mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Rajdowe legendy z... Dieslem?

Rajdowe legendy z... Dieslem?

Sensacyjne, a zarazem smutne dla zagorzałych fanów Mitubishi Lancera Evo oraz Subaru Imprezy STi wiadomości przynosi serwis autocar.co.uk. Legendarne modele, które od lat kojarzone były z rajdami samochodowymi złagodnieją, a ich turbodoładowane silniki benzynowe będą musiały zrobić miejsce dla wysokoprężnych odpowiedników.

Rajdowe legendy z... Dieslem?
Te szokujące doniesienia brytyjski serwis potwierdza, powołując się na źródła bliskie koncernom. W przypadku Mitsubishi nowa generacja wyczynowej serii Evolution zamiast benzynowymi, napędzana będzie silnikami hybrydowymi bazującymi na jednostkach dieslowskich.

Na obronę tego rozwiązania japoński koncern chce przytoczyć osiągi nowego Lancera Evo. Według wstępnych danych auto ma rozpędzać się do pierwszej setki w mniej niż 5 s. Ma to zagwarantować wysoki moment silnika i napęd na cztery koła.

Podobne zakusy jak Mitsubishi ma podobno także odwieczny rywal "trzech diamentów" - Subaru. "Plejada gwiazd" chce umieścić pod maską nowej generacji Imprezy STi turbodoładowany silnik wysokoprężny w 2012 roku. W przeciwieństwie do Mitsubishi, Subaru nie zamierza rezygnować w całości z jednostek benzynowych, jednak kultowego boxera 2.0 l. może zastąpić silnik z doładowaniem turbo, poddany downsizingowi do 1.5 l.

Podobne wiadomości:

Nowe wcielenie Mitsubishi Eclipse - wersja Cross

Nowe wcielenie Mitsubishi Eclipse - wersja...

Aktualności 2017-02-17

Mitsubishi Grand Lancer - nie dla Europy

Mitsubishi Grand Lancer - nie dla Europy

Aktualności 2017-02-16

Komentuj:

~tim 2010-06-25

Chyba mówimy o dwóch róznych silnikach. Pierwszy bokser diesel, jak został kiedykolwiek zastosowany w samochodzie osobowym, a więc diesel Subaru wszedł do produkcji w 2008 roku. Wynika stąd, że raczej nie bardzo jest możliwe by ktokolwiek kilka lat temu rozwiercił go do 2.5 litra. Może chodzi Ci o silnik benzynowy, choć i tu raczej trudno mówić o rozwierceniu, bo zdaje się że silniki benzynowe 2.0 i 2.5 są silnikami zupełnie od siebie innymi.

~Marek 2010-06-20

"Kultowego boxera 2.0..." Subaru kilka lat temu rozwierciło go do 2,5 litra.

~tim 2010-06-19

No i o co tyle krzyku. Przecież boxer diesel to świetny silnik, a jak nad nim popracują, to i zyska parametry pozwalające na starty w sporcie. Co daleko szukać, wystarczy popatrzeć na sukcesy diesla Audi w wyścigach La Mans 24h. Mała uwaga do przedmówcy, tu nie chodzi o zużycie paliwa, tylko o charakterystykę silnika, a przede wszystkim moment. A poza tym, myślę że tę informację należy potraktować jako ? gdzieś, ktoś, coś powiedział. A tak naprawdę to czy tak będzie, kto to wie. Na pewno jedna i druga marka szykuje hybrydę na ulicę. Subaru już nawet pokazało koncept, bodajże w Tokio. Ciekawie rozwiązany, bo z silnikiem benzynowym o bardzo przyzwoitych parametrach. Mitsu z kolei wprowadziło jakieś autko na bateryjkę.

~zen 2010-06-15

phi też "nowość" 10 lat temu golf gti (nie wiem jak ta klasa się nazywa w wyścigach) miał 2.5 TDi od dostawczaka 2 turbiny, moc wyjściowa 500 KM 2 litrowa benzyna na szutrze chlała 40 a diesel 15 i czemu się tu dziwić

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Renault Koleos - znamy polskie ceny
Renault Koleos - znamy polskie ceny
Polski importer samochodów marki Renault opublikował cennik nowego Renault Koleos. Wiemy, ile trzeba zapłacić za podstawową wersję francuskiego SUV-a.