mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Raport awaryjności Dekra 2005

Raport awaryjności Dekra 2005

Jak co roku, również i w tym prezentujemy Państwu jako jedyni w Polsce wyniki jednego z najbardziej rzetelnych raportów awaryjności samochodów przeprowadzonych przez niemiecką firmę Dekra. Raport powstał na podstawie przebadania ponad 8 milionów aut w 2005 roku.

Raport awaryjności Dekra 2005

Samochody biorące udział w testach Dekry zostały zakwalifikowane do trzech grup wiekowych: do 3 lat, do 5 lat i do 7 lat. Ze względu na zanotowane usterki zostały również przyporządkowane do różnych kategorii związanych z określonym defektem. I tak stworzono 10 grup najczęściej występujących awarii: karoseria i podwozie, oświetlenie, elektryka, silnik, układ wydechowy, przeniesienie napędu, zawieszenie, układ hamulcowy, układ kierowniczy i ogumienie. 

Zobacz szczegółowe wyniki Raportu Awaryjności DEKRA 2005

 W porównaniu z poprzednim raportem z roku 2004 aktualne wyniki prezentują się następująco. Ze statystyk wynika, że w ponad połowie – 53,3% - przetestowanych w roku 2005 aut nie stwierdzono żadnych usterek – w roku 2004 było to 53,1%. W przypadku 27,2% (2004: 25,9%) zanotowano drobne nieprawidłowości, natomiast w 19,5% (2004: 20,9%) stwierdzono poważne usterki.
 
Auta do 3 lat:
 
Wśród aut, których wiek nie przekracza 3 lat najmniej awaryjny okazał się model Audi A4 Cabrio. W 90,8% badanych egzemplarzy stwierdzono brak usterek, w 6,3% zanotowano drobne awarie, a jedynie w przypadku 2,9% stwierdzono poważne defekty. W ubiegłorocznym rankingu Audi A4 Cabrio znajdowało się w tym przedziale wiekowym na 12 miejscu. Według danych zamieszczonych w raporcie najczęstszymi awariami w tym modelu był defekt oświetlenia i ogumienia. W takiej kategorii Audi A4 Cabrio jako jedyne przekroczyło próg 90% pod względem niezawodności badanych modeli.
 
Z wysokim współczynnikiem 89,3% w tej grupie aut uplasowało się BMW Seria 7. Limuzyna bawarskiego koncernu zanotowała bardzo duży awans bowiem w ubiegłorocznym raporcie zajęła dopiero 66 miejsce. W przypadku BMW Serii 7 w 7,1% badanych aut stwierdzono niewielkie uchybienia, natomiast w 3,5% usterki były bardzo poważne. Co warte zanotowania jest to jedyny model BMW, który zdołał się zakwalifikować do pierwszej 10-tki w tej grupie samochodów.
 
Trzecie miejsce wśród 3-latków dla Porsche Boxster. Ubiegłoroczny zwycięzca w tym przedziale wiekowym zanotował drobny spadek formy, a jego aktualne wyniki prezentują się następująco. W 89,1% (2004: 89,6%) badanych pojazdach nie stwierdzono żadnych defektów, w 8,7% (2004: 6,8%) zanotowano małe usterki, a w 2,2% (2004: 3,6%) stwierdzono poważne uszkodzenia. W przypadku tego modelu najczęstsze awarie występowały w oświetleniu pojazdu oraz silniku.
 
Najmniej pozytywnie z całej stawki samochodów do 3 lat wypadła Kia Carnival. Wśród testowanych aut zaledwie 59% zdało egzamin „sprawnościowy” za pierwszym podejściem. W 19,5% stwierdzono pewne nieprawidłowości, natomiast w 21,5% stwierdzono poważne uszkodzenia. Co gorsza, największą liczbę awarii stwierdzono w układzie hamulcowym – prawie 23% i oświetleniu 10,3%. Wśród niechlubnej grupy wadliwych aut znalazły się także: Fiat Multipla, Kia Sportage, Mercedes Klasa V oraz Renault Kangoo.
 
Zobacz wyniki grupy wiekowej do 3 lat

 Auta do 5 lat:
 
Również w tej grupie aut prym wiodą, według raportu Dekry, modele Porsche i Audi. Obie niemieckie marki okupiły podium. Porsche wprowadziło dwa modele: 911 i Boxster, Audi natomiast dość mało popularny model A2. Co ważne, podobnie jak w przypadku samochodów do 3 lat również i w tej grupie w pierwszej dziesiątce nie znalazł się żaden model Toyoty, uznawanej za jedną z najmniej zawodnych marek na świecie. W poprzednim zestawieniu japońska marka wprowadziła aż trzy swoje modele do pierwszej dziesiątki. Dopiero na 16 pozycji sklasyfikowano pierwsze z aut francuskich, model Peugeot 307.
 
Pierwsze miejsce wśród cztero- i pięciolatków wypracowało sobie Porsche 911. U sportowca z Zuffenhausen nie odnotowano awarii w 83,2% wszystkich badanych egzemplarzy, w 13,5% stwierdzono małe uchybienia, a w przypadku 3,4% stwierdzono poważne defekty. Podobnie jak w modelu Boxster, najwięcej wad wykryto w silniku i oświetleniu. W ubiegłorocznym zestawieniu Porsche 911 sklasyfikowano na 6 pozycji.
 
Drugie pod względem niezawodności to Audi A2. Co prawda w raporcie z 2004 roku to właśnie model A2 był najmniej awaryjny, jednak aktualny wynik jest nieznacznie gorszy i utrzymuje się na wysokim poziomie 83% (2004: 85,8%). Wśród 11% (2004: 8,3%) testowanych modeli A2 zostały stwierdzone drobne nieprawidłowości, 6% (2004: 5,9%) samochodów zostało zmuszonych do ponownego przeprowadzenia testu ze względu na zły stan techniczny.
 
Na najniższym miejscu podium ponownie Porsche Boxster. Model ten zdołał w ciągu roku awansować o jedno miejsce w zestawieniu i tym samym zepchnął z trzeciej pozycji Mercedesa SLK (2005: 10 miejsce). Testy Dekry przeszło pomyślnie 82,8% sztuk tego modelu, w 13,7% odnotowano drobne nieprawidłowości, a 3,4% nie nadawało się do jazdy.
 
Najmniej pomyślne testy w tej grupie wiekowej przeszły ponownie Kia Carnival, Mercedes Klasa V i Chrysler Voyager. W przypadku dwóch pierwszych pojazdów więcej niż 50% badanych modeli okazała się niesprawna. Amerykański Voyager zdołał zanotować wynik braku awaryjności w około 51% wszystkich testowanych egzemplarzy. Cała trójka odnotowała najwięcej awarii w układzie hamulcowym. Jako ciekawostkę w negatywnym znaczeniu można podać, że trzy wspomniane wyżej modele okazały się najbardziej zawodne także według raportu z 2004 roku.
 
Zobacz wyniki grupy wiekowej do 5 lat

 Auta do 7 lat:
 
Według ekspertów Dekry to właśnie ta grupa wiekowa potrafi najrzetelniej oddać wartość i niezawodność testowanych samochodów. Skoro tak, to nie powinno zabraknąć tutaj marki Porsche, która również i w tym zestawieniu zdołała uplasować swoje dwa topowe modele Boxster i 911 w czołówce. Podobnie jak w raporcie z 2004 oba modele zajęły dwa pierwsze miejsca na podium. W przypadku Boxstera liczba aut, w których nie zastała odnotowana żadna awaria udało się marginalnie polepszyć. W aktualnym raporcie ten samochód Porsche uzyskał wynik na poziomie 80,2% (2004: 80,0%), w 15,2% stwierdzone małe usterki (2004: 14,9%), a 4,6% (2004: 5,1%) aut miało poważne uchybienia.
 
Nieznacznie pogorszył się natomiast wynik modelu 911. O ile dwa lata temu test przeszło pozytywnie 79,6% pojazdów, o tyle w roku 2005 było ich 77,5%. Zwiększyła się liczba drobnych awarii z 13,1% w 2004, do 17,3% w roku 2005. Spadła natomiast awaryjność poważnych elementów z 7,2% w 2004 do 5,3% w roku 2005.
 
Zmiana wśród konkretnych marek nastąpiła natomiast na trzecim miejscu. Mercedes SL oddał ostatnie miejscu na podium Mazdzie MX-5. Produkt koncernu DaimlerChrysler spadł w aktualnym zestawieniu na siódme miejsce, MX-5 z kolei awansował z piątej pozycji. W raporcie firmy Dekra 74,9% (2004: 74,8%) egzemplarzy przeszło pomyślnie testy, w 17,6% (16,3%) wystąpiły nieduże usterki, a 7,5% (2004: 8,5%) miało poważne wady mechaniczne.
 
Wśród najbardziej wadliwych aut do lat 7 po raz kolejny okazały się modele Mercedesa Klasa V i Chrysler Voyager. Niechlubną trójkę uzupełnia jeszcze Renault Twingo. Sprawność wszystkich egzemplarzy tych modeli badanych przez niemieckich inżynierów jest bliska 40%.
 
Zobacz wyniki grupy wiekowej do 7 lat
 
”Podczas badania technicznego diagnosta DEKRA korzysta z check-listy, która odnotowuje rodzaj stwierdzonych usterek w pojeździe. Informacje z poszczególnych badań technicznych trafiają następnie do centralnej bazy danych w centrali DEKRA w Stuttgarcie, gdzie są statystycznie przetwarzane – m.in. nie bierze się pod uwagę wyników otrzymanych dla niewielkiej próby danego modelu. Stąd w raporcie DEKRA nie są reprezentowane wszystkie modele i marki.” – wyjaśnia przebieg tworzenia raportu Mariusz Mankiewicz, dyrektor DEKRA Polska.

Tematy w artykule: Dekra

Podobne wiadomości:

Dekra 2015 - oto najmniej awaryjne samochody

Dekra 2015 - oto najmniej awaryjne samochody

Aktualności 2015-03-05

Te auta Cię nie zawiodą, czyli Dekra 2014

Te auta Cię nie zawiodą, czyli Dekra 2014

Aktualności 2014-02-21

Komentuj:

~kare 2009-02-23

faktycznie te raporty to w kiblu d..e podetrzec,ten niemiecki szajs wiem bo miałem auta szwabskie i japonskie i kto nie miał porównania to nie wie o co chodzi.honda to jest to 5 lat i wzystko gra .pozdro dla własćiceli hond.

~matan 2008-10-31

a to ciekawe bo bedac kilka lat w Niemczech prawie wszedzie mówiło się że japończyki dawno już przegonili Niemców w bezawaryjności i jedynie najwyższe modele Audii, Mercedesa czy BMW nie odstają .od nich .Niemcy coraz bardziej narzekali na swoje średniej klasy auta (no chyba że za wszelką cenę "tylko niemieckie") ...ten raport to parodia...

~raf 2007-11-23

dlaczego alfa w kategori do 5 lat jest na 9 miejscu? to mi sie kłóci z ogólnym wizerunkiem alfy

~Seba 2007-09-16

taaaa - w niemieckich testach zawsze wygrywaja niemieckie auta - nie ma to jak markering - ale im więcej wydają na reklamę tym mniej na samochody

~vojta 2007-08-14

nie należy sie sugerować tymi wynikami... bo dekra podaje inne wyniki niż np adac...

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport