mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Salon samochodowy w Paryżu 2004

Salon samochodowy w Paryżu 2004

Co dwa lata, naprzemiennie z targami motoryzacyjnymi IAA we Frankfurcie, w okolicach września i października na Paryż zwrócone są oczy całego świata motoryzacyjnego. Targi w Paryżu należą bowiem, obok targów we Frankfurcie oraz w Genewie, do największych i najbardziej prestiżowych na Starym Kontynencie. W tym roku Mondial de l'Automobile rozpocznie się dla publiczności 25 września (23-24 będą miały miejsce dni prasowe) i potrwa do 10 października. To już 76 edycja targów motoryzacyjnych w Paryżu.

Salon samochodowy w Paryżu 2004

Targi motoryzacyjne, szczególnie te największe, to miejsce światowych premier całkowicie nowych modeli, nowych wersji czy generacji modeli znanych już na rynku, na krótko przed ich pojawieniem się w sprzedaży. To także możliwość do zaprezentowania zmian w modelach, które już na rynku istnieją. To wreszcie okazja do przedstawienia tzw. modeli koncepcyjnych często o bardzo futurystycznym wyglądzie. Te studyjne modele rzadko później trafiają do seryjnej produkcji, są raczej wizją projektantów, w jakim kierunku wg nich pójdzie motoryzacja. Jednak na tego typu targach nie wystawiają się wyłącznie producenci samochodów, dużą część powierzchni wystawowej zajmują bowiem producenci części samochodowych, którzy też prezentują zwiedzającym najnowsze osiągnięcia techniki.

Oczywiście w Paryżu, jak w domu, czuć się będą francuskie koncerny: Peugeot, Renault i Citroen. Zaprezentują szeroką gamę modeli, wśród których na szczególną uwagę zasługują światowe premiery - Peugeot 1007, Renault Modus i Citroen C4. Skromniejszą ofertę przygotowały za to firmy niemieckie, które tak prowadzą swoją politykę, by światowe premiery najważniejszych modeli miały miejsce we Frankfurcie.

Spośród wszystkich targów motoryzacyjnych to właśnie wystawa w Paryżu była pierwsza w branży motoryzacyjnej. W 1898 roku 232 wystawców, głównie z Francji, z inicjatywy francuskiego automobilklubu zaprezentowało swoje produkty. Miejsce targów odwiedziło wówczas łącznie ok. 140 tys. ludzi. Od tego czasu nieprzerwanie (poza wyjątkami jak np. dwie wojny światowe) w okolicach października miała miejsce wystawa samochodowa w stolicy Francji. Miejsce targów kilkakrotnie na przestrzeni lat ulegało zmianon. Pierwsze odbyły się w Jardin des Tuileries, później przez wiele lat w obiektach Grand Palais. W 1962 r. przeniosła się do Porte de Versailles, gdzie odbywa się do dziś (na tych terenach odbyła się także paryska wystawa EXPO).

Mondial de l'Automobile (do 1988 r. jako Salon de l'Auto) od 1976 roku odbywa się co dwa lata, na zmianę z wystawą IAA we Frankfurcie. W latach parzystych wystawiane są auta osobowe oraz użytkowe, zaś w latach nieparzystych, na tym samym miejscu, prezentowane są różnego rodzaju jednoślady.

W 2002 roku na wystawie Mondial de l'Automobile swoje produkty z różnych gałęzi motoryzacji przedstawiło 559 firm z 23 krajów. Łącznie w ośmiu halach, na 180 tys. km2 miały miejsce 73 premiery, które na własne oczy obejrzało prawie półtora miliona zwiedzających. W tym roku oczekiwane jest nie mniejsze zainteresowanie, choć swoje premiery mieć będzie nieznacznie mniej modeli.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport