mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Rynek ciężarówek kontra kurs euro

Rynek ciężarówek kontra kurs euro

Początek roku przyniósł ożywienie i zdecydowaną poprawę nastrojów na rynku. To zasługa dobrych wyników sprzedaży używanych samochodów ciężarowych. Jednak optymistyczne prognozy należy zweryfikować, ponieważ popyt na ciągniki siodłowe Euro 5 nagle spadł. Według  ekspertów z EurotaxGlass's powodem jest umacniająca się w stosunku do euro złotówka.

Rynek ciężarówek kontra kurs euro

Mocny złoty nie tylko obniża ceny, ale niestety ma również wpływ na dochody przewoźników. Ta sytuacja w połączeniu z rosnącymi cenami paliw wywołały niepewność wśród transportowców i w efekcie – zahamowanie zakupów taboru. 

Wraz z poprawą pogody ożywił się rynek krajowy, preferujący najmłodsze ciągniki Euro 3. Popyt na nie wyraźnie wzrósł, a ceny przestały spadać. Według EurotaxGlass's rynek przejawia również nowe tendencje – poszukiwane są ciągniki z mniejszymi kabinami, lżejszymi i lepiej dostosowanymi do lokalnego charakteru ruchu. Rośnie także popyt na pojazdy z manualnymi skrzyniami biegów. (automatyczna skrzynia biegów praktycznie dyskwalifikuje pojazd w sprzedaży). Ponieważ takich ciężarówek nie zostało na rynku zbyt dużo, ich cena w najbliższym czasie może rosnąć. Dotyczy to również starszych ciągników siodłowych, które są eksportowane poza Europę (choć ich podaż gwałtownie spada).

Kłopoty wciąż przeżywa rynek aut dystrybucyjnych i budowlanych. Te pierwsze sprzedają się bardzo słabo. Pojazdy konstrukcyjne oczekują na początek sezonu budowlanego i istnieje szansa na stopniowe ożywienie ich sprzedaży.

Ożywienie rynku spowodowało, że ustabilizował się import samochodów do Polski. Sprowadzane są pojazdy, na które istnieje największe zapotrzebowanie, a więc ciągniki Euro 5 oraz 4-, 5-letnie Euro 3. Jednak i tutaj mogą w najbliższym czasie pojawić się kłopoty. Zachodni przewoźnicy również wstrzymują się z wymianą taboru – wraz z wyczerpaniem się stoków zaczynają zatem rosnąć ceny. 

Obecnie spadek kursu euro w Polsce powoduje, że rodzimy rynek nie odczuwa tej tendencji, ale w przyszłości ceny mogą również gwałtownie skoczyć także w Polsce. W tej chwili jednak są one na całym rynku są stabilne. Pozytywne jest również to, że spadki wartości powróciły do normy sprzed kryzysu. 

Według EurotaxGlass's nie musimy się obawiać w najbliższej przyszłości gwałtownych skoków cen, które destabilizowały rynek w ostatnich latach.

Podobne wiadomości:

Volkswagen sprzedał 10 milionów aut w 2014 roku

Volkswagen sprzedał 10 milionów aut w 2014...

Aktualności 2015-01-12

Kupujemy coraz mniej diesli

Kupujemy coraz mniej diesli

Aktualności 2016-04-19

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Borgward wraca na rynek europejski
Borgward wraca na rynek europejski
Już niebawem na polskim rynku motoryzacyjnym może się pojawić nowy gracz. Niemiecka marka Borgward po latach wraca do gry. Pierwszym modelem będzie duży SUV – BX7.