mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Rosyjski rynek kusi producentów

Rosyjski rynek kusi producentów

Nissan bada możliwości dotyczące uruchomienia produkcji samochodów na rynku rosyjskim. Tymczasem Hyundai i Toyota walczą o dominację wśród producentów zagranicznych. Rosja staje sie dla producentów samochodów łakomym kąskiem.

Rosyjski rynek kusi producentów

Japoński producent wysłał do Rosji grupę ekspertów, która ma przygotować podstawę analizy „rozwiązań i modeli do produkcji w perspektywie długofalowej” - zapowiedział Toshiyuki Shiga, prezes Nissana. A jest o co walczyć, bowiem rynek ten rozwija się obecnie bardzo szybko. Nissan sprzedał tego roku w Rosji prawie 30 tysięcy aut, czyli 3 razy więcej niż rok temu. Plany na 2007 mówią już o 70 tysięcy nowych Nissanów wprowadzonych na rynek. Nie są to plany bezpodstawne. Już dziś co trzecie nowe auto sprzedane w Rosji to „japończyk”.

 

Tu zobacz ofertę rynkową Nissana

 

Zdecydowane działania podjęło za to Renault, które jest 44% udziałowcem Nissana. Francuzi już teraz rozpoczęli w Rosji produkcję taniej Dacii Logan.

 

Tymczasem inni producenci również nie zasypiają gruszek w popiele. O palmę pierwszeństwa wśród marek zagranicznych walczą Hyundai i Toyota. Mimo niejakich kłopotów (strajki w koreańskich zakładach) to Hyundai jest w tej chwili liderem. W pierwszych trzech kwartałach Koreańczycy sprzedali niemal 70 tysięcy samochodów (stuprocentowy wzrost w porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku). Hyundaia stara się gonić Toyota, która wraz z Lexusem sprzedała prawie 50 tysięcy aut. Atrakcyjność i dynamikę rosyjskiego rynku niech potwierdzi fakt, że w 2001 roku Hyundai sprzedał zaledwie 1,5 tys. samochodów. Plany koreańskiego koncernu na ten rok opiewają na 85-90 tys. sztuk.

 

Dowiedz się więcej o samochodach Hyundai

 

Dowiedz się więcej o samochodach Toyota

 

Przed zagranicznymi producentami długa jeszcze droga do pokonania niezaprzeczalnego tuza rynkowego, jakim jest Łada. W tym roku na  834 478 samochodów kupionych przez Rosjan aż 270 562 były to Łady (33% rynku). Rodzimy producent musi jednak bacznie obserwować poczynania dalekowschodniej, ale i europejskiej konkurencji. W czasach, gdy zarówno rynek Stanów Zjednoczonych jak i Europy zachodniej przeżywają zadyszkę (październik tego roku był w Europie zachodzniej najgorszy od 1996 roku) światowe koncerny szukają nowych, efektywnych rynków zbytu. Wobec wzrostu zamożności Rosjan mocna pozycja Łady nie jest dana raz na zawsze.

 

Warto przeczytać:

 

GM buduje centrum w Moskwie 2005-10-26

 

Logan z fabryki Nissana 2005-10-24

 

Lancer po rosyjsku 2005-04-20

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport