mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Renault z Goodyear

Renault z Goodyear

Renault Trucks jako pierwszy producent samochodów ciężarowych w Europie oferuje technologię Goodyear Duraseal - oponę, która sama się naprawia. Rozwiązanie to wpływa na mniejszą liczbę przestojów oraz obniżenie kosztów ogumienia.

Renault z Goodyear

Technologia Duraseal będzie dostępna wraz z oponami na oś przednią Omnitrac MSS oraz na oś napędową Omnitrac MSD w rozmiarze 13R22.5. Opony do transportu mieszanego zostały stworzone specjalnie do stosowania w pojazdach wykorzystywanych w branży budowlanej, kamieniołomach oraz na wysypiskach śmieci, gdzie przebicia zdarzają się szczególnie często. W takich warunkach charakterystyka nawierzchni wymaga zupełnie innej przyczepności, niż ta spotykana w przypadku opon wykorzystywanych na drogach o nawierzchni bitumicznej.

W porównaniu z innymi oponami Goodyear do samochodów ciężarowych, opony Omnitrac charakteryzują się mocniejszą konstrukcją przeciwdziałającą uszkodzeniom, mają bieżnik o minimalnym stopniu tzw. „chwytania kamieni” oraz oferują doskonałą przyczepność na śliskich lub nieutwardzonych i luźnych nawierzchniach. Jedną z tych cech jest technologia Goodyear ECD (enhanced carcass durability – technologia zwiększonej wytrzymałości osnowy), która obejmuje: odporną na korozję warstwę górną chroniącą wysoce wytrzymałe pasy stalowe oraz zapobiegająca wchłanianiu wilgoci, jak również wzmocnienia i odporne na uderzenia elementy chroniące oponę przed niebezpieczeństwem wynikającym z pracy w terenie.

„Dzięki wbudowanemu szczeliwu, unikalna technologia Duraseal, opatentowana przez firmę Goodyear, zatrzymuje uciekające powietrze z opony nawet wtedy, gdy ta zostanie przebita przez obiekt o średnicy do 6 mm. Korzyścią dla klienta jest to, że może wyeliminować kosztowne przestoje pojazdów oraz obniżyć ryzyko wymiany ogumienia uszkodzonego przez jazdę na niedopompowanych oponach” – powiedział Janusz Krupa, Kierownik ds. produktu opony ciężarowe w firmie Goodyear Dunlop Tires Polska.

Mechanizm działania technologii Duraseal jest prosty. W bieżniku opony znajduje się dodatkowy pas, zbudowany ze specjalnego, żółtego żelowego kauczuku, który – podczas przebicia opony przez np. gwóźdź, przenika w miejsce przebicia i tworzy szczelną plombę. Możliwe jest wielokrotne zatkanie otworów o wielkości do 6 mm, bez konieczności naprawy opony, czy uzupełniania szczeliwa. Jeśli obiekt, który spowodował przebicie zostanie wyciągnięty, szczeliwo wypełni miejsce przebicia.

Technologia Duraseal pozwala kierowcom na kontynuowanie jazdy po przebiciu opony, bez konieczności jej wymiany do ponownego bieżnikowania. Podczas ostatniego pokazu, opona do transportu mieszanego Goodyear z technologią Duraseal wytrzymała 51 przebić bez utraty powietrza. Technologia Duraseal nie wpływa na możliwość ponownego bieżnikowania opony. Użyty w niej materiał jest wolny od rozpuszczalników i niepalny,
co eliminuje ryzyko zapalenia komór podczas bieżnikowania oraz nie wymaga usunięcia dodatkowej warstwy przed bieżnikowaniem opony.

Zobacz koniecznie: Wszystko o Renault
Tematy w artykule: Renault opony Goodyear

Podobne wiadomości:

Renault wzywa auta do serwisu

Renault wzywa auta do serwisu

Aktualności 2016-11-15

Tanie auto elektryczne od Renault-Nissan

Tanie auto elektryczne od Renault-Nissan

Aktualności 2016-11-08

Komentuj:

~syntax 2006-10-21

Iveco i Renówka to ch** nie ciężarówka

~sms 2006-10-20

fajny podoba mi sie tylko szkoda że nie całego widać

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Fabryka Mercedesa w Jaworze w 2019 roku
Fabryka Mercedesa w Jaworze w 2019 roku
Dziś w Warszawie premier Beata Szydło i wicepremierem i Minister Rozwoju Mateusz Morawiecki w towarzystwie Markusa Schäfera, członka zarządu Mercedes-Benz Cars oficjalnie ogłosili podpisanie umowy na budowę fabryki silników Mercedesa w Jaworze.