mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Renault z nowym dieslem

Renault z nowym dieslem

Renault wyposażył nowego Mastera w silnik wysokoprężny 2.3 dCi. Nowy silnik ma lepsze osiągi, niższą emisją CO2 oraz zużywa mniej paliwa niż silnik montowany w poprzedniej wersji Mastera. 

Renault z nowym dieslem
Silnik wysokoprężny 2.3 dCi montowany w nowym Masterze wykazuje się niższym, średnio o 1 l/100 km i o 2,7 l/100 km mniej w wersjach z tylnym napędem zużyciem paliwa, zmniejszoną średnio o 10%  emisją CO2, wyższym o 30 Nm momentem obrotowym oraz najniższym kosztem użytkowania w swej kategorii.

Nowy silnik przyczyni się więc do zmniejszenia kosztów eksploatacji nowego Mastera. Nowy diesel 2.3 dCi ma dłuższe okresy międzyprzeglądowe: będą wykonywane co 2 lata lub co 40 000 km zamiast co 30 000 km przy obecnie oferowanym silniku 2.5 dCi. W nowym silniku zastosowano łańcuch rozrządu, tak więc nie ma już potrzeby wymiany paska rozrządu co 6 lat. Całkowity koszt użytkowania w przypadku nowego Mastera został więc obniżony średnio o 1 800 EUR przy eksploatacji trwającej 4 lata lub przy przebiegu 150 000 km (do osiągnięcia pierwszego z tych terminów i przy przyjęciu kosztu 1 litra oleju napędowego = 0,87 EUR netto), co daje oszczędność w wysokości 37 EUR miesięcznie.

Wynik ten osiągnięto dzięki zmniejszeniu pojemności skokowej silnika i wprowadzeniu nowego układu wtrysku paliwa. Silnik 2.3 dCi zbudowano w oparciu o jednostkę 2.0 dCi Aliansu Renault-Nissan, cenionej za jej trwałość, niezawodność i komfort jazdy. Pojemność skokową zwiększono do 2,3 litra poprzez poszerzenie średnicy tulei cylindrów i zwiększenie skoku tłoka. Ponadto silnik wyposażono we wtryskiwacze najnowszej generacji z siedmioma otworami. Wszechstronny, nowy silnik 2.3 dCi spełnia wymagania i potrzeby wszystkich wersji nowego Mastera, w tym z napędem przednim (silnik ustawiony poprzecznie) i z napędem tylnym (ustawiony wzdłużnie). 

Jednostka będzie dostępna w trzech poziomach mocy: 100, 125 i 150 KM.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Renault Master
Renault Master
Cena podstawowa już od: 117 649 PLN brutto
Dostępne nadwozia: furgon-4dr. rama-2dr.

Podobne wiadomości:

Renault Megane RS - wyciekły pierwsze zdjęcia

Renault Megane RS - wyciekły pierwsze zdjęcia

Aktualności 2017-07-17

Renault Captur po faceliftingu - poznaj polskie ceny

Renault Captur po faceliftingu - poznaj...

Aktualności 2017-05-09

Miejski crossover Renault przeszedł lifting i właśnie wkracza do polskich salonów. Przy tej okazji poznaliśmy oficjalny, polski cennik. Auto będzie dostępne z czterema silnikami w pięciu wersjach wyposażenia.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Skoda Auto Digilab - tak wygląda przyszłość mobilności
Skoda Auto Digilab - tak wygląda przyszłość mobilności
Skoda opracowała program o nazwie Strategia 2025, który ma kształtować przyszłość czeskiej marki w kolejnych latach. Żeby jeszcze lepiej wykorzystywać cyfrowe technologie w działalności marki, w Pradze powstał DigiLab.
Austria. Czas na oddech Austria. Czas na oddech