mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Rekord Mazdy w Europie

Rekord Mazdy w Europie

Mazda była jedną z najszybciej rozwijających się marek w Europie w 2003 roku. Jej całkowita sprzedaż na tym rynku wyniosła 229 113 sztuk i była o 25,8 proc. (46 983 szt.) wyższa niż w 2002 roku.

Prym wiodła Mazda6. Jej sprzedaż przekroczyła 100 000 sztuk i była aż o 93,6 proc. wyższa w porównaniu z łącznym wynikiem sprzedaży modeli Mazdy6 i 626 w 2002 roku. Dzięki wprowadzeniu na rynek Mazdy2 w lutym sprzedaż samochodów Mazdy w Europie w segmencie B w 2003 roku powiększyła się o 83 proc. Sprzedaż Mazdy MPV wzrosła o 18,6 proc. do poziomu najwyższego w historii sprzedaży tego modelu. Nabywców znalazło też blisko 19 000 roadsterów MX-5 i był to również najlepszy rok sprzedaży w 14-letniej historii tego modelu.

Na czterech europejskich rynkach osiągnięto rekordowe wyniki sprzedaży. W Wielkiej Brytanii sprzedano 38 863 Mazd, co oznaczało wzrost w porównaniu z 2002 rokiem o 6 571 szt.,  czyli o 20 proc. Był to dla Mazdy najlepszy rok na tym rynku. We Włoszech sprzedaż była większa o 6 676 sztuk, tj. o 88 proc. niż w 2002 roku. Również w tym kraju był to rekordowy rok sprzedaży mazd. Podobnie było w Hiszpanii, gdzie w 2003 roku sprzedano  9 452 mazdy, czyli o 2987 więcej niż w roku poprzednim. Natomiast w Portugalii po raz pierwszy przekroczony został poziom 3000 szt.

Na innych rynkach osiągnięto również znakomite wyniki. W Danii, gdzie cały rynek samochodowy zmniejszył się o 10 proc., Mazda sprzedała o 88 proc. więcej samochodów niż w 2002 roku. W Austrii (a także na rynkach, na które eksportuje się z tego kraju) w 2003 roku sprzedano 21 463 mazdy i było to o 40 proc. więcej niż w roku poprzednim. Udział w rynku austriackim wyniósł 3,6 proc., dzięki czemu Mazda znalazła się na drugim miejscu - po Toyocie - wśród marek japońskich. We Francji sprzedano po raz pierwszy ponad 10000 Mazd i było to o 29 proc. więcej niż w 2002. Natomiast w Szwajcarii Mazda zwiększyła udział w rynku o 0,3 pkt. proc., do poziomu 2,6 proc.

Na największym rynku europejskim, w Niemczech, Mazda sprzedała 71 855 szt. Dzięki temu umocniła drugą pozycję wśród marek japońskich. Osiągnęła 2-proc. udział w rynku i 6-proc. wzrost sprzedaży w porównaniu z 2002 roku.

„ Nasze wyniki sprzedaży w Europie były znakomite i z przyjemnością odnotowujemy wzrost niemal na wszystkich rynkach, na których sprzedajemy nasze samochody” - powiedział Dan Morris, prezes i CEO Mazda Motor Europe GmbH.  - „Jest to dopiero początek. Planujemy wykorzystać te okoliczności i w tym roku sprzedać nawet jeszcze więcej. Mazda3 i RX-8, które zostały wprowadzone w większości państw pod koniec 2003 roku, z pewnością pomogą osiągnąć zamierzony cel.”

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
Zastanawiałeś się kiedyś co zrobić, aby zakup nowego samochodu był mniej odczuwalny dla rodzinnego budżetu? Sprawdź nowego Citroëna C3 Aircross, który dostępny jest w nowoczesnej formie finansowania Citroën SimplyDrive.