mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Renault Trucks na IAA

Renault Trucks na IAA

W czasie targów IAA Motor Show, Heinz-Jürgen Löw, Prezes Renault Trucks zapowiedział odnowienie całej gamy pojazdów dalekobieżnych, budowlanych i dystrybucyjnych w czerwcu 2013 roku.

Renault Trucks na IAA
Nawiązując do wzmocnienia w ramach reorganizacji grupy Volvo pozycji poszczególnych marek, podkreślił, że jego celem jest stworzenie z Renault Trucks modelu doskonałego.
Podczas konferencji prasowej na targach w Hanowerze, Heinz-Jürgen Löw, Prezes Renault Trucks, zapowiedział przy okazji wprowadzenia normy Euro VI całkowite odnowienie gam pojazdów dalekobieżnych, dystrybucyjnych i budowlanych od czerwca 2013 roku. Wszystkie nowe pojazdy są obecnie testowane nie tylko na torach testowych Renault Trucks, ale również w warunkach rzeczywistych przez klientów. Ich oczekiwania i potrzeby mają bowiem olbrzymi wpływ na końcowy produkt Renault Trucks.
Nowa gama ma być doskonała i Renault Trucks robi wszystko aby ten cel osiągnąć. Heinz-Jürgen Löw podkreślił w swoim wystąpieniu - W czerwcu nastąpi prawdziwa rewolucja. Nasze nowe pojazdy z pewnością Was zaskoczą, nie tylko swoim nowatorskim wyglądem, ale również osiągami. Dążymy do doskonałości i zrobimy wszystko, aby ten cel osiągnąć.

Targi IAA były także okazją dla Renault Trucks do zaprezentowania technologii nowych silników Euro VI. Dla gamy ciężkiej producent przygotował sześciocylindrowy silnik DTI 11 o pojemności 11 l, wyposażony w system common rail oraz układ SCR (Selektywnej Redukcji Katalitycznej), spełniający normę Euro VI. Aby układ był w pełni wydajny, Renault Trucks zastosowało szereg technologii, takich jak recyrkulacja gazów wydzielanych w początkowym okresie pracy silnika, sterowane zawory w układzie dolotowym i wylotowym oraz optymalna kontrola procesu spalania. Wszystkie silniki Renault Trucks EURO VI wyposażone są w filtr cząstek stałych. Ta sama technologia została zastosowana w nowych, sześciocylindrowych silnikach DTI 13, o pojemności 13 l. Model ten posiada elektronicznie sterowane pompowtryskiwacze, które świetnie sprawdzają się przy tego typu jednostkach.

Dla gamy średniej, Renault Trucks opracowało dwa nowe silniki: czterocylindrowy DTI 5 o pojemności 5 l oraz sześciocylindrowy DTI 8 o pojemności 8 l. Oba modele zostały wyposażone w układ recyrkulacji spalin EGR, który ogranicza ilość tlenków azotu wytwarzanych podczas spalania. Pozostałe tlenki azotu są następnie eliminowane przez układ SCR. Zastosowany filtr cząsteczek stałych jest w stanie spełnić bardzo restrykcyjne wymagania narzucone przez nowe przepisy.

Dzięki nowym silnikom, Renault Trucks realizuje trzy podstawowe cele: dostarcza klientom jednostki zgodne z normą Euro VI osiągające doskonałe wyniki w zakresie zużycia paliwa, niezawodne jak również łatwe w obsłudze (obsługa porównywalna do wersji Euro V, jeśli nawet nie łatwiejsza).
Obecnie klienci nie oczekują wczesnego wprowadzenia produktów spełniających przyszłe normy, ponieważ aktualna gama odpowiada doskonale oczekiwaniom w zakresie zużycia paliwa oraz jego kontroli.

Renault Trucks, lider w dziedzinie rozwiązań służących redukcji zużycia paliwa poprzez kampanię "All for fuel Eco" podkreśla zaangażowanie wszystkich pracowników firmy: począwszy od koncepcji pojazdu aż do jego obsługi w sieci Renault Trucks. Klienci otrzymują gotowe rozwiązania wpisujące się w ideologię Optifuel Solutions. W jej skład wchodzą usługi pozwalające optymalnie konfigurować pojazdy, przede wszystkim poprzez dobór najodpowiedniejszego typu napędu (elektryczny, hybrydowy, CNG czy Diesel), a także szkolenia z ekonomicznej jazdy dla kierowców oraz narzędzia służące do monitorowania i analizowania poziomu zużycia paliwa. Na koniec: liczby mówią same za siebie. Zautomatyzowana skrzynia biegów Renault Trucks przynosi oszczędności na poziomie 7%, Program Optifuel 15% w skali floty. Do tej pory przeszkolono w ramach Optifuel Training 21 000 kierowców.

Obecnie producent posiada w swojej ofercie pełna gamę pojazdów od 2,8 t do 120t, dostosowanych do potrzeb wszystkich klientów i wszystkich branż. Ponadto Renault Trucks ma najszerszą na rynku gamę pojazdów wykorzystujących alternatywne źródła energii: Maxity Electric (4,5 t), hybrydowe Premium Distribution Hybrys Tech (19t/26t) oraz Premium Distribution CNG zasilane gazem ziemnym. Firma nie poprzestaje na dotychczasowych osiągnięciach i cały czas prowadzi badania w tym zakresie, obecnie szczególnie poświęcone Midlum Electric. Trzy takie pojazdy są obecnie testowane przez klientów: Carrefour i STEF w Lyonie i w Nestle Szwajcaria w Zurichu i Lozannie.

Mimo rosnącej popularności alternatywnych źródeł energii wśród pojazdów miejskich, w transporcie dalekobieżnym nadal diesel pozostaje ulubionym rozwiązaniem. Mając to na uwadze, Renault Trucks nie ustaje w poszukiwaniu sposobów na obniżenie kosztów paliwa. Zaprezentowany w Hanowerze Projekt CX/03 skupia się na polepszeniu aerodynamiki pojazdu i zmniejszeniu jego masy. Przykładowo, osłona chłodnicy ma rurkowatą konstrukcję wykonaną z aluminium i włókna węglowego, z kierownicami powietrza w podstawie prowadzącymi je na boki. CX/03 to kwintesencja umiejętności i doświadczenia francuskiego producenta w dziedzinie oszczędności paliwa. Projekt ten idealnie wpisuje się w ideologię Renault Trucks Deliver. Pojazdy ciężarowe są niezbędnym elementem naszego życia. Przewożą towary, żywność, dobra kulturowe i pomoc humanitarną. Renault Trucks dokłada wszelkich starań, aby przywrócić dumę z wykonywania transportu drogowego proponując rozwiązania skuteczne, szanujące środowisko przynoszące korzyści swoim klientom i całemu społeczeństwu.

Podobne wiadomości:

Renault pokazał Talismana w wersji kombi

Renault pokazał Talismana w wersji kombi

Premiery 2015-08-27

Ferrari 488 Spider - turbo bolid bez dachu

Ferrari 488 Spider - turbo bolid bez dachu

Samochody luksusowe 2015-07-29

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
Zastanawiałeś się kiedyś co zrobić, aby zakup nowego samochodu był mniej odczuwalny dla rodzinnego budżetu? Sprawdź nowego Citroëna C3 Aircross, który dostępny jest w nowoczesnej formie finansowania Citroën SimplyDrive.