mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Renault i Nissan z pomocą dla Łady

Renault i Nissan z pomocą dla Łady

Francusko-japoński alians Renault Nissan udzieli pomocy rosyjskiemu koncernowi AvtoVAZ (AwtoWAZ), producentowi samochodów marki Łada. Poza gotówką, Renault przekaże rosyjskiej firmie także swoje technologie.

Renault i Nissan z pomocą dla Łady
W Paryżu, w obecności Władimira Putina, premiera Federacji Rosyjskiej, Francois Fillona, premiera rządu francuskiego i Władimira Artjakowa, gubernatora obwodu samarskiego (Rosja), podpisano porozumienie w sprawie restrukturyzacji rosyjskiego producenta samochodów. Porozumienie podpisali Siergiej Chemezow (Dyrektor Generalny Russian Technologies i Prezes Zarządu AvtoVAZ-u), Igor Komarow (Prezes Grupy AvtoVAZ), Christian Esteve (Członek Komitetu Dyrekcji Renault i Prezes Regionu Eurazja) oraz Siergiej Skworcow (Prezes Troiki Dialog).

Akcjonariusze AvtoVAZ-u, Russian Technologies, Troika Dialog i Renault porozumieli się w sprawie działań umożliwiających zapewnienie trwałości rosyjskiego koncernu poprzez restrukturyzację jego zadłużenia i wprowadzenie planu produktowego oraz inwestycyjnego. Do 2015 roku zdolności produkcyjne firmy mają wynieść 900 tys. aut. Utrzymany ma też zostać udział w rosyjskim rynku na poziomie 25%, a także zwiększony ma zostać eksport samochodów.

W tym celu firma zostanie doinwestowana. Rząd rosyjski przeznaczy dodatkowe 50 mld rubli (tym samym pomoc państwa zwiększy się z 25 do 75 mld rubli, czyli ok. 1,67 mld euro), zaś Nissan wyłoży 60 mln euro. Środki te zostaną przeznaczone na spłatę zadłużenia wobec banków i na pokrycie zapotrzebowania spółki na krótkoterminową płynność. Renault z kolei wniesie równowartość 240 milionów euro poprzez transfery technologii, maszyn, wyposażenia i know-how na potrzeby produkcji nowych samochodów na platformie Logana. Renault pomoże również AvtoVAZ-owi w uruchomieniu zdolności produkcyjnych dla silników i skrzyń biegów oraz w opracowaniu oszczędnego samochodu, który zastąpi Ładę Classic.

Renault i Nissan zamierzają ponadto wykorzystać wolne moce produkcyjne zakładu w Togliatti do produkcji samochodów swoich dwóch marek, przy założeniu, że samochody produkowane pod marką Łada będą stanowiły co najmniej 70% produkcji AvtoVAZ-u.

Podobne wiadomości:

Ford Fiesta, Opel Corsa, Renault Clio, Skoda...

auto motor i sport 0000-00-00

Małe auta, duże możliwości. Małe samochody nie muszą już udowadniać, że niczego im nie brak. Teraz pokazują, że mogą z powodzeniem zastąpić auta o numer większe. Którym maluchom udaje się to najlepiej? W szranki stają nowe Polo oraz Fiesta, Fabia, Corsa i Clio.

Nissan Leaf potwierdza niezawodność

Nissan Leaf potwierdza niezawodność

Aktualności 2018-07-31

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Honda NSX po face liftingu
Honda NSX po face liftingu
Honda NSX przeszła face lifting, który wprowadził kilka istotnych zmian w napędzie samochodu. Jest teraz bardziej zwinny na torze, pokonując okrążenie toru testowego szybciej niż dotychczasowy model.