mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Rośnie popyt na tanie samochody użytkowe

Rośnie popyt na tanie samochody użytkowe

Rosnąca popularność ekonomicznych lekkich, średnich i ciężkich pojazdów użytkowych w krajach rozwijających się oraz wciąż utrzymujące się nastroje recesyjne w krajach rozwiniętych, sprzyjają znaczącym zmianom w zakresie zapotrzebowania na tego rodzaju samochody na całym świecie. W ciągu najbliższych 5 lat należy spodziewać się systematycznego i solidnego wzrostu popytu na niedrogie, ekonomiczne w eksploatacji samochody dostawcze.

Rośnie popyt na tanie samochody użytkowe
Z opracowanej przez Frost & Sullivan, globalną firmę doradczą, „Analizy strategicznej światowego rynku tanich samochodów ciężarowych, wynika że w 2016 roku na całym świecie zostanie wyprodukowanych ponad 3,2 milionów takich samochodów ciężarowych.

Do roku 2016 producenci oryginalnego wyposażenia (ang. Original Equipment Manufacturer – OEM) z całego świata wprowadzą około 29 modeli tanich (low-cost) samochodów ciężarowych, co oznacza szybki rozwój w tym segmencie i wzrost znaczenia tanich lekkich pojazdów komercyjnych (ang. Light Commercial Vehicle – LCV), średnich pojazdów komercyjnych (ang. Medium Commercial Vehicles – MCV) i ciężkich pojazdów komercyjnych (HCV) na rynkach światowych. Układ napędowy, podwozie, bezpieczeństwo, komfort i wygoda, a także inne wydatki związane z marketingiem, będą elementami redukcji kosztów w ramach prób stworzenia tanich pojazdów ciężarowych.

„Rosnące zainteresowanie odbiorców na ogólnoświatowym rynku efektywnych kosztowo samochodów ciężarowych zmusza producentów do tego, aby skupili się na wytwarzaniu samochodów w  tani sposób, a nie na tym, aby produkować samochody tanie” – stwierdzają analitycy Frost & Sullivan.  „Rozwój firm produkcyjnych z Azji, rosnące koszty aktywów, a ponadto wymagania odbiorców, ciągły brak stabilizacji na dojrzałych rynkach oraz wzmacniające się trendy urbanizacyjne powodują zwiększenie popytu na tanie samochody ciężarowe.”
Oczekuje się, że największe zapotrzebowanie na tanie samochody ciężarowe pojawi się najpierw krajach BRIC (Brazylia, Rosja, Indie i Chiny), a następnie w krajch rozwijających się. Trend ten zostanie wzmocniony przez wzrost gospodarczy w krajach Next 11 (Bangladesz, Indonezja, Wietnam, Egipt, Iran, Meksyk, Filipiny, Turcja, Korea Południowa, Pakistan, Nigeria). Rozwój urbanizacyjny, rosnące ceny energii i popyt na tanie w eksploatacji samochody ciężarowe są bodźcem dla producentów i dostawców na całym świecie do skierowania uwagi na ten rozwijający się segment pojazdów użytkowych.

 „Wynikiem tego zapotrzebowania jest nowy segment na globalnym rynku samochodów użytkowych, które są nie tylko w niewygórowanej cenie, ale także ekonomiczne w użytkowaniu” – stwierdzają analitycy Frost & Sullivan. „Segment tanich w zakupie i eksploatacji samochodów, dzięki dynamicznemu rozwojowi, oferuje światowym producentom znaczące korzyści skali, które zrównoważą niższą marżę.”

W odpowiedzi na zainteresowanie pojazdami o niższych kosztach eksploatacji, producenci i dostawcy muszą zmienić dotychczasową strategię. „Większość najważniejszych producentów samochodów albo tworzy nowe platformy, albo nowe marki” – dodają analitycy Frost & Sullivan. „W samochodach zostaną zastosowane nowoczesne rozwiązania technologiczne, zoptymalizowane systemy i elementy, opracowane dzięki agresywnym strategiom projektowania dostosowanego do ceny („design-to-price”). Jednakże coraz trudniejsze będzie utrzymanie korzyści związanych z niskimi kosztami, jako że rosnące zapotrzebowanie na niższe wymagania w zakresie konserwacji, relatywnie niższe marże i większe koszty pracy będą stanowiły wyzwanie dla uczestników rynku.”

Konieczna jest dywersyfikacja bazy dostawców oraz pionowa integracja systemów i komponentów, umożliwiająca atrakcyjne oszczędności kosztów. Podejście oparte na decontentingu (rezygnacja z pewnych funkcji pojazdu w wersji podstawowej w celu obniżenia jego ceny końcowej) i projektowaniu dostosowanym do kosztów („design-to-cost”) pomoże producentom osiągnąć zamierzoną redukcję kosztów przy jednoczesnym stworzeniu globalnych platform produkcji efektywnych kosztowo samochodów ciężarowych. W związku z tym dostawcy muszą opracować innowacyjne strategie rozwoju i  udziału w rynku.

„W obliczu zwiększonej konkurencji na już i tak hiperkonkurencyjnym światowym rynku efektywnych kosztowo samochodów ciężarowych, uczestnicy rynku muszą poszukiwać oszczędności poprzez partnerstwa, przenoszenie produkcji do opłacalnych miejsc oraz rozwijanie mocnych relacji producent-dostawca, budowanych w ramach integracji wirtualnej” – podsumowują analitycy Frost & Sullivan. „Oprócz redukcji kosztów związanych z produkcją, należy skupić się również na ograniczaniu wydatków na działania marketingowe i sprzedażowe. W połączeniu z globalnie zharmonizowanym i zestandaryzowanym procesem tworzenia platform, pozwoli to uczestnikom rynku rozwijać się szybciej niż ich konkurenci”.

Podobne wiadomości:

Zakaz wyprzedzania dla ciężarówek na A2

Zakaz wyprzedzania dla ciężarówek na A2

Polskie drogi 2015-06-25

IKEA testuje paliwo LNG

IKEA testuje paliwo LNG

Ciężarówki i Autobusy 2015-06-09

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport