mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Renault z nowym dieslem

Renault z nowym dieslem

Renault wyposażył nowego Mastera w silnik wysokoprężny 2.3 dCi. Nowy silnik ma lepsze osiągi, niższą emisją CO2 oraz zużywa mniej paliwa niż silnik montowany w poprzedniej wersji Mastera. 

Renault z nowym dieslem
Silnik wysokoprężny 2.3 dCi montowany w nowym Masterze wykazuje się niższym, średnio o 1 l/100 km i o 2,7 l/100 km mniej w wersjach z tylnym napędem zużyciem paliwa, zmniejszoną średnio o 10%  emisją CO2, wyższym o 30 Nm momentem obrotowym oraz najniższym kosztem użytkowania w swej kategorii.

Nowy silnik przyczyni się więc do zmniejszenia kosztów eksploatacji nowego Mastera. Nowy diesel 2.3 dCi ma dłuższe okresy międzyprzeglądowe: będą wykonywane co 2 lata lub co 40 000 km zamiast co 30 000 km przy obecnie oferowanym silniku 2.5 dCi. W nowym silniku zastosowano łańcuch rozrządu, tak więc nie ma już potrzeby wymiany paska rozrządu co 6 lat. Całkowity koszt użytkowania w przypadku nowego Mastera został więc obniżony średnio o 1 800 EUR przy eksploatacji trwającej 4 lata lub przy przebiegu 150 000 km (do osiągnięcia pierwszego z tych terminów i przy przyjęciu kosztu 1 litra oleju napędowego = 0,87 EUR netto), co daje oszczędność w wysokości 37 EUR miesięcznie.

Wynik ten osiągnięto dzięki zmniejszeniu pojemności skokowej silnika i wprowadzeniu nowego układu wtrysku paliwa. Silnik 2.3 dCi zbudowano w oparciu o jednostkę 2.0 dCi Aliansu Renault-Nissan, cenionej za jej trwałość, niezawodność i komfort jazdy. Pojemność skokową zwiększono do 2,3 litra poprzez poszerzenie średnicy tulei cylindrów i zwiększenie skoku tłoka. Ponadto silnik wyposażono we wtryskiwacze najnowszej generacji z siedmioma otworami. Wszechstronny, nowy silnik 2.3 dCi spełnia wymagania i potrzeby wszystkich wersji nowego Mastera, w tym z napędem przednim (silnik ustawiony poprzecznie) i z napędem tylnym (ustawiony wzdłużnie). 

Jednostka będzie dostępna w trzech poziomach mocy: 100, 125 i 150 KM.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Renault Master
Renault Master
Cena podstawowa już od: 111 561 PLN brutto
Dostępne nadwozia: furgon-4dr. minibus-4dr. platforma-2dr. rama-4dr. specjalny-2dr.

Podobne wiadomości:

Wielkie stolice zakażą Diesli

Wielkie stolice zakażą Diesli

Aktualności 2016-12-06

Renault wzywa auta do serwisu

Renault wzywa auta do serwisu

Aktualności 2016-11-15

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Rusza pierwszy wirtualny garaż dla kierowców
Rusza pierwszy wirtualny garaż dla kierowców
Kilka dni temu uruchomiono pierwszy wirtualny garaż dla posiadaczy motocykli i samochodów. Serwis iMoto skupia w jednym miejscu wszystkie informacje i usługi związanie z utrzymaniem i serwisowaniem pojazdu, a także zapewnia przydatne porady i rozrywkę fanom motoryzacji w bardzo przystępny sposób.