Pierwszą ma zarządzać były menedżer BMW, Herbert Diess, a składać się ona będzie z Volkswagena, Skody i Seata. Kolejna będzie miała typowo sportowy wizerunek i zgromadzi Audi, Lamborghini oraz Ducati, a główną postacią będzie w niej szef pierwszej z tych marek, Rupert Stadler. Kolejny oddział ma najbardziej luksusowy image - Porsche, Bentley i Bugatti będą zarządzane przez Matthiasa Muellera, który aktualnie stoi na czele właśnie Porsche. Ostatnia grupa to marki aut dostawczych i ciężarowych, czyli VW Commercial, Scania i MAN. Tutaj Volkswagen Group zwerbowało byłego szefa Daimlera do spraw ciężarówek - Andreasa Renchlera.
Powyższe zmiany mają poprawić wydajność wielkiego koncernu (drugiego pod względem produkcji aut na świecie, za Toyotą) i przyspieszyć decyzje oraz reakcje poszczególnych firm na zmiany rynku. Volkswagen Group zatrudnia obecnie 600 000 pracowników i posiada 119 fabryk na całym świecie. System zarządzania tak wielkim przedsiębiorstwem bywał krytykowany za czasów poprzedniego prezesa - wspomnianego Ferdinanda Piecha.
Komentuj:
Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!