mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Scania wprowadza nowości

Scania wprowadza nowości

Scania Polska rozszerza ofertę pojazdów o nowe modele autobusów serii Omni: OmniCity, OmniLink i OmniLine, model Irizar oraz wprowadza silniki napędzane gazem ziemnym.

W najnowszych modelach autobusów serii Omni zastosowano 9-litrowe silniki o mocy 230 KM, 270 KM oraz 310 KM z układem Scania EGR. Wszystkie silniki spełniają wymogi normy emisji spalin Euro 4, a jednocześnie gwarantują niskie zużycie paliwa. Pojazdy mają unowocześniony przedział kierowcy, zapewniający wygodę i ergonomiczne warunki pracy. Zastosowano w nich również nowoczesną magistralę CAN przez co znacznie zmniejszono ilość wiązek elektrycznych, ograniczając ryzyko awarii układów elektrycznych przy zwiększeniu funkcjonalności.

Przy wprowadzaniu zmian inżynierowie Scania skoncentrowali się na podwyższeniu niezawodności pojazdu oraz obniżeniu zużycia paliwa. Zastosowano również nowe elementy stylistyczne, ułatwiające wymianę części, które mogą ulec uszkodzeniu podczas manewrowania.

Dla poprawienia warunków pracy kierowcy w nowych modelach luksusowych autokarów Scania Irizar zastosowano pneumatycznie regulowaną kolumnę kierownicy z zintegrowanymi na kierownicy przyciskami oraz unikalne, ergonomicznie zawieszone pedały.

Autokary Scania Irizar wyposażono w silniki Euro 4 o dużej mocy (układ EGR). Najmocniejszy, turbocompound o mocy 420 KM, w połączeniu z układem Scania Opticruise lub nową, 12-biegową, manualną skrzynią biegów zapewnia bardziej płynną i szybszą zmianę przełożeń oraz wyjątkowo niskie zużycie paliwa. W ofercie znajdują się również silniki o mocy 340 i 380 KM.

Oferta Scania obejmuje też nowy, napędzany gazem ziemnym silnik o niskiej emisji szkodliwych dla środowiska substancji i niskim poziomie hałasu, stanowiący konkurencyjną alternatywę dla operatorów wymagających silnika spełniającego normy emisji spalin Euro 4 i Euro 5. Silnik Scania napędzany gazem może być zasilany biogazem lub sprężonym gazem ziemnym. Jego konstrukcję oparto na platformie silnika 9-litrowego. Nowy silnik posiada konwencjonalny układ wtryskowy ze świecami zapłonowymi i oddzielnymi cewkami zapłonowymi w poszczególnych cylindrach. Jednostka zasilana jest mieszanką paliwa i powietrza za pośrednictwem gaźnika.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Dieselgate - Volkswagen zwalnia pracowników
Dieselgate - Volkswagen zwalnia pracowników
Wypłata odszkodowań po "Dieselgate" zmusza Volkswagena do oszczędności. Efekt?Koncern zwolni 23 tysiące osób.