mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Raport awaryjności Dekra 2008

Raport awaryjności Dekra 2008

Dwuletni okres i ponad 15 milionów przebadanych samochodów osobowych posłużyły za podstawę przygotowania raportu awaryjności przez niemiecką organizację Dekra. Po raz kolejny jako jedyni prezentujemy szczegółowe wyniki tego jednego z najbardziej rzetelnych raportów usterkowości.

Raport awaryjności Dekra 2008
Tegoroczna edycja raportu niesie ze sobą wiele zmian. Przede wszystkim, po raz pierwszy za podstawę do wyliczenia wskaźników usterkowości dla wszystkich modeli posłużył aż dwuletni okres badań - od 1 października 2005 r. do 1 października 2007 r. Dużo ważniejsza wydaje się jednak ocena usterkowości w odniesieniu do przebiegu pojazdów. Usterki stwierdzone podczas przeprowadzonych badań nie są już klasyfikowane według przedziałów wiekowych pojazdów, jak to było do tej pory, lecz według rzeczywistego przebiegu pojazdu. Dzięki wprowadzonemu zróżnicowaniu raport usterkowości unika dotychczasowych, nie odpowiadających rzeczywistości porównań, na przykład niewiele używanego małego pojazdu z pojazdem najwyższej klasy o dużym przebiegu.

Ponadto uwzględnione zostały tylko typowe dla aut używanych usterki, które odzwierciedlają rzeczywistą jakość techniczną pojazdów. Ocenie nie zostały poddane te usterki, które wynikają z niewłaściwej dbałości o samochód, takich jak np. usterki opon, utrata ważności apteczki czy uszkodzone lusterko zewnętrzne.

- Nowa koncepcja prowadzi do istotnie bardziej realistycznych wypowiedzi na temat technicznej jakości modeli samochodów niż pozostałe dostępne oceny. Wraz z raportem usterkowości Dekra na rok 2008 oferujemy użytkownikowi wyraźnie większą kompatybilność z rzeczywistym stanem rzeczy a tym samym prawdziwe doradztwo przy zakupie pojazdu - wyjaśnia Clemens Klinke, przewodniczący Zarządu w DEKRA Automobil GmbH.

W oparciu o przedstawione wyniki badań przygotowany został ranking najbardziej niezawodnych i najbardziej awaryjnych modeli. Sklasyfikowane zostały tylko te modele, które były badane dostatecznie często (powyżej 1000 sztuk). Pierwsze miejsce w łącznym rankingu, bez podziału na klasy i przebieg, zajął BMW seria 1, w którego aż 96,2% przebadanych egzemplarzy nie stwierdzono żadnych usterek. Drugie miejsce w rankingu zajął Ford Focus (96,0%), zaś trzecie Skoda Octavia (95,3%). Najbardziej awaryjnym modelem okazał się Mercedes klasy G, gdzie aż w 52,7% przypadkach wykryto jakieś usterki. Drugie miejsce na tej niechlubnej liście zajął Opel Omega (tylko 52,0% bez usterek), zaś trzecie Ford Ka (53,4% bez usterek).

W segmencie najmniejszych aut w grupie o przebiegu do 30 tys. km najmniej awaryjny okazał się Mitsubishi Colt, w kategorii przebiegu do 60 tys. km zwyciężyła Mazda 2, zaś wśród aut o największym przebiegu zwyciężyła Honda Jazz. W segmencie kompaktów najmniej awaryjne okazały się odpowiednio BMW seria 1, Skoda Octavia i Volkswagen Golf V.

W przypadku klas średniej, średniej wyższej i wyższej, aut sportowych i kabrioletów, samochodów terenowych i vanów przyjęto nieco większe granice przebiegów - do 50 tys. km, od 50 do 100 tys. km i ponad 100 tys. km. Wśród aut o najmniejszym przebiegu w klasie średniej najmniej awaryjny okazał się Peugeot 407, Audi A6 zwyciężyło w klasie średniej wyższej/wyższej, Mercedes SLK w grupie aut sportowych, Hyundai Tucson wśród aut terenowych i Seat Altea w grupie vanów. W grupie o przebiegu do 100 tys. km w klasie średniej triumfowała Toyota Avensis, a dalej odpowiednio Audi A8, Audi A4 Cabrio, BMW X3 i Volkswagen Touran. Z kolei wśród aut o największym przebiegu najmniej awaryjnym modelem z segmentu średnich aut okazało się Audi A4, z w pozostałych kategoriach BMW seria 5, Mazda MX-5, BMW X5 i Volkswagen Touran.

Najczęstszymi usterkami w najnowszym raporcie okazały się usterki elektryki/elektroniki/oświetlenia. Na drugim miejsce uplasowały się usterki układu hamulcowego, zaś na trzecim awarie silnika. W szczegółowych opracowaniach rzeczoznawcy kwestionowali najczęściej zużyte okładziny i tarcze hamulcowe, uszkodzenia elementów podwozia, takich jak przeguby nośne i przeguby kierownicze, stabilizatory i poprzeczne drążki kierownicze, wycieki oleju z silnika, uszkodzoną szybę czołową, uszkodzenia oświetlenia i zużyte pióra wycieraczek.

Zobacz pełne wyniki raportu usterkowości Dekra 2008
Tematy w artykule: awaria Dekra usterka

Podobne wiadomości:

Chevrolet Corvette Z06 ma problem z silnikiem

Chevrolet Corvette Z06 ma problem z silnikiem

Aktualności 2015-08-17

Poduszki powietrzne w tych autach mogą zranić

Poduszki powietrzne w tych autach mogą zranić

Aktualności 2015-07-28

Komentuj:

~BOOB 2011-10-08

TEN RAPORT TO ŚCIEMA wycieraczki okładziny tarcze i drążki gałki olej żarówki itp to materiały eksploatacylne TAKIIE RAPORTY TO POMYŁKA I WYBIJA Z MYŚLENIA NO I OGŁUPIA I TAK CIEMNIAKÓW

~525d 2009-01-03

czytam o rzekomej niezawodności 407 i jestem w szoku. W firmie, w której pracuję były same toyoty (yaris,corolla,avensis) jakiś czas temu weszły 407 jako alternatywa dla avensis, wielu się rzuciło bo fajny wygląd itp.Po miesiącu już mieli ich dosyć.Ciągle jakies bzdety nawalały i serwis był potrzebny, więc nie wiem czy podane wyniki traktować poważnie

~Calleb 2008-04-23

Ciekawe czy koncerny mogą dać w łape, żeby ich auta stały wyżej w rankingu... W wielu przypadkach tak właśnie się dzieje... I kończy to polemizowanie o różnorodności klas używających danych marek...

~hjokiel 2008-04-19

betoniepartyjny, bardzo szanuję twój wybór. Subaru ma bardzo bezpieczne i nietuzinkowe auta. Ale nie o tym przecież mówiłem. Jakie roczniki bmw nie są opanowane przez "dresiarzy"? To tylko kwestia czasu. Pewnie, że nie kupią nowego z salonu, ale zamiłowanie do marki tego typu ludzi pozostaje, przynajmniej w Polsce, ok. Nie odniosłeś się jednak do meritum. Czy nie wydaje Ci się zaskakujące, że pojazdy PSA zrobiły tak duży postęp właśnie w dziedzinie usterkowości? Bo to, że uchodzą za ładne i oryginalne to chyba nikt temu nie zaprzeczy?

~betonpartyjny 2008-04-18

hjokiel, operujesz stereotypem jesli chodzi o BMW. Na dodatek zakorzenionym wyłącznie w PL. BMW to świetne auta, a że w PL jeżdżą nimi dresiki i inne takie?Hmmm, weź pod uwagę roczniki ich poojazdów a potem mów takie rzeczy...Dziwne swoją drogą, że w czołówce nie znalazło się ani jedno Subaru, odwieczny król raportów DEKRY. Czyżby przekombinowali coś? I tak pozostanę wierny tej marce po grobową deskę(oprócz nowej Imprezy, brrrr....)i następne auto jakie kupię na pewno będzie Subaru.Sajonara.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Jaguar XKSS - wskrzesili legendę
Jaguar XKSS - wskrzesili legendę
Oto odrestaurowany Jaguar XKSS, który został pokazany w Los Angeles. Auto odbudował zespół specjalistów z Jaguar Land Rover Classic. Powstanie kilka takich egzemplarzy.