mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Schumacher po raz szósty

Schumacher po raz szósty

Niemiec Michael Schumacher startujący 60. raz z pole position odniósł 76. zwycięstwo w karierze. Na mecie wyprzedził kolegę z teamu Ferrari, Rubensa Barrichello oraz Jensona Buttona z zespołu BAR-Honda.

Schumacher po raz szósty

Wyścig o GP Prix Europy na torze Nurburgring, jeśli chodzi o zwycięstwo, przypominał pierwszych pięć tegorocznych eliminacji. Sześciokrotny mistrz świata szybko objął wyraźne prowadzenie, już po czterech okrążeniach miał około 8 sekund przewagi, i bez problemów dojechał na prowadzeniu do mety. Jest to już szóste zwycięstwo Niemca w tym sezonie, a także czwarty podwójny triumf teamu Ferrari.

Trochę ciekawiej działo się w walce o pozostałe lokaty. Już na pierwszym zakręcie w wyniku kolizji z partnerem z zespołu Williams-BMW, Juanem Pablo Montoyą, start w Niemczech zakończył ubiegłoroczny zwycięzca GP Europy, Ralf Schumacher. Montoya po zjechaniu do boksu i wymianie przodu bolida kontynuował jazdę i na mecie zjawił się na ósmej pozycji. W wyniku tej kolizji wyścig musiał zakończyć też Brazylijczyk Christiano da Matta z Toyoty.

Bardzo dobrze jechali kierowcy zespołu BAR-Honda. Takuma Sato długo walczył z Barrichello o drugą lokatę. Na 47. okrążeniu nawet udało mu się wyprzedzić Brazylijczyka, jednak doszło do kolizji i Japończyk musiał zjechać do pit stopu. Po powrocie na tor nie był jednak w stanie kontynuować jazdy w wyniku awarii silnika. Drugi kierowca BAR-Hondy, Jenson Button piąty raz w tym sezonie stanął na podium, trzeci raz na jego najniższym stopniu.

Kolejny fatalny występ zanotował zespół McLaren-Mercedes. Kimi Raikkonen, aktualny jeszcze wicemistrz świata, startował wprawdzie z czwartej pozycji i przez pewien czas jechał nawet na drugim miejscu, jednak już po raz piąty nie zdołał dojechać do mety. W niedzielę awaria bolida miała miejsce już na 11. okrążeniu. Trochę lepiej, a przede wszystkim dłużej, jechał w wyścigu drugi kierowca zespołu David Coulthard. Startujący z ostatniej pozycji Szkot przez prawie połowę dystansu spisywał się bardzo dobrze, był nawet przez moment na trzeciej pozycji, jednak na 28. okrążeniu i jego bolid nie wytrzymał trudów rywalizacji.

Na podium Schumacher i Barrichello nie fetowali jednak hucznie, z szampanem, zwycięstwa. cały zespół pogrążony był w żałobie po śmierci prezesa koncernu Fiat Umberto Agnielliego, do którego należy także marka Ferrari.

Wyniki Grand Prix Europy:

1. M. Schumacher (Ferrari) 1:32.35,101
2. R. Barrichello (Ferrari)strata 17,989
3. J. Button (BAR-Honda) 22,533
4. J. Trulli (Renault) 53,673
5. F. Alonso (Renault) 1.00,987
6. G. Fisichella (Sauber-Petronas) 1.13,448
7. M. Webber (Jaguar-Cosworth) 1.16.206
8. J. Pa. Montoya (Williams-BMW) 1 okr.

Klasyfikacja MŚ:

1. M. Schumacher (Ferrari) 60 pkt
2. R. Barrichello (Ferrari) 46
3. J. Button (BAR-Honda) 38
4. J. Trulli (Renault) 36
5. F. Alonso (Renault) 25
6. J. P. Montoya (Williams-BMW) 24
7. R. Schumacher (Williams-BMW) 12
8. T. Sato (BAR-Honda) 8

Klasyfikacja MŚ konstruktorów:

1. Ferrari 106 pkt
2. Renault 61
3. BAR-Honda 46
4. Williams-BMW 36
5. Sauber-Petronas 10
6. McLaren-Mercedes 5
7. Toyota 4
8. Jaguar-Cosworth 3
9. Jordan-Ford 2

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Volvo XC60 - pierwsze teasery
Volvo XC60 - pierwsze teasery
To będzie jedna z najważniejszych premier tego sezonu. Nie tylko globalnie, ale również pod kątem polskiego rynku. Model XC60 jest najpopularniejszym modelem Volvo, mimo że ma już swoje lata. Dlatego przyszedł czas na kolejną odsłonę, a tymczasem producent podgrzewa atmosferę przed premierą.
Odgadnij model Odgadnij model