mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Salon salonowi nie równy

Salon salonowi nie równy

Cena, prestiż, jakość wykończenia, wyposażenie, kwestie ekologiczne oraz bezpieczeństwa to tylko niektóre elementy, które decydują o wyborze konkretnej marki. Okazuje się, że również spory wpływ może mieć obsługa w salonach samochodowych, która może się dość znacznie różnić.

Salon salonowi nie równy
Od marca do maja tajemniczy klienci działający na zlecenie International Service Check przeprowadzili największe w Europie, międzynarodowe badanie mystery shopping, mierząc jakość obsługi w najbardziej rozpoznawalnych salonach samochodowych. W rezultacie badaniem objęto 11 krajów, 19 koncernów i 29 marek  - w sumie przeprowadzono 546 wizyt, a w każdym z krajów odwiedzono po 3 placówki (za każdym razem przez innego klienta).

W Polsce przeprowadzono 60 badań w salonach 20 marek: BMW, Mercedes, Fiat, Ford, Opel, Honda, Hyundai, Kia, Mazda, Mitsubishi, Nissan, Citroen, Peugeot, Renault, Suzuki, Toyota, Seat, Skoda, Volkswagen, Volvo;

Wyniki dla całej Europy pokazały, że na najlepszą obsługę możemy liczyć w koncernach Daimler, Toyota Motor Europe oraz Jaguar. Najlepszymi markami okazały się Seat, Mercedes oraz Toyota. A w Polsce? Na wyróżnienie zasłużyły marki Volvo, BMM oraz Toyota, a w szczególności salony Mercedesa w Sosnowcu, BMW w Lublinie oraz Seata w Olsztynie.

Zadanie klientów testowych polegało na odwiedzeniu wskazanego salonu w poszukiwaniu nowego auta średniej klasy – małego, rodzinnego/kompaktowego. Podczas samej wizyty klienci poddawali ocenie wygląd zewnętrzny i wewnętrzny salonu, prezentację samochodów, zachowanie personelu oraz przede wszystkim to, co w badaniu najistotniejsze - jakość rozmowy przeprowadzonej z pracownikiem.

W czasie badania klienci testowi sprawdzali kompetencje i zdolności sprzedażowe pracowników na różne sposoby. Musieli m.in. zadać pytanie o rabat i zaobserwować reakcję pracownika, zapytać o czas oczekiwania na samochód, sprawdzić czy obsługujący pracownik spontanicznie przekazał pisemną ofertę cenową i informacje o możliwościach finansowania, czy pytał o dane kontaktowe do klienta oraz przekazał własną wizytówkę. Klienci musieli również odbyć jazdę próbną, o ile została zaproponowana i była możliwa zaraz po wizycie.

Klienci testowi biorący udział w projekcie zostali wyselekcjonowani spośród osób zarejestrowanych w bazie. Podział klientów pod względem płci był w miarę równomierny: 55% stanowili mężczyźni, a 45% kobiety. Ponad połowa wizyt została przeprowadzona przez osoby w wieku 25-34 lata – 55,3%. Drugą w kolejności, najliczniej reprezentowaną grupą w badaniu były osoby w wieku 35-44 lata (21,1%), następnie 45-55 lat (16,3%), a najmniej liczną - osoby w wieku powyżej 56 lat (7,3%).

Pod względem prezencji (wygląd zewnętrzny i wnętrza salonów, wygląd pracowników, prezentacja samochodów) najlepiej ocenione zostały salony Jaguara (95,2%), Peugeota (93,4%) oraz Mazdy i Chryslera (93,3%). Najgorzej ocenione zostały salony marki Lancia (76,7%). Największym uznaniem ankieterów cieszyły się salony węgierskie (96,6%), czeskie (96,1%) i słowackie (95,1%). Polska zajęła siódme miejscu z wynikiem 91,2%. W Polsce najwyższy wyniki osiągnęły salony marek Skoda (97,8%), Seat i Mazda (95,6%). Najsłabiej wypadły w tej kategorii salony Forda (84,4%).

Znacznie bardziej surowo ocenione zostały salony w kategorii obsługa klienta, w której poddano analizie takie elementy jak powitanie i pożegnanie, zrozumienie potrzeb klienta, przedstawienie pisemnej oferty oraz jazdy próbne. W tej kategorii najlepiej wypadły salony samochodowe z Bułgarii (78,2%), Rumunii (77,3%) i Węgier (77,2%). Polska znalazła się na 9. miejscu (69,1%). Ogólnie we wszystkich badanych krajach najlepiej w tej kategorii wypadły salony Seata (85,1%), a także Mercedesa (81,5%) oraz Toyoty (80,2%). Najsłabiej oceniono salony Dacii (59,4%). W Polsce najwyższy wyniki osiągnęły salony Volvo (90,4%), a także BMW, Toyoty (85,9%) oraz Mercedesa (84,6%). Najsłabiej wypadły salony Hondy (37,7%).

Podobne wiadomości:

Nowy salon Mazdy we Wrocławiu

Nowy salon Mazdy we Wrocławiu

Aktualności 2016-06-23

Oto najwięksi dealerzy samochodów w Polsce

Oto najwięksi dealerzy samochodów w Polsce

Aktualności 2016-03-22

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Francja naliczy kierowcom punkty karne
Francja naliczy kierowcom punkty karne
Francja jest kolejnym państwem na mapie, które zamierza naliczać punkty karne kierowcom z innych państw. W przypadku przekroczenia dozwolonego limitu trzeba się będzie liczyć z konsekwencjami.