mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Scania testuje autobusy hybrydowe w Sztokholmie

Scania testuje autobusy hybrydowe w Sztokholmie

Scania rozpoczyna regularne testy eksploatacyjne sześciu autobusów z napędem hybrydowym, wyposażonych w silniki zasilane etanolem w Sztokholmie. Nowe autobusy serii OmniLink w wersji 15-metrowej to kolejny krok na drodze do poprawy jakości powietrza w stolicy Szwecji.

Scania testuje autobusy hybrydowe w Sztokholmie

Napęd hybrydowy pozwala zredukować zużycie paliwa o 25 procent. Użycie etanolu, zamiast oleju napędowego, umożliwia zredukowanie emisji netto dwutlenku węglanawet o 90 procent. Testy będą realizowane we współpracy z przedsiębiorstwem komunikacji miejskiej w Sztokholmie (SL) i operatorem autobusowym Swebus.

W ciągu dwóch lat autobusy testowe będą obsługiwały jedną z najbardziej wymagających i obciążonych linii autobusowych w Sztokholmie.

- Dzięki testom eksploatacyjnym przekonamy się, jak technologia hybrydowa spisuje się w rzeczywistych warunkach i jaki jest jej wpływ na środowisko – mówi Göran Hammarberg, dyrektor działu rozwoju autobusów w Scania.

Badania wspierają Szwedzka Agencja Energii i Szwedzka Agencja Ochrony Środowiska. W nowych autobusach OmniLink, z nisko położonym wejściem, Scania połączyła technologie umożliwiające poprawę ekonomiki paliwowej i zastosowanie paliwa odnawialnego. Przewiduje się, że napęd hybrydowy pozwoli zaoszczędzić co najmniej 25 procent paliwa, podczas gdy zastosowanie etanolu w silniku wysokoprężnym spowoduje spadek emisji dwutlenku węgla nawet o 90 procent, w porównaniu z konwencjonalnym autobusem, wyposażonym w silnik zasilany olejem napędowym.

- Dzięki technologii hybrydowej, w dłuższej perspektywie osiągniemy ambitniejsze niż obecnie cele w zakresie ochrony środowiska w transporcie miejskim – mówi Göran Hammarberg. W autobusach testowych Scania zastosowała napęd hybrydowy szeregowy, zapewniający maksymalne korzyści w ruchu miejskim. Charakterystyczną cechą hybrydowego układu szeregowego jest brak mechanicznego połączenia pomiędzy silnikiem spalinowym, a silnikiem napędowym.

Pierwotnym źródłem energii jest silnik spalinowy, przystosowany do zasilania etanolem, napędzający generator elektryczny. Każdy z sześciu autobusów jest wyposażony w silnik elektryczny, który w czasie hamowania pełni również funkcję prądnicy. Odzyskiwana w ten sposób energia elektryczna jest magazynowana w superkondensatorach, odznaczających się znacznie większą niż współczesne akumulatory trwałością.

Od 1989 r. Scania dostarczyła do SL około 400 autobusów miejskich zasilanych etanolem. Pojazdy te w znacznym stopniu przyczyniły się do poprawy jakości powietrza w centrum Sztokholmu. Biorąc pod uwagę czynniki, takie jak dostępność, infrastruktura i sprawdzona technologia, Scania uznaje etanol za najatrakcyjniejsze paliwo odnawialne, dostępne dziś dla pojazdów miejskich.



Podobne wiadomości:

Autobusy szkolne są w tragicznym stanie

Autobusy szkolne są w tragicznym stanie

Aktualności 2016-11-25

ITD ostro kontroluje autobusy i gimbusy

ITD ostro kontroluje autobusy i gimbusy

Aktualności 2016-10-11

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Toyota pracuje nad wodorową ciężarówką
Toyota pracuje nad wodorową ciężarówką
Japoński koncern rozpoczyna prace nad ciężarówką napędzaną ogniwami paliwowymi. Jest to kolejny pojazd Toyoty po autobusie FC Bus wykorzystujący innowacyjną technologię.