mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Schumacher po raz szósty

Schumacher po raz szósty

Niemiec Michael Schumacher startujący 60. raz z pole position odniósł 76. zwycięstwo w karierze. Na mecie wyprzedził kolegę z teamu Ferrari, Rubensa Barrichello oraz Jensona Buttona z zespołu BAR-Honda.

Schumacher po raz szósty

Wyścig o GP Prix Europy na torze Nurburgring, jeśli chodzi o zwycięstwo, przypominał pierwszych pięć tegorocznych eliminacji. Sześciokrotny mistrz świata szybko objął wyraźne prowadzenie, już po czterech okrążeniach miał około 8 sekund przewagi, i bez problemów dojechał na prowadzeniu do mety. Jest to już szóste zwycięstwo Niemca w tym sezonie, a także czwarty podwójny triumf teamu Ferrari.

Trochę ciekawiej działo się w walce o pozostałe lokaty. Już na pierwszym zakręcie w wyniku kolizji z partnerem z zespołu Williams-BMW, Juanem Pablo Montoyą, start w Niemczech zakończył ubiegłoroczny zwycięzca GP Europy, Ralf Schumacher. Montoya po zjechaniu do boksu i wymianie przodu bolida kontynuował jazdę i na mecie zjawił się na ósmej pozycji. W wyniku tej kolizji wyścig musiał zakończyć też Brazylijczyk Christiano da Matta z Toyoty.

Bardzo dobrze jechali kierowcy zespołu BAR-Honda. Takuma Sato długo walczył z Barrichello o drugą lokatę. Na 47. okrążeniu nawet udało mu się wyprzedzić Brazylijczyka, jednak doszło do kolizji i Japończyk musiał zjechać do pit stopu. Po powrocie na tor nie był jednak w stanie kontynuować jazdy w wyniku awarii silnika. Drugi kierowca BAR-Hondy, Jenson Button piąty raz w tym sezonie stanął na podium, trzeci raz na jego najniższym stopniu.

Kolejny fatalny występ zanotował zespół McLaren-Mercedes. Kimi Raikkonen, aktualny jeszcze wicemistrz świata, startował wprawdzie z czwartej pozycji i przez pewien czas jechał nawet na drugim miejscu, jednak już po raz piąty nie zdołał dojechać do mety. W niedzielę awaria bolida miała miejsce już na 11. okrążeniu. Trochę lepiej, a przede wszystkim dłużej, jechał w wyścigu drugi kierowca zespołu David Coulthard. Startujący z ostatniej pozycji Szkot przez prawie połowę dystansu spisywał się bardzo dobrze, był nawet przez moment na trzeciej pozycji, jednak na 28. okrążeniu i jego bolid nie wytrzymał trudów rywalizacji.

Na podium Schumacher i Barrichello nie fetowali jednak hucznie, z szampanem, zwycięstwa. cały zespół pogrążony był w żałobie po śmierci prezesa koncernu Fiat Umberto Agnielliego, do którego należy także marka Ferrari.

Wyniki Grand Prix Europy:

1. M. Schumacher (Ferrari) 1:32.35,101
2. R. Barrichello (Ferrari)strata 17,989
3. J. Button (BAR-Honda) 22,533
4. J. Trulli (Renault) 53,673
5. F. Alonso (Renault) 1.00,987
6. G. Fisichella (Sauber-Petronas) 1.13,448
7. M. Webber (Jaguar-Cosworth) 1.16.206
8. J. Pa. Montoya (Williams-BMW) 1 okr.

Klasyfikacja MŚ:

1. M. Schumacher (Ferrari) 60 pkt
2. R. Barrichello (Ferrari) 46
3. J. Button (BAR-Honda) 38
4. J. Trulli (Renault) 36
5. F. Alonso (Renault) 25
6. J. P. Montoya (Williams-BMW) 24
7. R. Schumacher (Williams-BMW) 12
8. T. Sato (BAR-Honda) 8

Klasyfikacja MŚ konstruktorów:

1. Ferrari 106 pkt
2. Renault 61
3. BAR-Honda 46
4. Williams-BMW 36
5. Sauber-Petronas 10
6. McLaren-Mercedes 5
7. Toyota 4
8. Jaguar-Cosworth 3
9. Jordan-Ford 2

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport