mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Scania chce sprzedawać 150 tys. samochodów rocznie

Scania chce sprzedawać 150 tys. samochodów rocznie

Plan Scania na najbliższą dekadę zakłada osiągnięcie sprzedaży na poziomie 150.000 pojazdów rocznie około roku 2015. Wzrost sprzedaży będzie rezultatem wzmocnienia obecności Scania na rynkach i w sektorach charakteryzujących się dużym potencjalnym popytem na pojazdy i usługi.

Scania chce sprzedawać 150 tys. samochodów rocznie
Podczas konferencji Capital Markets Day (tradycyjne spotkanie kierownictwa koncernu z przedstawicielami rynku kapitałowego, udziałowcami i akcjonariuszami) zorganizowanej w siedzibie firmy w Södertälje, Leif Östling, prezes i dyrektor generalny Scania, wraz z innymi członkami zarządu przedstawił sposób osiągnięcia planowanego poziomu sprzedaży.
Stały wzrost popytu na samochody ciężarowe stymulują sprzyjające czynniki makroekonomiczne. W ciągu kilku następnych lat dojrzałe gospodarki będą rozwijać się w tempie ok. 2% rocznie. W tym samym czasie wzrost w rozwijających się krajach Europy, Azji i północnej Afryki osiągnie poziom 6%. Scania oczekuje, że trend ten będzie stabilny i że znaczenie szybko rozwijających się rynków będzie dla niej coraz większe.
 
– Poziom sprzedaży 150.000 pojazdów rocznie osiągniemy poprzez przemyślane i efektywne rozszerzanie naszej działalności. Do 2015 r. będziemy w stanie produkować taką liczbę pojazdów w ramach istniejącej struktury produkcyjnej. Już obecnie produkujemy dwukrotnie więcej pojazdów niż 15 lat temu, przy mniejszym zatrudnieniu – powiedział Leif Östling.

W 2015 r. najważniejszym rynkiem Scania pozostanie Europa. Przewiduje się, że w Europie roczny popyt na pojazdy Scania osiągnie poziom 95.000 sztuk (samochodów ciężarowych i autobusów), podczas gdy cały rynek wchłonie 575.000 pojazdów. Największy wzrost wystąpi w Europie środkowej i wschodniej, łącznie z Rosją, gdzie głównym impulsem dla trwałego, wysokiego popytu będą inwestycje infrastrukturalne i koniunktura gospodarcza.
 
Scania spodziewa się również rozwoju rynku w Ameryce Łacińskiej, do poziomu 180.000 pojazdów rocznie, określając własny potencjał sprzedaży na 16.000 pojazdów w 2015 r. Najbardziej dynamicznego rozwoju oczekuje się w rolnictwie i górnictwie.
 
Coraz większe znaczenie dla Scania mają Azja i region Pacyfiku, gdzie potencjał sprzedaży w 2015 r. firma szacuje na 15.000 pojazdów. Scania odnotuje wzrost sprzedaży głównie w sektorach, w których dużą rolę odgrywa wydajność transportu i istnieje zapotrzebowanie na pojazdy charakteryzujące się wysokim poziomem zaawansowania technicznego, osiągami i dyspozycyjnością. Przede wszystkim będą to pojazdy do transportu produktów naftowych i chemicznych oraz dla górnictwa i budownictwa.
 
Według prognoz, w 2015 r. łączny potencjał rozwijających się krajów Bliskiego Wschodu, Indii i Afryki wyniesie 430.000 pojazdów. Zasadnicze źródło popytu stanowić będą inwestycje infrastrukturalne na Bliskim Wschodzie oraz w północnej i południowej Afryce. Swoje możliwości sprzedaży w tych regionach Scania określa na 25.000 pojazdów.
Tematy w artykule: Scania

Podobne wiadomości:

Scania prezentuje nową serię R

Scania prezentuje nową serię R

Ciężarówki i Autobusy 2016-08-25

Czy Volkswagen sprzeda swoje marki?

Czy Volkswagen sprzeda swoje marki?

Aktualności 2016-02-11

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport