Scenic II

Następca Scenic'a jest bezpieczny i komfortowy

Scenic II

Jednobryłowy, kompaktowy Scenic został wybrany „Samochodem Roku 1997”. Do końca 2002 roku wyprodukowano ponad 2 mln sztuk tego samochodu. Teraz nadszedł moment, aby ustąpił on miejsca swojemu następcy.

Design Scenic’a II jest typowy dla samochodu jednobryłowego z tyłem rozwiązanym w stylu zbliżonym do klasycznych nadwozi. Staranne wykończenie, regularne i precyzyjne połączenia poszczególnych elementów nadwozia sprawiają, że bryła aut budzi wrażenie solidności. Model ten przejmuje napięte linie wersji 3 i 5-drzwiowej Megane’a II, które tworzą nowoczesny, pełen ekspresji styl. Zastosowanie typowego dla Renault designu przodu i charakterystyczne rozwiązanie tylnej szyby wyraźnie wskazują na przynależność do gamy Renault.

Wnętrze jest ciepłe i budzi sympatię. Deska rozdzielcza z centralnie umieszczonymi instrumentami pokładowymi jest typowa dla vana. Tapicerka i wykończenie są wysokiej jakości. Dzięki wprowadzeniu rozwiązań spełniających wymagania „Touch Design” posługiwanie się dźwigniami i przełącznikami jest bardziej intuicyjne i przyjemne.

Według założeń Renault oferowane wnętrze ma być wyjątkowo przestronne. Dzięki dużej przedniej szybie oraz panoramicznemu dachowi jest ono również niezwykle świetliste. Pasażerowie mają do dyspozycji bardzo dużą ilość schowków, co dodatkowo podnosi komfort podróżowania.

Jazda kolejną wersją Scenic’a jest przyjemna i wygodna. Pozycja ciała kierowcy jest wyciągnięta, a kierownicę ustawiono bardziej pionowo. Umieszczenie dźwigni zmiany biegów na desce rozdzielczej i skrócenie skoku dźwigni znajdujących się pod kierownicą również wpływa na zapewnienie wrażeń z jazdy zbliżonych do prowadzenia samochodu o klasycznym nadwoziu.

W Scenic’u II pojawiają się wpływające na komfort biksenonowe reflektory, automatyczny hamulec postojowy i klapka wlewu paliwa z wbudowanym zamknięciem.

Scenic II dysponuje szeroką oferta zespołów napędowych. Gama silników benzynowych składa się z jednostek 1.4 16V 98KM, 1.6 16V 115KM i 2.0 16V 136KM, a oferta silników wysokoprężnych obejmuje jednostki 1.5 dCi 80KM, 1.5 dCi 100KM i 1.9 dCi 120KM o maksymalnym momencie obrotowym sięgającym 300Nm. Aby zapewnić wysoki poziom bezpieczeństwa czynnego samochód został wyposażony w ESP, ABS i system nagłego hamowania. Jeśli chodzi o bezpieczeństwo czynne, nowy Scenic posiada konstrukcję nadwozia wyposażoną w strefy kontrolowanego zgniotu i liczne wzmocnienia. W aucie dostępnych jest maksymalnie 6 poduszek powietrznych, a każdy z pasażerów ma do dyspozycji 3-punktowy pas.

Dostępna za kilka miesięcy wersja 7-osobowa będzie o 230mm dłuższa.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport