mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Rynek amerykański nieznacznie w dół

Rynek amerykański nieznacznie w dół

Sprzedaż nowych samochodów w ubiegłym roku na rynku amerykańskim spadła o 2,6%. Liderem nadal pozostaje General Motors, przed Fordem, a na trzecią pozycję po raz pierwszy awansowała Toyota.

W ciągu ostatnich dwunastu miesięcy Amerykanie nabyli łącznie 16.559.625 aut, podczas gdy w 2005 roku liczba ta wyniosła 16.997.203. Wciąż zdecydowanym liderem z 24,5-procentowym udziałem w rynku pozostaje koncern GM, jednak nieco ponad 4 mln sprzedanych aut oznacza spadek aż o 8,7% w porównaniu z 2005 r., kiedy to udział rynkowy wyniósł 26,2%.

Na drugiej pozycji utrzymał się Ford Motor, jednak sprzedaż w 2006 roku (2,9 mln aut) była gorsza o 8,7% niż rok wcześniej (3,15 mln). Zmniejszył się także w tym czasie udział w rynku z 18,6 do 17,5%.

Dużo słabsze wyniki dwóch największych amerykańskich firm motoryzacyjnych są głównie następstwem odwrócenia się amerykańskich klientów od dużych aut (terenowych, SUV-ów i pickupów) na rzecz znacznie mniejszych modeli. W samym tylko grudniu sprzedaż pickupów Forda najpopularniejszej dotąd serii F spadła aż o 21%, zaś SUV-a Explorer o 29,5%. Tendencja ta zmusiła nawet kierownictwo GM do zmniejszenia produkcji w pierwszym kwartale roku o 20 tys. aut. Jeśli dalej utrzyma się trend spadkowy, to konieczne będą dalsze redukcje produkcji.

Za plecami GM i Forda po raz pierwszy uplasowała się Toyota, spychając na czwartą pozycję koncern DaimlerChrysler. Sprzedaż największego japońskiego producenta motoryzacyjnego wyniosła w ubiegłym roku 2.542 tys. aut (+12,5%), co dało mu 15,4-procentowy udział w rynku (rok wcześniej 13,3%). W tym samym czasie sprzedaż DaimlerChrysler spadła o 5,5% do 2,39 mln sztuk, a udział w rynku obniżył się 0,4 punktu procentowego do 14,4%.

Toyota, co widać po grudniowych wynikach, nie będzie chciała zadowolić się trzecią pozycją. W ostatnim miesiącu ubiegłego roku sprzedała tylko o nieco ponad 3 tys. mniej aut niż Ford. Już w styczniu być może nastąpi zamiana na drugiej i trzeciej pozycji.

Powracając do zestawienia rocznego, kolejne miejsca zajęły Honda (1,5 mln aut; +3,2%), Nissan (1,0 mln; -5,3%), Hyundai (750 tys.; +2,6%) oraz Volkswagen (330 tys.; +5,9%) i BMW (314 tys.; 2,1%).

Czytaj także:
Koreańczycy wciąż do góry (2007-01-03)


Podobne wiadomości:

Koreańczycy wciąż do góry

Koreańczycy wciąż do góry

Aktualności 2007-01-03

Komentuj:

~gonzo 2007-01-04

Jeśli UPR będzie dostawać ok. 2% głosów w wyborach to nigdy tak nie będzie

~liberał 2007-01-04

Kiedy w Polsce za Audi A4 3.2 quattro ,automat ,xenony,navi,skóra ,elektr fotele z pamięcią ,Bose itd. będzie się płaciło 150 000 zł ,a nie 300 000 zl ? Kiedy w Polsce będzie można kupić nową Toyotę Camry 270 konną ,automat ,navi ,skóra itd. za 90 000 zł ? Kiedy paliwo Pb98 będzie kosztowało 2 zł ,a nie 4 zł ? Kiedy będzie kapitalizm ,a nie socjalizm ? Kiedy ? Chyba nigdy ,więc czas na emigrację .

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport