mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Renault na 3. miejscu

Renault na 3. miejscu

Renault po raz kolejny na 3 pozycji i jako lider sprzedaży samochodów z silnikiem diesel na polskim rynku. Łączna ilość sprzedanych aut wyniosła prawie 40 tys., zaś udział w rynku przekroczył 10%.

W 2000 roku Renault Polska zajmowało 5 pozycję z 5,8% udziału w rynku, rok 2003 kończy na 3 pozycji z udziałem 10,4% (39.761 sprzedanych aut). Utrzymanie silnej trzeciej pozycji zarówno w sprzedaży samochodów osobowych jak i dostawczych na coraz bardziej konkurencyjnym rynku okazało się nielada wyzwaniem, któremu Renault Polska w pełni sprostało.

Renault Polska otrzymało również tytuł “Perły polskiej gospodarki”, jednocześnie prezes Renault Polska Philippe Jombart został wybrany przez tygodnik Wprost managerem roku.

Pomimo niesprzyjających czynników ekonomicznych (silny spadek wartości złotego, niestabilna sytuacja polityczna i gospodarcza, obawy związane z wejściem Polski do Unii), Renault Polska zwiększyło sprzedaż o ponad 20% w porównaniu do roku ubiegłego, przy czym największy wzrost wystąpił w segmencie samochodów dostawczych + 43%. Pod względem sprzedaży diesli Renault Polska jest liderem na rynku – w listopadzie znalazło się na pierwszym miejscu.

Osiągnięcie sukcesu było możliwe dzięki stale uzupełnianej ofercie produktowo - finansowej i jak zwykle silnemu zaangażowaniu całej sieci. Kolejne modele Renault zdobyły 5 gwiazdek w testach EuroNCAP: Espace i Scenic II, co sprawia, że w chwili obecnej Renault jest jedynym producentem mającym pięć pięciogwiazdkowców w swojej gamie. Megane II, Laguna II, Scenic II, Vel Satis i Espace IV otrzymały tytuł "Best in Class"  (najbezpieczniejszy w segmencie) EuroNCAP.

W 2003 roku poszerzona została oferta samochodów luksusowych o Espace, który okazał się rynkowym sukcesem – wzrost sprzedaży o 1165% i 3 miejsce w segmencie. Rodzina Megane II jest już niemalże w komplecie: jesienią na rynku pojawiły się Megane II Sedan i Grandtour oraz Scenic II.  Swoją pozycję w segmencie umocniła Thalia. Powodzenie Trafica, nowych wersji Kangoo i Mastera oraz działanie Centrów Obsługi Firm wpłynęły na silny wzrost sprzedaży samochodów dostawczych Renault: sprzedaż Trafica wzrosła o 80% a Kangoo Express o 160%!

Rok 2004 Renault rozpoczyna z kompletną już niemal rodziną modeli Megane II - wiosną dołączy do niej 7-miejscowy Grand Scenic, Megane 2.0 T oraz Megane Coupe-Cabrio.
Począwszy od stycznia 2004 w ofercie firmy pojawi się nawa faza Clio.

Gama samochodów dostawczych poszerzona zostanie także o nowe wersje istniejących modeli: Trafic Generation, Trafic Passenger i Master Propulsion.

Przed Renault stoi nowe wyzwanie – wprowadzenie na polski rynek marki Dacia i nowego modelu X90. Dacia X90 to nowoczesny, solidny i przestronny samochód o walorach klasy średniej, oferowany za przystępną cenę. Samochód został opracowany przez specjalistów Renault z ośrodka Technocentre. Dacia wystąpi « pod szyldem » Renault, ale pozostanie marką autonomiczną.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport