mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Rynek serwisowy dla ciężarówek

Rynek serwisowy dla ciężarówek

Rynek napraw samochodów ciężarowych w Polsce jest dzisiaj niezwykle rozdrobniony – warsztaty znacznie różnią się między sobą zarówno wielkością (liczbą stanowisk naprawczych), liczbą zatrudnianych pracowników i cenami roboczogodziny. Ponad połowa z nich (58,8%) nie posiada więcej niż 4 stanowiska naprawcze w swoim warsztacie.

Rynek serwisowy dla ciężarówek
Warsztaty coraz chętniej też dołączają do sieci warsztatowych, na dzień dzisiejszy przynależność do sieci deklaruje niemal co trzeci właściciel warsztatu prowadzącego usługi w zakresie serwisowania samochodów ciężarowych (29,6%) – wynika z najnowszych badań firmy MotoFocus.pl

"Jest to przeszło dwukrotnie większy udział warsztatów należących do sieci niż obserwujemy to z segmencie napraw samochodów osobowych i oczywiście zawiera zarówno firmy należące do niezależnych sieci, jak też działających pod szyldem koncernów samochodowych" - dodaje Alfred Franke, ekspert MotoFocus.pl.

W jednym warsztaty są zgodne, dla większości z nich (40,8%) pierwszym najważniejszym kryterium wyboru dystrybutora części zamiennych pozostaje dostępność oraz szybkość dostawy części oferowanych przez danego dystrybutora.

W przypadku samochodów ciężarowych całkowicie jest zrozumiałe, że najważniejszym kryterium jest dostępność części nawet w porównaniu do polityki cenowej stosowanej w dystrybucji części zamiennych, która w tym przypadku stanowi zaledwie 10,2%.
Tematy w artykule: Trucks TIR

Podobne wiadomości:

Łódź bez TIR-ów

Łódź bez TIR-ów

Polskie drogi 2015-02-20

Czy megaciężarówki znikną z dróg Europy?

Czy megaciężarówki znikną z dróg Europy?

Aktualności 2014-02-25

Komentuj:

~MK 2015-05-06

Nie korzystałem jeszcze z pomocy Hussara ale ich numer nam wbity na telefonie bo ludzie na CB często ich chwalą że i dobrze i szybko i tanio naprawiaja

~igor 2015-02-20

Fajnie sie czytało. Co do serwisów cieżarówek w kraju nie ma problemu, jest tego sporo. Ale jak coś padnie na trasie zagranicznej to spoo można przepłacić w zagranicznych warsztatach za byle jaką naprawę a i za częsci sobie licza kilkakrotnie wiecej. Powinno być wiecej takich mobilnych warsztatów jak ma Hussar - z tego co pamietam teraz ma ich z 12 no i swoją fabryke napraw gdzie mogą zholowac z trasy auto - tam biorą sporo mniej, po cenach można by powiedziec polskich nawet przydało by sie tego wiecej na Europie

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Geely kupuje markę Proton
Geely kupuje markę Proton
Samochody marki Proton nie są znane w Europie, czego nie można powiedzieć o rynku azjatyckim. Dlatego nie powinien dziwić ruch chińskiego koncernu Gelly, który wszedł w posiadanie marki o sporym potencjale.