mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Renault numerem 1 w Europie

Renault numerem 1 w Europie

Francuski koncern ogłosił wyniki sprzedaży za 2002 r.

Renault w 2002 r. okazało się największym dostawcą samochodów osobowych i lekkich pojazdów dostawczych – poinformowały służby prasowe koncernu. Było to już po raz piąty z rzędu a francuska marka nieznacznie zwiększyła swój udział w europejskim rynku. Renault wprowadziło w minionym roku trzy nowe modele na rynek, w tym Megane II – samochód roku 2003 i zdobywcę pięciu gwiazdek w teście EuroNCAP. Grupa Renault zanotowała wzrost sprzedaży poza Europą o 5,5%, uzyskany dzięki sukcesowi Renault Samsung Motors.

Lider na Zachodzie

Francuska marka może pochwalić się największą sprzedażą łączną samochodów osobowych i lekkich dostawczych w Europie Zachodniej w 2002 r. Zanotowano także wzrost udziału rynkowego (samochody osobowe i LCV) do 11,3%. Sprzedaż spadła o 1,9%, ale była znacznie niższa od średnia rynkowej wynoszącej 3,1%.

Po raz pierwszy od 1983 r. Renault zajęło pierwsze miejsce pod względem sprzedaży samochodów osobowych, a udział marki francuskiej wzrósł do 10,7%. Do osiągnięcia tego wyniku przyczyniła się sprzedaż trzech nowych modeli – Vel Satis, Espace IV i Megane II. Z kolei Clio osiągnęło najlepszy wynik od momentu wprowadzenia na rynek (1998) – 3,5% w całym europejskim rynku. Nie bez znaczenia były nowoczesne silniki wysokoprężne typu dCi, które zamówiło aż 46,8% klientów Renault (średnia rynkowa to 40,2%).

W czołówce na Wschodzie

Według Renault w Polsce nowych nabywców znalazło w 2002 r. 31 227 samochodów osobowych (wobec 28 906 w 2001 r.) oraz 1847 pojazdów LCV (1714 w 2001 r.). Razem 33 074 sztuki, czyli 2454 więcej niż rok wcześniej. Oznacza to wzrost o sprzedaży o 8%. Udział rynkowy przekroczył 10% wobec 8,7 w 2001 r.

W Europie Środkowej udział rynkowy dla samochodów osobowych i dostawczych wyniósł 10,6%, w porównaniu z 9,9% w roku 2001. Dało to Renault drugie miejsce, wobec trzeciego rok wcześniej. Francuzi zanotowali wzrost aż o 8,9%, podczas gdy sprzedaż w tej części Europy zwiększyła się o 1,5%.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Skoda przedstawia limitowaną serię Drive
Skoda przedstawia limitowaną serię Drive
Po sukcesie limitowanej wersji Joy przyszedł czas na specjalną wersję Drive, która bazuje na wyposażeniu Ambition, ale oferuje jeszcze więcej za atrakcyjniejszą cenę.