Arriva podjęła również decyzję o podpisaniu złotego kontraktu serwisowego z Volvo Buses, co oznacza, że za określoną opłatę miesięczną Volvo Buses przejmie odpowiedzialność za utrzymanie i naprawy autobusów operatora.
Autobus hybrydowy Volvo posiada równoległy napęd hybrydowy, w którym mniejszy silnik diesla i silnik elektryczny mogą pracować samodzielnie lub łącznie. Silnik elektryczny działa na baterię, która jest ładowana energią odzyskaną z hamowania autobusu. Główną zaletą jest to, że silnik diesla wyłącza się podczas postoju autobusu na przystankach, a następnie autobus rusza z wykorzystaniem wyłącznie silnika elektrycznego, dzięki czemu przystanki autobusowe są ciche i wolne od spalin.
Dzięki odzyskiwaniu energii hamowania autobusu znacząco zmniejsza się zużycie paliwa, a zatem również zużycie energii i emisję gazów cieplarnianych, w tym dwutlenku węgla. Spadek ten może wynieść nawet 35%.
Firma Volvo Buses rozpoczęła seryjną produkcję autobusów hybrydowych sześć miesięcy temu i w krótkim czasie otrzymała zamówienia na prawie 200 autobusów hybrydowych dla różnych miast europejskich.
Komentuj:
Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!