mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Rośnie znaczenie Kirchhoffa w Polsce

Rośnie znaczenie Kirchhoffa w Polsce

Kirchhoff Automotive zainwestował w Polsce ponad 50 mln EUR, a sprzedaż roczna przekracza 100 mln EUR. We trzech polskich zakładach w Mielcu i Gliwicach i zatrudnionych jest 800 osób.

Rośnie znaczenie Kirchhoffa w Polsce

Powstałe w 2004 roku przedsiębiorstwo Kirchhoff Polska Assembly Sp. z o.o. należy do międzynarodowego koncernu Kirchhoff Automotive. W Polsce firma posiada trzy fabryki: w Mielcu, w Gliwicach na terenie Zakładów Mechanicznych BUMAR Łabędy i nowy zakład w Specjalnej Strefie Ekonomicznej. Zakład zlokalizowany w Łabędach wytwarza części i komponenty do modelu Astra II oraz dostarcza zespoły do kompletnej struktury przedniej części nadwozia samochodu Opel Agila, do których części produkowane są również w Mielcu. Głównym odbiorcą wyrobów jest General Motors Manufacturing Poland.

Budowę nowej fabryki w Gliwicach rozpoczęto na początku 2005 roku i w ciągu 10 - ciu miesięcy oddano do użytku 9 tys. m2 powierzchni produkcyjnej i biurowej. Przedmiotem działalności nowego zakładu jest produkcja metalowych części do struktur nadwozi samochodowych (tzw. body structural assemblies), głównie dla Opla Zafiry. Proces technologiczny polega głównie na zgrzewaniu, do którego wykorzystywane są najnowszej generacji roboty zgrzewalnicze. Obecnie wyłącznym klientem zakładu jest koncern General Motors, dla którego Kirchhoff dostarcza części do zakładów na terenie Europy i oczywiście Polski. O satysfakcjonującej współpracy z klientem świadczy ponowne przyznanie firmie Kirchhoff tytułu Dostawcy Roku (Supplier of the Year 2005).

Gliwicki zakład pracuje według zasad Lean Manufacturing oraz Just-in-Time i wykorzystuje optymalne zarządzanie ilością komponentów i wyrobów gotowych. Codziennie osiem ciężarówek w regularnych odstępach czasu opuszcza zakład przewożąc gotowe wyroby do zakładu General Motors, położonego w bliskiej odległości na terenie Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Codziennie obsługiwanych jest także sześć transportów z komponentami do produkcji od dwudziestu siedmiu dostawców z całej Europy, m.in. Hiszpanii, Niemiec, Włoch, Irlandii, Francji.

Obecnie zakład Kirchhoff Assembly na terenie katowickiej SSE przygotowany jest do produkcji 155 tysięcy samochodów rocznie, ale teren należący do firmy oraz modułowa konstrukcja budynku pozwalają na szybką rozbudowę i podwojenie w krótkim czasie mocy produkcyjnych.

Z kolei zakład w Mielcu już teraz pełni rolę centrum techniczno-marketingowego Kirchhoff Automotive na Europę Środkową i Wschodnią, w oparciu o polskie kadry inżynierskie i handlowe. Jednym z nowych elementów tego ośrodka już jest dynamicznie rozwijająca się narzędziownia z własnym biurem konstrukcyjnym.

Grupa Kirchhoff Automotive obecna jest na całym świecie, a głównymi klientami koncernu są producenci samochodów osobowych m.in.: General Motors, Ford, Suzuki, Volkswagen, Daimler Chrysler, BMW, Peugeot, Citröen, Renault.

Przeczytaj także:

Nowy zakład Kirchhoff Automotive (2006-05-24)

Kirchhoff - inwestycje, inwestycje (2006-10-18)

Tenneco dostawcą Toyoty (2006-06-16)

Nowa Astra III z Gliwic (2006-03-13)


 


Podobne wiadomości:

Droga S1 – trzy odcinki do 2022 roku

Droga S1 – trzy odcinki do 2022 roku

Polskie drogi 2016-12-06

Autostrada A4 na Podkarpaciu bez utrudnień

Autostrada A4 na Podkarpaciu bez utrudnień

Polskie drogi 2016-09-15

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport