mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Scania inwestuje w Indiach

Scania inwestuje w Indiach

W nadchodzącym roku Scania zainwestuje 200 mln koron szwedzkich w budowę fabryki w Bangalore. Nowe Regionalne Centrum Produkcji będzie również głównym ośrodkiem dystrybucji w Indiach. Ambitny plan zakłada osiągnięcie na rynku indyjskim w ciągu najbliższych pięciu lat sprzedaży 2000 samochodów ciężarowych, 1000 autobusów i 1500 silników rocznie.

Scania inwestuje w Indiach
Zakład powstaje w okręgu przemysłowym położonym w odległości 40 km na wschód od Bangalore, stolicy stanu Karnataka w południowych Indiach. Rozpoczęcie produkcji przewidywane jest na początek 2013 r. W przyszłości fabryka ma zatrudniać blisko 800 osób.

Na terenie zakładu znajdzie się linia montażu podwozi ciężarówek i autobusów oraz kompletnych pojazdów. Będzie tu również główna siedziba indyjskiego przedstawicielstwa Scania, a także serwis i centralny magazyn części zamiennych.

„Produkcja kompletnych ciężarówek na miejscu oznacza, że możemy skrócić czas dostaw i poszerzyć ofertę. Dzięki magazynowi części poprawie ulegnie również obsługa serwisowa”, mówi Henrik Fagrenius, Dyrektor Zarządzający Scania Commercial Vehicles India.
Zakład w Bangalore jest siódmym Regionalnym Centrum Produkcji należącym do firmy Scania. Pozostałe znajdują się w Rosji, Dubaju, RPA, Malezji, Tajlandii i na Tajwanie.

Scania jest obecna na indyjskim rynku od 2007 r., gdy jej partnerem została firma Larsen & Toubro (L&T). L&T z powodzeniem wprowadziła ciężarówki i usługi Scania na miejscowy rynek i nawiązała bliską współpracę z przemysłem wydobywczym. L&T prowadzi obecnie około 10 serwisów Scania, ulokowanych przy kopalniach w różnych częściach Indii.
Aby ożywić sprzedaż w innych segmentach, w 2011 r. Scania powołała do życia firmę Scania Commercial Vehicles India.

„Rośnie zapotrzebowanie na pojazdy i silniki o takiej jakości i osiągach, jakie zapewnia Scania. Tak samo na serwis, gwarantujący klientowi wysoką dyspozycyjność i niskie koszty eksploatacji. Koncentrujemy się na zwiększaniu oferty nie tylko dla przemysłu wydobywczego, ale również dla budownictwa i ciężkiego transportu drogowego. Na rynku autobusowym widzimy potencjał sprzedaży autobusów i autokarów, tak dla miast, jak i do ruchu na dalekich trasach”, mówi Fagrenius.

Podobne wiadomości:

Scania prezentuje nową serię R

Scania prezentuje nową serię R

Ciężarówki i Autobusy 2016-08-25

Czy Volkswagen sprzeda swoje marki?

Czy Volkswagen sprzeda swoje marki?

Aktualności 2016-02-11

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport