mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Rozwój grupy Bosch w 2003 roku

Rozwój grupy Bosch w 2003 roku

Ubiegłoroczne światowe obroty grupy Bosch wyniosły ponad 36 miliardów euro, o 4% więcej niż w roku poprzednim. Polskie oddziały Boscha osiągnęły w 2003 roku 850 milionów euro obrotu.

Według wstępnych danych obrót koncernu Bosch w roku 2003 wyniósł ok. 36,3 miliarda euro, wzrastając o prawie 4% w porównaniu do roku poprzedniego. 71% obrotu pochodziło spoza macierzystego rynku niemieckiego. Na początku roku 2004 grupa Bosch zatrudniała ponad 232 000 pracowników, z tego 109 000 w Niemczech i 123 000 poza granicami Niemiec. Rok wcześniej w koncernie pracowało 224 000 osób.

Największą część obrotów, bo 23,6 miliarda euro, przyniosła technika motoryzacyjna. Wartość ta nominalnie przewyższyła o ponad jeden procent obroty z roku ubiegłego, natomiast przy pominięciu różnic kursowych wzrost wyniósł aż 8%. Duży wpływ na wysokość obrotu miała rosnąca liczba samochodów wyposażonych w system ESP oraz boom na samochody z silnikami Diesla w Europie Zachodniej.

Bosch był pierwszą w świecie firmą, która w 1995 roku rozpoczęła seryjną produkcję elektronicznego systemu kontroli trakcji ESP. W ubiegłym roku z taśmy produkcyjnej zszedł 10-milionowy egzemplarz tego systemu. Obecnie co drugi nowo zarejestrowany samochód w Niemczech jest wyposażony w system ESP, zaś w Europie Zachodniej - co czwarty. Wkrótce na rynku będzie dostępny nie tylko system ESP, ale cały program wyposażenia samochodu, bazującego na ESP.

W 2003 roku Bosch wyprodukował ok. sześciu milionów systemów wtryskowych Common Rail i Unit Injektor System, zaś w roku 2004 ta liczba sięgnie prawdopodobnie siedmiu milionów. Bosch prognozuje, że nowoczesna technika do silników Diesla wkrótce rozpowszechni się także poza Europą. Wpłynie na to postęp w technice spalania oraz jeszcze bardziej zaawansowana technika wtórnego oczyszczania spalin. Bosch podjął decyzję, że od 2005 roku będzie produkował własne filtry cząstek stałych do samochodów z silnikami Diesla.

W roku 2003 grupa Bosch osiągnęła na polskim rynku obroty w wysokości 850 milionów euro, o ponad 21% więcej niż przed rokiem. Duży wpływ na ten wynik miały części samochodowe dostarczane bezpośrednio do fabryk producentów samochodów i silników. Koncern zatrudnia w Polsce ok. 1500 pracowników.

Przedsiębiorstwo Bosch w Polsce reprezentuje spółka handlowa Robert Bosch z siedzibą w Warszawie. Zatrudniająca 220 osób firma zajmuje się dystrybucją części i akcesoriów samochodowych Bosch na rynek wtórny, elektronarzędzi marek Bosch, Skil i Dremel, radioodtwarzaczy samochodowych Blaupunkt oraz urządzeń grzewczych marki Junkers. Części i akcesoria samochodowe Boscha można w naszym kraju znaleźć nie tylko na rynku wtórnym, ale są one także dostarczane na wyposażenie fabryczne takim klientom, jak na przykład VW, Fiat, Opel, Isuzu, Fiat-GM Powertrain, Toyota.

W Mirkowie niedaleko Wrocławia istnieje fabryka układów hamulcowych Boscha. W zakładzie są produkowane hamulce tarczowe i bębnowe, pompy hamulcowe oraz korektory siły hamowania. Obecnie pracuje tam ok. 500 osób. Wyroby z Mirkowa są dostarczane producentom samochodów w Polsce i Europie Zachodniej.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport