mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Scania na ulicach Paryża

Scania na ulicach Paryża

Scania wygrała prestiżowy przetarg na dostawę do Paryża 125 niskopodłogowych autobusów typu Scania OmniCity. 12 metrowe pojazdy powstaną w Słupsku w zakładzie Scania Omni. Kontrakt przewiduje opcję powiększenia zamówienia do 300 autobusów czyli o kolejne 175 sztuk.

Scania na ulicach Paryża

Podpisanie kontraktu poprzedzone było m.in. wcześniejszą "próbną dostawą", która pozwoliła na dokładną ocenę pojazdów Scani. "Od 2002 roku dostarczyliśmy 11 autobusów niskopodłogowych typu OmniCity i w przeciągu 3 lat operator RATP dokładnie nas sprawdził. Ocenie podlegały nie tylko same autobusy ale również całe zaplecze logistyczne jakie stworzyliśmy klientowi dla zapewnienia odpowiedniej obsługi posprzedażnej czyli m.in. serwisowania, napraw, dostawy części. Po tym 3-letnim okresie zorganizowany został przetarg z udziałem firm, z którymi podobnie jak ze Scanią operator posiadał już doświadczenie we współpracy poprzez testowanie autobusów" - Andrzej Jaworski, Dyrektor Sprzedaży Autobusów w Scania Polska S.A.

Dodajmy, że w Polsce działa również dystrybutor produktów koncernu - Scania Polska. "Zajmujemy się sprzedażą autobusów zarówno miejskich jak i turystycznych. W tym roku plan sprzedaży jest niewielki ponieważ zakłada sprzedaż 21 autobusów. Na chwilę obecną dostarczyliśmy 13 autobusów oraz bierzemy udział w przetargach m.in. na dostawę 4 autobusów do Grudziądza oraz w przetargu na dostawę 32 autobusów 12 metrowych i 11 autobusów przegubowych do Białegostoku. W najbliższym czasie planujemy również przystąpienie do przetargu na dostawę ponad 30 sztuk autobusów do Bielska Białej"- informuje Andrzej Jaworski.

Autobusy typu Scania OmniCity są wytwarzane tylko w jednym zakładzie szwedzkiego koncernu - w słupskiej fabryce Scani. Scania rozpoczęła w Słupsku montaż autobusów latem 1993 r - zakupując 65 % udziałów w firmie Kapena. W 2003 roku podjęta została decyzja przez koncern Scania o przejęciu całej firmy Kapena. Początkowo produkcja opierała się na montowaniu pojazdów z części dostarczanych z zagranicy. Obecnie fabryka, w której produkowane są podwozia i nadwozia zatrudnia ponad 400 pracowników. "Szacujemy, ze rynek autobusów miejskich wzrasta, a co za tym idzie w fabryce w Słupsku zwiększy się wolumen produkcji oraz moce produkcyjne. W konsekwencji wiąże się to z dalszą rozbudową słupskiego zakładu"- prognozuje Andrzej Jaworski.

 

 


Podobne wiadomości:

Co z trasą S6 na Pomorzu?

Co z trasą S6 na Pomorzu?

Polskie drogi 2016-12-06

Tunel pod Martwą Wisłą w Gdańsku gotowy. Kiedy pojadą nim kierowcy?

Tunel pod Martwą Wisłą w Gdańsku gotowy....

Polskie drogi 2015-12-22

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport