mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Renault Truck - rewolucja

Renault Truck - rewolucja

W czasie Targów IAA Hanover, prezes Renault Trucks, Heinz-Jürgen Löw, zapowiedział całkowite odświeżenie oferty dla transportu ciężarowego, budownictwa i dystrybucji towarów w czerwcu 2013 roku. Podkreślając wzmocnienie każdej marki na łonie grupy Volvo zapoczątkowane reorganizacją grupy, zapowiedział stworzenie z firmy Renault Trucks przykładu doskonałości.

Renault Truck - rewolucja
Podczas konferencji prasowej na targach w Hanowerze, Heinz-Jürgen Löw, prezes Renault Trucks oświadczył, że przejście na normę Euro VI od czerwca 2013 roku będzie stanowić okazję do całkowitego odświeżenia oferty dla transportu ciężarowego, budownictwa i dystrybucji. Wszystkie pojazdy objęte tą normą są obecnie sprawdzane na torach testowych Renault Trucks oraz w rzeczywistych warunkach eksploatacji u naszych klientów-partnerów. To właśnie w oparciu o opinie klientów, ich potrzeby i oczekiwania, firma Renault Trucks zaprojektowała i opracowała te pojazdy. Celem jest stworzenie oferty doskonałej, dlatego Renault Trucks wykorzystuje wszystkie dostępne środki, aby go osiągnąć. Heinz-Jürgen Löw uprzedził: „W czerwcu przeżyjecie prawdziwą rewolucję. Nasze nowe pojazdy będą dla was prawdziwą niespodzianką, nie tylko z powodu ich konstrukcji, ale również osiągów. Dążymy do doskonałości i wykorzystujemy wszystkie środki, aby ją osiągnąć”.

Targi IAA stały się również okazją dla Renault Trucks do zaprezentowania technologii przyszłości w silnikach Euro VI. Oferta luksusowa pojazdów została wyposażona w nowy 6-cylindrowy silnik o pojemności 11 litrów, DTI 11, z układem wtrysku common rail. Połączono go z układem oczyszczania spalin SCR przyjętym dla normy Euro VI. Aby zapewnić optymalne osiągi tego systemu, firma Renault Trucks połączyła różne rozwiązania m.in. ponowne wykorzystanie spalin w czasie uruchamiania silnika, zastosowanie przepustnic w układzie dolotowym i wylotowym i specjalnych strategii spalania. Układ oczyszczania został uzupełniony filtrem cząstek stałych, który jest montowany we wszystkich silnikach Euro VI Renault Trucks. Podobną technologię zastosowano w modelu DTI 13, silniku o pojemności 13 litrów, który wyposażono w układ elektroniczny pompowtryskiwaczy doskonale przystosowany do silników o takiej pojemności.

W ofercie pośredniej, firma Renault Trucks wykorzystała nowy czterocylindrowy silnik o pojemności 5 litrów, DTI 5 i nowy sześciocylindrowy silnik o pojemności 8 litrów, DTI 8. Oba te silniki wyposażono w układ EGR. Zapewnia on recyrkulację części spalin podczas spalania i zmniejsza ilość tlenków azotu (NOx) wytwarzanych przez silnik. Pozostałe ilości NOx są eliminowane w procesie katalitycznym w układzie SCR. Na końcu filtr cząstek stałych pozwala na uzyskanie bardzo małego poziomu emisji cząstek, który narzuca norma Euro VI.

Nowe silniki, zgodne z normą Euro VI, pozwalają firmie Renault Trucks na zrealizowanie potrójnego celu: dostarczenia swoim klientom silników zgodnych z normą Euro VI, z wysokimi osiągami w obszarze zużycia paliwa, niezawodności i obsługi technicznej zbliżonej lub lepszej niż w silnikach spełniających normę Euro V.

Obecnie ze strony klientów nie odbieramy sygnałów dotyczących zapotrzebowania na ofertę wyprzedzającą wymogi normy, a aktualna oferta Renault Trucks odpowiada idealnie ich oczekiwaniom w kwestii zużycia paliwa.

Jako pionier i lider w dziedzinie zmniejszania zużycia paliwa, stosując metodę All For Fuel Eco, firma podkreśla zaangażowanie wszystkich pracowników firmy na rzecz oszczędności paliwa, począwszy od etapu projektowania samego pojazdu ciężarowego do jego konserwacji w sieci Renault Trucks. Dla klientów przekłada się to przede wszystkim na ofertę Solutions Optifuel. Stanowi ona zestaw narzędzi i usług udostępnianych klientom, które umożliwiają prawidłowe skonfigurowanie pojazdu poprzez dobranie najodpowiedniejszego napędu (elektrycznego, hybrydowego, CNG lub Diesla), prawidłowe przeszkolenie kierowców, skuteczne nadzorowanie i analizowanie zużycia paliwa w pojazdach ciężarowych oraz zapewnienie właściwej konserwacji pojazdu z uwzględnieniem usług specjalistycznych nakierowanych na zmniejszenie zużycia paliwa. Liczby mówią same za siebie: zautomatyzowane skrzynie biegów firmy Renault Trucks zapewniają do 7% niższe zużycie paliwa, przestrzeganie Optifuel Programme do 15% w skali floty, a szkolenie z ekonomicznego sposobu jazdy Optifuel Training odbyło już 21 000 kierowców.

Dzisiaj, z pojazdami o masie od 2,8 do 120 ton, Renault Trucks dysponuje pełną ofertą pojazdów przystosowanych do potrzeb każdego klienta i każdej branży. Dodatkowo producent oferuje najszerszą ofertę pojazdów napędzanych energią alternatywną. Obejmuje ona pojazdy w 100% elektryczne w postaci Maxity Electrique (4,5 t), hybrydowe w postaci Premium Distribution Hybrys Tech (19 t / 26 t) i napędzane gazem ziemnym w postaci Premium Distribution CNG (19 t / 26 t). Obecnie firma Renault Trucks kontynuuje swoje badania, przede wszystkim w ramach eksperymentalnego pojazdu Midlum Electrique. Trzy egzemplarze są obecnie testowane u klientów-partnerów w Lyonie z Carrefour i STEF oraz w Zurychu i Lozannie z Nestlé Suisse.

Pojazdy przeznaczone do jazdy w obszarach miejskich są jak najbardziej odpowiednie do stosowania technologii napędów alternatywnych, w przypadku transportu na duże odległości silnik Diesla jeszcze długo pozostanie najchętniej wybieranym rozwiązaniem.

Z tego też powodu firma Renault Trucks kontynuuje swoje badania dążące do dalszego ograniczania zużycia paliwa. W przemysłowym projekcie badawczym CX/03 zaprezentowanym na Targach w Hanowerze, główny nacisk położono na aerodynamikę i lekkość pojazdu. Osłona chłodnicy jest na przykład wykonana z konstrukcji rurowej z włókna węglowego i aluminium. Wyposażono ją w dolnej części w trzy aerodynamiczne lamele, które kierują strumień powietrza na boki. CX/03 ma stać się symbolem firmy Renault Trucks w obszarze oszczędności zużycia paliwa i zajęcia nowego przyczółka w dążeniu do doskonałości.

Te prace badawcze wpisują się w pełni w zobowiązanie Renault Trucks Deliver, które dzisiaj jest bardziej na czasie niż kiedykolwiek wcześniej. Pojazdy ciężarowe stanowią jeden z ważnych elementów nowoczesnego życia. Przewożą towary, żywność, dobra kulturalne lub pomoc humanitarną. Firma Renault Trucks chce uczestniczyć w promowaniu wartości szlachetnych w transporcie oraz pragnie zaoferować takie rozwiązania, które cechuje skuteczność i szacunek dla środowiska, z korzyścią dla swoich klientów i całego społeczeństwa.

Podobne wiadomości:

Targi Frankfurt 2015 właśnie ruszyły! Zobacz premiery

Targi Frankfurt 2015 właśnie ruszyły! Zobacz...

Premiery 2015-09-11

Ekologiczny SUV Mitsubishi w nowej szacie

Ekologiczny SUV Mitsubishi w nowej szacie

Premiery 2015-09-02

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport