mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Rekord Mazdy w Europie

Rekord Mazdy w Europie

Mazda była jedną z najszybciej rozwijających się marek w Europie w 2003 roku. Jej całkowita sprzedaż na tym rynku wyniosła 229 113 sztuk i była o 25,8 proc. (46 983 szt.) wyższa niż w 2002 roku.

Prym wiodła Mazda6. Jej sprzedaż przekroczyła 100 000 sztuk i była aż o 93,6 proc. wyższa w porównaniu z łącznym wynikiem sprzedaży modeli Mazdy6 i 626 w 2002 roku. Dzięki wprowadzeniu na rynek Mazdy2 w lutym sprzedaż samochodów Mazdy w Europie w segmencie B w 2003 roku powiększyła się o 83 proc. Sprzedaż Mazdy MPV wzrosła o 18,6 proc. do poziomu najwyższego w historii sprzedaży tego modelu. Nabywców znalazło też blisko 19 000 roadsterów MX-5 i był to również najlepszy rok sprzedaży w 14-letniej historii tego modelu.

Na czterech europejskich rynkach osiągnięto rekordowe wyniki sprzedaży. W Wielkiej Brytanii sprzedano 38 863 Mazd, co oznaczało wzrost w porównaniu z 2002 rokiem o 6 571 szt.,  czyli o 20 proc. Był to dla Mazdy najlepszy rok na tym rynku. We Włoszech sprzedaż była większa o 6 676 sztuk, tj. o 88 proc. niż w 2002 roku. Również w tym kraju był to rekordowy rok sprzedaży mazd. Podobnie było w Hiszpanii, gdzie w 2003 roku sprzedano  9 452 mazdy, czyli o 2987 więcej niż w roku poprzednim. Natomiast w Portugalii po raz pierwszy przekroczony został poziom 3000 szt.

Na innych rynkach osiągnięto również znakomite wyniki. W Danii, gdzie cały rynek samochodowy zmniejszył się o 10 proc., Mazda sprzedała o 88 proc. więcej samochodów niż w 2002 roku. W Austrii (a także na rynkach, na które eksportuje się z tego kraju) w 2003 roku sprzedano 21 463 mazdy i było to o 40 proc. więcej niż w roku poprzednim. Udział w rynku austriackim wyniósł 3,6 proc., dzięki czemu Mazda znalazła się na drugim miejscu - po Toyocie - wśród marek japońskich. We Francji sprzedano po raz pierwszy ponad 10000 Mazd i było to o 29 proc. więcej niż w 2002. Natomiast w Szwajcarii Mazda zwiększyła udział w rynku o 0,3 pkt. proc., do poziomu 2,6 proc.

Na największym rynku europejskim, w Niemczech, Mazda sprzedała 71 855 szt. Dzięki temu umocniła drugą pozycję wśród marek japońskich. Osiągnęła 2-proc. udział w rynku i 6-proc. wzrost sprzedaży w porównaniu z 2002 roku.

„ Nasze wyniki sprzedaży w Europie były znakomite i z przyjemnością odnotowujemy wzrost niemal na wszystkich rynkach, na których sprzedajemy nasze samochody” - powiedział Dan Morris, prezes i CEO Mazda Motor Europe GmbH.  - „Jest to dopiero początek. Planujemy wykorzystać te okoliczności i w tym roku sprzedać nawet jeszcze więcej. Mazda3 i RX-8, które zostały wprowadzone w większości państw pod koniec 2003 roku, z pewnością pomogą osiągnąć zamierzony cel.”

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport