mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Renault Clio Sport: Gorąca pasja

Renault Clio Sport: Gorąca pasja

Zadanie, które postawiono konstruktorom nowego Clio Sport to zachować oryginalny charakter podnosząc jakość i dynamizm. Rezultatem tego jest samochód, w którym akcent położony jest na wydajność, pasję oraz przyjemność jazdy.

Renault Clio Sport: Gorąca pasja

Nowy model jest bardziej zaawansowany technologicznie, zastosowane zostały w nim elementy na codzień stosowane w bolidach formuły 1. Mowa tutaj o dyfuzorze powietrza w tyle samochodu, który w połączeniu z przednimi wlotami nadaje doskonałą aerodynamikę. Jest to innowacja w tej kategorii samochodów. Przy wyższych prędkościach zapobiega on zmniejszaniu się docisku tylnej osi do jezdni. Dzięki temu nowe Clio Sport może jeździć niczym "przyklejone" do jezdni.

Uważany za bardziej sportowego niż dotąd był, napędzany jest silnikiem 2.0 16V, którego moc została zwiększona do 197 koni mechanicznych. Daje to jeden z najlepszych wyników w tym segmencie. 6.9 sekundy potrzeba mu na rozpędzenie się do 100 km/h, a maksymalna prędkość dochodzi do 215 km/h. Pozytywnie zaskoczyć może średnie spalanie, które oscyluje w granicach wokół 9 litrów na 100 kilometrów. Zastosowana tutaj nowa, sześciobiegowa skrzynia, dopełnia wrażenia. Układ sterowania pojazdem stał się bardziej precyzyjny, dzięki zastosowaniu nowej technologii. 

Zobacz TEST mojeauto.pl modelu Renault Clio III

Mała rekonstrukcja nadwozia ukazuje bardziej atletyczną budowę. Poszerzona przednia i tylna linia samochodu, obniżone zawieszenie oraz wspomniane wyżej wloty powietrza akcentują jego sportowy charakter. Uległ przez to zmianie rozstaw osi, który jest większy o 10 mm od jego poprzednika. Zderzaki, listwy boczne oraz lusterka zewnętrzne sa w kolorze nadwozia, podczas gdy klamki zabarwione są w stylowym chromie. Dostępnych będzie 5 wersji kolorystycznych, trzy kolory metaliczne i dwa zwykłe.

We wnętrzu również utrzymywany jest wspomniany styl. Wszystko dzięki aluminiowym pedałom, kierownicy obitej perforowaną skórą, na której umieszczona jest czerwona linia, wskazująca punkt zero na kierownicy. Wszystko na desce rozdzielczej jest biało na czarnym, co ułatwia odczyt parametrów. Pod wskazówką obrotomierza znajduje się wyświetlacz pokazujący aktualny bieg. Komfort zapewnią wygodne skórzane fotele, pozwalające wczuć się w "rytm" tej maszyny.

Dowiedz się więcej o modelu Renault Clio III

Nie zapomniano również o bardzo ważnym elemencie, który cechował jego poprzednika - bezpieczeństwie. System bezpieczeństwa trzeciej generacji powinien zapewnić ochronę dla wszystkich pasażerów bez względu na to gdzie zajmują miejsce w samochodzie. ABS, EBD, ESP, ASR. Jednym tchem można wymienić technologie zastosowane by utrzymać samochód na drodze. Pirotechniczne pasy oraz osiem poduszek bezpieczeństwa odpowiadają za pasażerów, dodatkowo poważnym obrażeniom zapobiec mają fotele i elementy kokpitu pochłaniające energię.

Jedynym miejscem, gdzie produkowany będzie ten model to fabryka samochodów sportowych Renault w Dieppe.


Czytaj także:

"Clio uhonorowane" (2006-01-30)

"Nowe Clio Cup w 2006" (2005-11-25)

 

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Renault Clio
Renault Clio
Cena podstawowa już od: 41 900 PLN brutto
Rodzaj samochodu: dostawczy osobowy

Podobne wiadomości:

Renault wzywa auta do serwisu

Renault wzywa auta do serwisu

Aktualności 2016-11-15

Tanie auto elektryczne od Renault-Nissan

Tanie auto elektryczne od Renault-Nissan

Aktualności 2016-11-08

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport