mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Samochód dla studenta do 5 tys. zł.

Samochód dla studenta do 5 tys. zł.

Już za chwilę rusza rok akademicki, a to ostatni gwizdek, by rozejrzeć się za jakimś środkiem lokomocji w dużym mieście. Wiedząc, że życie studenta jest ciężkie, a budżet nie jest z gumy, wzięliśmy pod lupę samochody, na które można zarobić podczas wakacji.

Samochód dla studenta do 5 tys. zł.

Wytypowanie idealnego samochodu dla studenta nie jest łatwe. W naszych realiach sprowadza się to najczęściej do wyboru auta z najniższego przedziału cenowego, który będzie pozwalał na w miarę bezproblemowe przemieszczanie się, a ceny części zamiennych nie będą wymagały korzystania z "chwilówek".

Na naszej liście znalazły się samochody, których jedynym wspólnym mianownikiem jest cena, wynosząca maksymalnie pięć tysięcy złotych. Ofert, przynajmniej w teorii, jest mnóstwo. Jednak wybieranie pomiędzy nimi nie jest zadaniem łatwym. Zapoznajcie się z naszymi propozycjami. Jesteśmy ciekawi Waszych opinii w komentarzach.

Daewoo Lanos

Pamiętamy jeszcze czasy, kiedy samochody marki Daewoo szturmem podbijały listy sprzedaży w polskich salonach. Od kilku lat przyszedł czas na drugą młodość tych samochodów. Gdy na rynku wtórnym zabrakło już Fiatów 126p i Polonezów, przyszedł czas na auta w cenie instalacji LPG. Lanosa można nabyć w jednej z trzech wersji nadwoziowych. Jak wynika z ofert dostępnych na rynku wtórnym, najpopularniejszy na naszym rynku jest sedan. Lata eksploatacji na polskich drogach dały o sobie znać, dlatego nie należy zwracać uwagi na detale. Rdza najczęściej atakuje nadkola i progi oraz... przewody hamulcowe. Zawieszenie jest dość trwałe, ale bardzo często problem sprawiają końcówki drążków kierowniczych. Pod maską znajdziemy tylko jednostki benzynowe o pojemnościach 1,4; 1,5 oraz 1,6 litra. Bardzo dobrze tolerują one zasilanie LPG, nawet najtańszymi instalacjami. Najczęstsze usterki dotyczą pompy paliwa oraz cewki zapłonowej. Zdarzają się także usterki rozrusznika. Na szczęście dostęp do części jest łatwy, a ceny bardzo atrakcyjne.

BMW seria 3 E36

Wśród studentów mogą się znaleźć również tacy, którzy interesują się motoryzacją i lubią czerpać przyjemność z jazdy autem napędzanym na tylną oś. Żeby zrealizować takie marzenie w wyznaczonym budżecie możemy się rozejrzeć a BMW Serii 3 w typoszeregu E46. Produkcja tego modelu rozpoczęła się w 1998 roku i trwała do roku 2005. W tym modelu pojawiło się kilkanaście jednostek, jednak patrząc na studencki budżet musimy się skupić na bazowych: 316i, 318i oraz 318d, 320d. Bez względu na jednostkę problemem w tym modelu może być układ przeniesienia napędu, a konkretniej dyferencjał. Zawieszenie całkiem nieźle radzi sobie na polskich drogach, ale czasem problemy sprawiają tylne sprężyny. Jednostki nie sprawiają poważniejszych problemów. Najczęściej problem dotyczy wycieku oleju lub awarii układu chłodzenia. Wielu użytkowników narzeka na szybko zużywające się klocki hamulcowe. Egzemplarze mocno skorodowane mogą mieć powypadkową przeszłość.

Opel Corsa B

Czasami głównym wyznacznikiem w poszukiwaniach idealnego samochodu dla studenta są gabaryty. Jeżeli potrzebny jest oszczędny model, zajmujący do tego niewielką przestrzeń to druga generacja Corsy może być strzałem w dziesiątkę. Samochód zadebiutował w 1993 roku i bez większych modyfikacji był produkowany do 2000 roku. Paleta silników w tym modelu była również imponująca, jednak nie wszystkie spełniają pokładane w nich nadzieje. Szczególnie jeśli chodzi o najsłabsze warianty benzynowe. Najtańsze na liście ofert Opla Corsy z lat 1993-2000 są wersje z silnikami o pojemności 1,0 oraz 1,2 litra. Oferują one jednak niewielką moc (od 45 do 65 KM), przez co samochód w warunkach miejskich, ponaglany do w miarę dynamicznej jazdy, potrafi zużywać spore ilości paliwa. Optymalne zdają się być jednostki o pojemności 1,4 oraz 1,6 litra. Corsa była także dostępna z silnikami wysokoprężnymi, ale z racji na dużą awaryjność nie polecamy ich na studencką kieszeń. Bolączką Corsy są notoryczne wycieki oleju silnikowego (oraz usterki czujnika ciśnienia oleju) oraz płynu chłodniczego. W przypadku tych pierwszych konieczna będzie wymiana uszczelniaczy, a drugich dokładna inspekcja układu chłodzenia. Kolejnym problemem niemieckiego malucha jest rdza. Pojawia się dosłownie wszędzie. Dlatego warto "opukać" egzemplarz przed zakupem i zajrzeć od spodu, jak wygląda sytuacja. Plusami Corsy jest praktyczność, mimo niewielkich gabarytów, prosta konstrukcja oraz niskie ceny części zamiennych. Samochód naprawimy praktycznie w każdym warsztacie.

Fiat Punto II

W naszym zestawieniu nie dyskryminujemy włoskich samochodów. Fiat Punto to jeden z najpopularniejszych przedstawicieli segmentu B. Druga generacja modelu miała swoją premierę w 1999 roku i była sprzedawana aż do 2008 roku. W przypadku Punto drugiej generacji gama jednostek napędowych nie była zbyt bogata, ale w tym przypadku jednostka bazowa, czyli 1,2 8V o mocy 60 KM zupełnie radzi sobie z masą samochodu, a do tego nie sprawia wielu kłopotów. Wersja wyposażona w szesnaście zaworów oferuje 80 KM, ale jest bardzo awaryjna. Odradzamy kupno najstarszego diesla 1,9 D o mocy 60 KM. Wolnossąca jednostka zapewnia marną dynamikę, a do tego jest awaryjna. Wersja 1,3 Multijet lub 1,9 JTD, patrząc na obecną ofertę Fiata Punto z lat 1999-2008, może jednak przekroczyć zakładany przez nas budżet. Kupując Punto należy zwrócić uwagę na ogniska korozji, które mogą się pojawiać nawet na układzie wydechowym lub misce olejowej. Problemy sprawia przekładnia kierownicza, zawieszenie oraz elektryka. Jednak są to usterki, które usuniemy bez angażowania dużych środków finansowych. Punto to przede wszystkim bardzo praktyczny samochód (w wersji pięciodrzwiowej), który nie sprawia większych kłopotów eksploatacyjnych.

Volkswagen Golf III

W takim zestawieniu nie mogło też zabraknąć wieloletniego króla rankingów aut używanych. Trzecia generacja Golfa była produkowana w latach 1991-1997, jednak po kilkunastu latach od zakończenia produkcji nadal wiele egzemplarzy w doskonałym stanie jeździ po naszych drogach, a lista ofert Golfa III w cenie do 5 tys. zł na rynku wtórnym jest naprawdę długa. Golf idealny jednak nie jest. Zdarzają się usterki elektroniki. Najczęściej szwankuje sterowanie szyb, centralny zamek, a czasem wentylator chłodnicy. Bardzo często spotykaną usterką jest problem z systemem ABS. Najczęściej z winy czujników przy kołach. Często winne są bezpieczniki. Auto całkiem nieźle znosi próbę czasu pod kątem przygotowania antykorozyjnego. Z całego szeregu jednostek najpopularniejszy i najmniej problematyczny jest benzyniak 1,8 o mocy 75-90 KM. Dość często zdarzają się usterki pompy wody oraz alternatora. W przypadku tego ostatniego problemem może być koło pasowe wału korbowego. Użytkownicy chwalą sobie jednostkę 1,9 TDI. Najbardziej trwały jest wolnossący diesel 1,9 D, ale jego dynamika pozostawia naprawdę wiele do życzenia.

 

Komentuj:

e-Autoparts_pl 2014-10-02

Żadnego z tych modelinie kupisz w dobrym stanie za kwotę do 5 tyś zł. Celuj raczej w Vectre B,Opla Astre F czy Daewoo Leganze z tych większych i komfortowych sedanów. To moje propozycje dla Ciebie.

~Błędy 2014-09-26

Pokazuje BMW E36, a pisze o E46

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport