mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Scania testuje autobusy hybrydowe w Sztokholmie

Scania testuje autobusy hybrydowe w Sztokholmie

Scania rozpoczyna regularne testy eksploatacyjne sześciu autobusów z napędem hybrydowym, wyposażonych w silniki zasilane etanolem w Sztokholmie. Nowe autobusy serii OmniLink w wersji 15-metrowej to kolejny krok na drodze do poprawy jakości powietrza w stolicy Szwecji.

Scania testuje autobusy hybrydowe w Sztokholmie

Napęd hybrydowy pozwala zredukować zużycie paliwa o 25 procent. Użycie etanolu, zamiast oleju napędowego, umożliwia zredukowanie emisji netto dwutlenku węglanawet o 90 procent. Testy będą realizowane we współpracy z przedsiębiorstwem komunikacji miejskiej w Sztokholmie (SL) i operatorem autobusowym Swebus.

W ciągu dwóch lat autobusy testowe będą obsługiwały jedną z najbardziej wymagających i obciążonych linii autobusowych w Sztokholmie.

- Dzięki testom eksploatacyjnym przekonamy się, jak technologia hybrydowa spisuje się w rzeczywistych warunkach i jaki jest jej wpływ na środowisko – mówi Göran Hammarberg, dyrektor działu rozwoju autobusów w Scania.

Badania wspierają Szwedzka Agencja Energii i Szwedzka Agencja Ochrony Środowiska. W nowych autobusach OmniLink, z nisko położonym wejściem, Scania połączyła technologie umożliwiające poprawę ekonomiki paliwowej i zastosowanie paliwa odnawialnego. Przewiduje się, że napęd hybrydowy pozwoli zaoszczędzić co najmniej 25 procent paliwa, podczas gdy zastosowanie etanolu w silniku wysokoprężnym spowoduje spadek emisji dwutlenku węgla nawet o 90 procent, w porównaniu z konwencjonalnym autobusem, wyposażonym w silnik zasilany olejem napędowym.

- Dzięki technologii hybrydowej, w dłuższej perspektywie osiągniemy ambitniejsze niż obecnie cele w zakresie ochrony środowiska w transporcie miejskim – mówi Göran Hammarberg. W autobusach testowych Scania zastosowała napęd hybrydowy szeregowy, zapewniający maksymalne korzyści w ruchu miejskim. Charakterystyczną cechą hybrydowego układu szeregowego jest brak mechanicznego połączenia pomiędzy silnikiem spalinowym, a silnikiem napędowym.

Pierwotnym źródłem energii jest silnik spalinowy, przystosowany do zasilania etanolem, napędzający generator elektryczny. Każdy z sześciu autobusów jest wyposażony w silnik elektryczny, który w czasie hamowania pełni również funkcję prądnicy. Odzyskiwana w ten sposób energia elektryczna jest magazynowana w superkondensatorach, odznaczających się znacznie większą niż współczesne akumulatory trwałością.

Od 1989 r. Scania dostarczyła do SL około 400 autobusów miejskich zasilanych etanolem. Pojazdy te w znacznym stopniu przyczyniły się do poprawy jakości powietrza w centrum Sztokholmu. Biorąc pod uwagę czynniki, takie jak dostępność, infrastruktura i sprawdzona technologia, Scania uznaje etanol za najatrakcyjniejsze paliwo odnawialne, dostępne dziś dla pojazdów miejskich.



Podobne wiadomości:

Ursus - rekordowa sprzedaż i wodorowe plany

Ursus - rekordowa sprzedaż i wodorowe plany

Ciężarówki i Autobusy 2017-10-26

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
6 sprawdzonych patentów na zimę.
6 sprawdzonych patentów na zimę.
Zamarznięte szyby i czapa śniegu na dachu mogą być niebezpieczne dla Ciebie, otoczenia i Twojego portfela. Podpowiadamy, jak szybko odśnieżyć auto, a dzięki temu uniknąć 3 pkt. karnych i 500 zł mandatu, a przy okazji pospać nawet kwadrans dłużej.
Citroen C3 Aircross Citroen C3 Aircross