mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Renault jeszcze na czele

Renault jeszcze na czele

Listopadowy wzrost sprzedaży nowych samochodów w Europie Zachodniej i to aż o 9,5% w porównaniu do ubiegłorocznego listopada znalazł też potwierdzenie w lepszej sprzedaży zdecydowanej większości marek.

Przy ogólnej liczbie sprzedanych 1.141.954 nowych aut spadek zanotowały tylko Chrysler (-16,5%), Fiat (-12,2%), Mazda (-10,0%), Nissan (-6,8%), Seat (-3,9%) oraz MG Rover (-2,1%).

Bez większych zmian natomiast w czołówce najlepiej sprzedających się marek. Najlepszy wynik w listopadzie uzyskał Renault (128.829 sprzedanych aut, +7,1%), jednak udział w rynku zmalał z 11,5 do 11,3%. W ujęciu całorocznym sprzedaż wynosi już 1.385.812 (-0,6%), co oznacza stratę części rynku z 10,5 do 10,3%.

Na drugim miejscu i w listopadzie, i w pierwszych jedenastu miesiącach roku plasuje się Volkswagen z liczbą sprzedanych aut odpowiednio 123.821 (+14,9%) i 1.330.621 (+1,4%). Listopadowy udział w rynku wynosi 10,8% (poprzednio 10,3%), a w całym roku 9,9%.

Na kolejnych miejscach znajdują się Opel - w listopadzie 101.283 sprzedanych aut, +11,8% 8,9% udziału w rynku, a po jedenastu miesiącach roku 1.212.156, -0,3%, 9,0%. Trochę słabiej w listopadzie wypadł Ford (90.348 aut). Wprawdzie uzyskał lepszą sprzedaż niż przed rokiem o 5,5%, jednak w porównaniu do konkurencji wzrost sprzedaży był słabszy. Zaowocowało to spadkiem w udziale rynkowym z 8,2 do 7,9%. Po jedenastu miesiącach roku udział ten jest jednak lepszy i wynosi 8,7%.

Największy wzrost sprzedaży w listopadzie uzyskała zdecydowanie marka Kia. 16.060 sprzedanych aut oznacza wzrost aż o 128,3%. Od początku roku sprzedaż tej południowokoreańskiej marki wzrosła już o 42,2%. Dobre wyniki w listopadzie uzyskały także Hyundai (+34,1%), Mitsubishi (+31,5%), Honda (+30,2%) i Volvo (+30,4%). Po jedenastu miesiącach dobrą dynamiką sprzedaży, oprócz marek azjatyckich, może pochwalić się także Jaguar (+22,1%), choć akurat w listopadzie sprzedaż tej marki spadła o 7,1%.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Skoda utrzymuje pozycję lidera na polskim rynku
Skoda utrzymuje pozycję lidera na polskim rynku
Skoda po raz kolejny nie pozostawiła szans konkurentom. Cały rynek samochodów nowych zanotował wzrosty, ale czeska marka wyraźnie zwiększyła dystans w stosunku do konkurentów. Skoda była najchętniej wybieraną marką w Polsce wśród klientów indywidualnych i flotowych.