienia brytyjski serwis potwierdza, powołując się na źródła bliskie koncernom. W przypadku Mitsubishi nowa generacja wyczynowej serii Evolution zamiast benzynowymi, napędzana będzie silnikami hybrydowymi bazującymi na jednostkach dieslowskich.

Na obronę tego rozwiązania japoński koncern chce przytoczyć osiągi nowego Lancera Evo. Według wstępnych danych auto ma rozpędzać się do pierwszej setki w mniej niż 5 s. Ma to zagwarantować wysoki moment silnika i napęd na cztery koła.

Podobne zakusy jak Mitsubishi ma podobno także odwieczny rywal "trzech diamentów" - Subaru. "Plejada gwiazd" chce umieścić pod maską nowej generacji Imprezy STi turbodoładowany silnik wysokoprężny w 2012 roku. W przeciwieństwie do Mitsubishi, Subaru nie zamierza rezygnować w całości z jednostek benzynowych, jednak kultowego boxera 2.0 l. może zastąpić silnik z doładowaniem turbo, poddany downsizingowi do 1.5 l.

Podobne wiadomości:

Wielkie stolice zakażą Diesli

Wielkie stolice zakażą Diesli

Aktualności 2016-12-06

Mitsubishi L200 pickupem roku 2017

Mitsubishi L200 pickupem roku 2017

Aktualności 2016-12-01

Komentuj:

~tim 2010-06-25

Chyba mówimy o dwóch róznych silnikach. Pierwszy bokser diesel, jak został kiedykolwiek zastosowany w samochodzie osobowym, a więc diesel Subaru wszedł do produkcji w 2008 roku. Wynika stąd, że raczej nie bardzo jest możliwe by ktokolwiek kilka lat temu rozwiercił go do 2.5 litra. Może chodzi Ci o silnik benzynowy, choć i tu raczej trudno mówić o rozwierceniu, bo zdaje się że silniki benzynowe 2.0 i 2.5 są silnikami zupełnie od siebie innymi.

~Marek 2010-06-20

"Kultowego boxera 2.0..." Subaru kilka lat temu rozwierciło go do 2,5 litra.

~tim 2010-06-19

No i o co tyle krzyku. Przecież boxer diesel to świetny silnik, a jak nad nim popracują, to i zyska parametry pozwalające na starty w sporcie. Co daleko szukać, wystarczy popatrzeć na sukcesy diesla Audi w wyścigach La Mans 24h. Mała uwaga do przedmówcy, tu nie chodzi o zużycie paliwa, tylko o charakterystykę silnika, a przede wszystkim moment. A poza tym, myślę że tę informację należy potraktować jako ? gdzieś, ktoś, coś powiedział. A tak naprawdę to czy tak będzie, kto to wie. Na pewno jedna i druga marka szykuje hybrydę na ulicę. Subaru już nawet pokazało koncept, bodajże w Tokio. Ciekawie rozwiązany, bo z silnikiem benzynowym o bardzo przyzwoitych parametrach. Mitsu z kolei wprowadziło jakieś autko na bateryjkę.

~zen 2010-06-15

phi też "nowość" 10 lat temu golf gti (nie wiem jak ta klasa się nazywa w wyścigach) miał 2.5 TDi od dostawczaka 2 turbiny, moc wyjściowa 500 KM 2 litrowa benzyna na szutrze chlała 40 a diesel 15 i czemu się tu dziwić

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport