mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Scania V8 w nowej gamie

Scania V8 w nowej gamie

Nowy, sztandarowy silnik Scania V8 o mocy 730 KM  i 3500 Nm momentu obrotowego to najsilniejsza w swojej klasie jednostka napędowa. Nowa Scania z silnikiem V8 dzięki nowym akcentom stylistycznym będzie również rozpoznawalna na pierwszy rzut oka.

Scania V8 w nowej gamie
Nabywcy mają do wyboru cztery poziomy mocy silnika: 500, 560, 620 i 730 KM. Jak zapewnia producent, układ wtryskowy Scania XPI i wiele innych innowacji wprowadzonych w nowej 730-konnej jednostce napędowej podnoszą wydajność pojazdów o dużej ładowności na zupełnie nowy poziom.

- Gama Scania V8 jest klasą samą dla siebie na rynku samochodów ciężarowych - mówi Henrik Henriksson, wiceprezes, odpowiedzialny za samochody ciężarowe w Scania. - Ogromna większość nabywców Scania V8 kupuje te pojazdy z powodów racjonalnych. Klienci ci wymagają wysokich osiągów, niezawodności i dyspozycyjności, by móc w jak najefektywniejszy sposób wykonywać swoje zadania transportowe. 

Jak podkreślają przedstawiciele koncernu wyjątkowe połączenie osiągów, efektywności transportu, niskiego zużycia paliwa, niezawodności i atrakcyjności dla kierowcy sprawiają, że samochody ciężarowe Scania V8 zachowują najwyższą na rynku wartość przy odsprzedaży. Nowy styl V8 jeszcze bardziej wzmacnia ten wizerunek. 

Jak zauważa Henriksson ważnym parametrem nowej R 730 jest moc, ale jeszcze ważniejszy jest moment obrotowy. Obecnie 3500 Nm i 730 KM to więcej, niż jest w stanie osiągnąć jakikolwiek konkurent. Jednocześnie zmodyfikowany układ napędowy Scania z łatwością przenosi tak ogromne siły. Nowy silnik V8 jest oferowany wyłącznie w połączeniu ze skrzynią biegów Scania Opticruise, w wersji w pełni zautomatyzowanej lub z pedałem sprzęgła. Obydwie wersje posiadają udoskonalone oprogramowanie, niedawno wprowadzone na rynek. W opcji jest dostępny zwalniacz Scania Retarder. Samochody ciężarowe z nowym, najmocniejszym silnikiem V8 są wyposażone w jednotarczowe sprzęgło o dużej sile docisku. Silnik współpracuje ze wzmocnioną dwuzakresową skrzynią biegów Scania z półbiegami (12 biegów podstawowych i 2 biegi pełzające). 
 
Silniki V8 rozwijają ogromny moment obrotowy już przy obrotach biegu jałowego, co ułatwia ruszanie pojazdu z miejsca. Maksimum momentu obrotowego pojawia się przy 1000 obr/min. Dzięki starannemu dopasowaniu charakterystyki momentu obrotowego do charakterystyki mocy, silnik tak naprawdę staje się coraz mocniejszy w miarę spadku prędkości obrotowej, tym samym zapewniając znakomite własności trakcyjne. Moc jest oddawana płynnie w całym zakresie użytecznych prędkości obrotowych. 

Nowa widlasta "ósemka" jest w pełni zgodna z modułową koncepcją budowy jednostek napędowych Scania. Wiele technologii użytych do budowy nowego silnika zastosowana po raz pierwszy ale jednocześnie wykorzystuje wiele elementów stosowanych w dotychczas produkowanych silnikach V8 i w jednostkach rzędowych Euro 5. 

Silniki Scania V8 są znane z niskiego zużycia paliwa podczas pracy zarówno pod dużym, jak i małym obciążeniem. Duży moment obrotowy dostępny przy niskich prędkościach stwarza dodatkowe możliwości oszczędzania paliwa poprzez dobór "szybszego" przełożenia przekładni głównej. Scania oferuje również użytkownikom możliwość zasilania jednostek napędowych 100-procentowym biodieslem, co umożliwia zredukowanie tzw. "śladu węglowego".

Od września 2010 r. wszystkie samochody ciężarowe Scania V8 będą dostępne w specjalnej stylizacji, wyróżniającej je spośród innych pojazdów Scania, kształtującej nową wizualną tożsamość, na której użytkownicy mogą budować swój wizerunek. Symbole V8 oraz cały szereg stylistycznych upiększeń, ozdobią zarówno karoserię jak i wnętrze ciężarówki. 

Oferta silników dla samochodów ciężarowych Scania V8 obejmuje zakres mocy maksymalnych od 500 aż do 730 KM (Euro 5: 500 KM 2500 Nm, 560 KM 2700 Nm, 620 KM 3000 Nm, 730 KM 3500 Nm oraz EEV: 730 KM 3500 Nm). Silniki te rozwijają moment obrotowy od 2400 Nm lub 2500 Nm -- zależnie od wersji -- do imponujących 3500 Nm, zapewniając stosunek momentu do mocy o wartości od 4,8 do 5,0 oraz typowe dla Scania własności trakcyjne. 

Pojazdy Scania V8 zdominowały rynek samochodów ciężarowych z silnikami o dużej mocy, stanowiąc ponad połowę wszystkich sprzedawanych pojazdów w klasie od około 600 KM wzwyż. Dzięki czterem dostępnym poziomom mocy maksymalnej, Scania oferuje wymagającym nabywcom pojazdów V8 największy wybór jednostek napędowych na rynku.
Tematy w artykule: Scania silniki Scania Scania V8

Podobne wiadomości:

Scania prezentuje nową serię R

Scania prezentuje nową serię R

Ciężarówki i Autobusy 2016-08-25

Czy Volkswagen sprzeda swoje marki?

Czy Volkswagen sprzeda swoje marki?

Aktualności 2016-02-11

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport