mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Rosyjski rynek kusi producentów

Rosyjski rynek kusi producentów

Nissan bada możliwości dotyczące uruchomienia produkcji samochodów na rynku rosyjskim. Tymczasem Hyundai i Toyota walczą o dominację wśród producentów zagranicznych. Rosja staje sie dla producentów samochodów łakomym kąskiem.

Rosyjski rynek kusi producentów

Japoński producent wysłał do Rosji grupę ekspertów, która ma przygotować podstawę analizy „rozwiązań i modeli do produkcji w perspektywie długofalowej” - zapowiedział Toshiyuki Shiga, prezes Nissana. A jest o co walczyć, bowiem rynek ten rozwija się obecnie bardzo szybko. Nissan sprzedał tego roku w Rosji prawie 30 tysięcy aut, czyli 3 razy więcej niż rok temu. Plany na 2007 mówią już o 70 tysięcy nowych Nissanów wprowadzonych na rynek. Nie są to plany bezpodstawne. Już dziś co trzecie nowe auto sprzedane w Rosji to „japończyk”.

 

Tu zobacz ofertę rynkową Nissana

 

Zdecydowane działania podjęło za to Renault, które jest 44% udziałowcem Nissana. Francuzi już teraz rozpoczęli w Rosji produkcję taniej Dacii Logan.

 

Tymczasem inni producenci również nie zasypiają gruszek w popiele. O palmę pierwszeństwa wśród marek zagranicznych walczą Hyundai i Toyota. Mimo niejakich kłopotów (strajki w koreańskich zakładach) to Hyundai jest w tej chwili liderem. W pierwszych trzech kwartałach Koreańczycy sprzedali niemal 70 tysięcy samochodów (stuprocentowy wzrost w porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku). Hyundaia stara się gonić Toyota, która wraz z Lexusem sprzedała prawie 50 tysięcy aut. Atrakcyjność i dynamikę rosyjskiego rynku niech potwierdzi fakt, że w 2001 roku Hyundai sprzedał zaledwie 1,5 tys. samochodów. Plany koreańskiego koncernu na ten rok opiewają na 85-90 tys. sztuk.

 

Dowiedz się więcej o samochodach Hyundai

 

Dowiedz się więcej o samochodach Toyota

 

Przed zagranicznymi producentami długa jeszcze droga do pokonania niezaprzeczalnego tuza rynkowego, jakim jest Łada. W tym roku na  834 478 samochodów kupionych przez Rosjan aż 270 562 były to Łady (33% rynku). Rodzimy producent musi jednak bacznie obserwować poczynania dalekowschodniej, ale i europejskiej konkurencji. W czasach, gdy zarówno rynek Stanów Zjednoczonych jak i Europy zachodniej przeżywają zadyszkę (październik tego roku był w Europie zachodzniej najgorszy od 1996 roku) światowe koncerny szukają nowych, efektywnych rynków zbytu. Wobec wzrostu zamożności Rosjan mocna pozycja Łady nie jest dana raz na zawsze.

 

Warto przeczytać:

 

GM buduje centrum w Moskwie 2005-10-26

 

Logan z fabryki Nissana 2005-10-24

 

Lancer po rosyjsku 2005-04-20

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Studenci Skody zbudowali elektryczne buggy
Studenci Skody zbudowali elektryczne buggy
Co roku uczniowie szkoły zawodowej prowadzonej przez Skode budują swój pierwszy pojazd. Tym razem po trzech udanych projektach z ostatnich lat stworzyli elektryczne buggy o nazwie Skoda Element.