mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Renault znów na czele

Renault znów na czele

W czerwcu marka Renault powróciła na pierwsze miejsce pod względem liczby sprzedanych samochodów na rynkach europejskich. Przypomnijmy, w maju z fotela lidera zepchnął ją Volkswagen.

Łącznie w czerwcu europejska (23 kraje UE + 3 kraje EFTA) sprzedaż wyniosła 1.545.879 aut. 10,7% tej liczby stanowiły modele francuskiej marki Renault. 164.675 sprzedane auta były o 1,5% lepszym wynikiem niż w czerwcu ubiegłego roku. Jednak ten nieznaczny wzrost sprzedaży, nie znalazł odzwierciedlenia we wzroście udziału rynkowego, który rok temu wyniósł 11,0%.

Drugie miejsce zajął majowy lider, czyli marka Volkswagen. Czerwcowa sprzedaż wyniosła 154.618 aut (+7,6%), co zaowocowało wzrostem udziału rynkowego z 9,7 do 10,0%. Niewielki wzrost sprzedaży w porównaniu do czerwca 2004 zanotował także Opel ze 146.552 sprzedanymi samochodami (+2,2%) i udziałem na poziomie 9,5%.

Kolejne miejsca pod względem sprzedaży zajęły Ford (127.205, -0,1%, 8,2%), Peugeot (115.479, -3,1%, 7,5%) i Citroen (91.167, +2,3%, 5,9%). Bardzo dobrym wynikiem w czerwcu może pochwalić się Kia (26.250, +51,6%), niezłymi mini (12.952, +22,6%) BMW (66.749, +21,6%), Honda (26.362, +19,1%) i Audi (59.133, +18,2%).

Po pierwszym półroczu wciąż niezagrożonym liderem rynkowym jest Renault, którego łączna sprzedaż wyniosła już 828.561 aut, choć oznacza to spadek w porównaniu do pierwszych sześciu miesięcy ubiegłego roku o 3,3% i utratę udziału rynkowego z 10,3 do 10,1%. O drugą pozycję zażartą walkę toczą Volkswagen oraz Opel. Ta pierwsza marka sprzedała łącznie 766.161 aut (-2,3%), co dało jej udział 9,3%, zaś Opel 759.832 (+1,1%) i podobny udział w rynku. Kolejne miejsce zajęły, podobnie jak w ujęciu miesięcznym, Ford (698.692, -4,4%, 8,5%), Peugeot (622.576, -5,7%, 7,6%) oraz Citroen (513.844, -1,0%, 6,3%). Łączna sprzedaż w pierwszym półroczu w Europie wyniosła 8.201.020 nowych samochodów.

Nieco inaczej wygląda czołówka sprzedaży, jeśli pod uwagę weźmie się całe grupy. Tutaj ewidentnie prowadzi grupa Volkswagena (VW, Audi, Seat, Skoda i in.), która od początku roku sprzedała już ponad 1.507 tys. aut (+1,2%) i uzyskała udział w rynku równy 18,4%. Na drugim miejscu znajduje się grupa PSA z markami Peugeot oraz Citroen, której tegoroczna sprzedaż wyniosła 1.136 tys. aut (-3,6%), a udział 13,9%. Następne miejsce zajmuje grupa Forda (Ford, Volvo, Land Rover, Jaguar) ze sprzedażą 902 tys. (-4,2%) i udziałem 11,0% przed GM (Opel, Chevrolet, Saab i inne marki GM) - 889 tys. (+0,6%), 10,8%. Dopiero na piątym miejscu w tym rankingu plasuje się grupa Renault (Renault, Dacia), której udział rynkowy wynosi 10,2% i jest zasługą prawie wyłącznie marki Renault. Sprzedaż Dacii (Rumunia i inne kraje spoza UE nie były brane w tym podsumowaniu) wyniosła zaledwie 6.730 aut.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
Zastanawiałeś się kiedyś co zrobić, aby zakup nowego samochodu był mniej odczuwalny dla rodzinnego budżetu? Sprawdź nowego Citroëna C3 Aircross, który dostępny jest w nowoczesnej formie finansowania Citroën SimplyDrive.