mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Renault Alpine - znamy moc francuskiego bolidu

Renault Alpine - znamy moc francuskiego bolidu

Na ten model czekamy od lat. Renault Alpine już ukazało się w przedprodukcyjnej formie jako concept car Celebration, a teraz poznaliśmy także kilka szczegółów na temat napędu sportowego Francuza.

Renault Alpine - znamy moc francuskiego bolidu
Nazwa Alpine zobowiązuje - to auto nie może być powolne. Jednak nie spodziewajcie się tutaj 6-cylindrowych motorów jak w oryginalnych modelach sprzed kilku dekad - te czasy już właściwie minęły i dzisiaj rzędowa "czwórka" to najrozsądniejszy wybór. Tak też będzie w nowym Alpine, które w ostatecznej formie poznamy na genewskich targach w marcu przyszłego roku.

Sportowe Renault będzie dostępne w trzech wersjach silnikowych, przy czym każda bazuje na motorze 1,8TCe, ale różnią się zastosowanym osprzętem i mocą. Ten silnik wywodzi się z benzyniaka 1,6TCe, stosowanego chociażby w Renault Clio RS. W żwawym maluchu produkował on moc do 230KM, ale po "rozwierceniu" do większej pojemności i zastosowaniu kilku tuningowych trików w Alpine wylądują wersje 250, 275 i 300KM. Te same motory zostaną później zastosowane także w mocnych wersjach Renault Megane. W przeniesieniu mechanicznych koni na tylne koła pomoże 2-sprzęgłowa automatyczna skrzynia biegów.

To naprawdę niezły wynik, biorąc pod uwagę bardzo niską masę auta - nowe Renault Alpine ma ważyć zaledwie 1100kg. Z połączenia wszystkich dotychczasowych faktów na jego temat wywodzi się obraz naprawdę intrygującego wozu - takiego Porsche Caymana "dla ubogich". Czekamy na oficjalny debiut, a poziom ciekawości sięga "czerwonego pola".

Podobne wiadomości:

Renault wzywa auta do serwisu

Renault wzywa auta do serwisu

Aktualności 2016-11-15

Tanie auto elektryczne od Renault-Nissan

Tanie auto elektryczne od Renault-Nissan

Aktualności 2016-11-08

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Volkswagen Arteon - znamy ceny
Volkswagen Arteon - znamy ceny
Na targach w Genewie poznaliśmy samochód, który zastąpi Volkswagena CC i Phaetona, a teraz producent ujawnił cennik dla klientów w Niemczech. Debiutujący Arteon będzie droższy od Passata.