mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Rynek serwisowy dla ciężarówek

Rynek serwisowy dla ciężarówek

Rynek napraw samochodów ciężarowych w Polsce jest dzisiaj niezwykle rozdrobniony – warsztaty znacznie różnią się między sobą zarówno wielkością (liczbą stanowisk naprawczych), liczbą zatrudnianych pracowników i cenami roboczogodziny. Ponad połowa z nich (58,8%) nie posiada więcej niż 4 stanowiska naprawcze w swoim warsztacie.

Rynek serwisowy dla ciężarówek
Warsztaty coraz chętniej też dołączają do sieci warsztatowych, na dzień dzisiejszy przynależność do sieci deklaruje niemal co trzeci właściciel warsztatu prowadzącego usługi w zakresie serwisowania samochodów ciężarowych (29,6%) – wynika z najnowszych badań firmy MotoFocus.pl

"Jest to przeszło dwukrotnie większy udział warsztatów należących do sieci niż obserwujemy to z segmencie napraw samochodów osobowych i oczywiście zawiera zarówno firmy należące do niezależnych sieci, jak też działających pod szyldem koncernów samochodowych" - dodaje Alfred Franke, ekspert MotoFocus.pl.

W jednym warsztaty są zgodne, dla większości z nich (40,8%) pierwszym najważniejszym kryterium wyboru dystrybutora części zamiennych pozostaje dostępność oraz szybkość dostawy części oferowanych przez danego dystrybutora.

W przypadku samochodów ciężarowych całkowicie jest zrozumiałe, że najważniejszym kryterium jest dostępność części nawet w porównaniu do polityki cenowej stosowanej w dystrybucji części zamiennych, która w tym przypadku stanowi zaledwie 10,2%.
Tematy w artykule: Trucks TIR

Podobne wiadomości:

Łódź bez TIR-ów

Łódź bez TIR-ów

Polskie drogi 2015-02-20

Czy megaciężarówki znikną z dróg Europy?

Czy megaciężarówki znikną z dróg Europy?

Aktualności 2014-02-25

Komentuj:

~MK 2015-05-06

Nie korzystałem jeszcze z pomocy Hussara ale ich numer nam wbity na telefonie bo ludzie na CB często ich chwalą że i dobrze i szybko i tanio naprawiaja

~igor 2015-02-20

Fajnie sie czytało. Co do serwisów cieżarówek w kraju nie ma problemu, jest tego sporo. Ale jak coś padnie na trasie zagranicznej to spoo można przepłacić w zagranicznych warsztatach za byle jaką naprawę a i za częsci sobie licza kilkakrotnie wiecej. Powinno być wiecej takich mobilnych warsztatów jak ma Hussar - z tego co pamietam teraz ma ich z 12 no i swoją fabryke napraw gdzie mogą zholowac z trasy auto - tam biorą sporo mniej, po cenach można by powiedziec polskich nawet przydało by sie tego wiecej na Europie

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport