mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Schumacher u Fiata?

Schumacher u Fiata?

Nowe wersje popularnych samochodów Fiata.

Schumacher u Fiata?

Na zakończonych targach w Poznaniu Fiat zaprezentował nowe wersje popularnych modeli Punto i Seicento oraz sportowy samochód Barchetta Naxos. Wzbogacenie gamy oferowanych samochodów ma na celu poprawienie sytuacji Fiata na rynku.

FIAT Seicento 1,1 Schumacher

Seicento Schumacher to pojazd z limitowanej serii pojazdów opracowanej na bazie modelu Sporting. Samochód ten przeznaczony jest dla klientów młodszych i poszukujących samochodu o wyraźnie podkreślonej osobowości. Nazwa tego modelu pochodzi od nazwiska słynnego kierowcy wyścigowego, aktualnego Mistrza Świata Formuły 1, startującego na samochodach marki Ferrari, firmy wchodzącej w strukturę Fiat Auto. Odmienny i specyficzny charakter tej wersji nadają niektóre szczegóły. Jednym z nich jest przedni zderzak o oryginalnym i agresywnym kształcie. W centralnej części mieści się szeroki wlot powietrza do chłodnicy, natomiast po bokach umieszczono otwory wlotowe dla zwiększenia chłodzenia hamulców przednich. Na tylnej krawędzi dachu umieszczono spoiler.

Samochody z tej serii wyposażone są w estetyczne obręcze kół o ciekawym wzorze (Abarth), wykonane z lekkiego stopu oraz szersze ogumienie niskoprofilowe o wymiarach 165/55 R 13 H. Na pokrywie bagażnika i przednim zderzaku umieszczono logo z wzorem podpisu Schumachera. Czerwony kolor tego modelu nawiązuje do wyścigowych bolidów Ferrari i upamiętnia ich sukcesy.

Zastosowano w nim większy silnik, a także uzupełniono wyposażenie.

Sercem tego modelu jest zabudowany poprzecznie silnik z rodziny "FIRE" o objętości skokowej 1108 cm3. Ta nowoczesna i wyjątkowo lekka jednostka napędowa wyposażona jest w wałek rozrządu umieszczony w głowicy napędzany poprzez pasek zębaty. Wprowadzono także wielopunktowy wtrysk paliwa (MPI) sterowany elektronicznie. Silnik osiąga teraz moc 40 kW (54 KM) przy 5000 obr/min. Maksymalny moment napędowy wynosi 88 Nm. W układzie napędowym zastosowano pięciobiegową skrzynię przekładniową o przełożeniach dobranych pod kątem zwiększenia dynamiki.

Sportowy charakter samochodu wywołał potrzebę wprowadzenia zmian konstrukcyjnych w niektórych zespołach podwoziowych. Zastosowano amortyzatory o zwiększonej sztywności, a w przednim zawieszeniu wprowadzono stabilizator skrętny, ograniczający przechyły nadwozia podczas szybkiej jazdy na zakrętach. Poprzez niższe osadzenie nadwozia prześwit pojazdu zmniejszył się o 20 mm.

We wnętrzu zastosowano inne fotele przednie oraz odmienny wzór pokryć tapicerskich. Fotele przednie o bardziej ergonomicznym kształcie mają podwyższone części boczne siedzenia i oparcia, dzięki temu lepiej utrzymują ciało podczas szybkiej jazdy na łukach. Model Schumacher został wyposażony w obrotomierz ułatwiający kierowcy właściwe wykorzystanie charakterystyki silnika. Obrotomierz umieszczono w oddzielnej obudowie, w centralnej części tablicy rozdzielczej.

Pojazd ma również wzbogacone wyposażenie seryjne podnoszące poziom bezpieczeństwa i komfortu. Należy do niego m.in. poduszka powietrzna dla kierowcy i bezwładnościowe pasy bezpieczeństwa przy siedzeniach tylnych. Komfort prowadzenia samochodu podnosi elektryczne wspomaganie kierownicy, oferowane w standardzie.

Prędkość maksymalna wersji Schumacher wynosi 150 km/h, a czas rozpędzania do 100 km/h skrócił się do 13,5 sekundy.

FIAT Seicento Brush

Model Seicento jest obecnie podstawowym i najbardziej popularnym produktem FIAT Auto Poland. Model ten jest kolejnym krokiem w ciągłym procesie unowocześniania gamy oferowanych samochodów. FIAT Seicento dostępny jest w kilku wersjach i odmianach tworzących "rodzinę" o atrakcyjnych walorach.

FIAT Seicento wyróżnia się młodzieńczą sylwetką i porywającą stylizacją. Estetyczne i ergonomicznie zaprojektowane wnętrze umożliwia przewóz pięcioosobowej rodziny. Bagażnik o podstawowej objętości 170 dm3 ma regularne kształty ułatwiające pakowanie różnych przedmiotów. W celu uzyskania większej przestrzeni bagażowej wystarczy złożyć siedzenie tylne - uzyskuje się wówczas przestrzeń o objętości 810 dm3.

Pod nazwą Brush kryje się nowa odmiana samochodu wyróżniająca się atrakcyjną formą zewnętrzną i wzbogaconym wyposażeniem. Nadwozie pomalowane zostało w dwóch kontrastujących kolorach. Odmiennym kolorem pokryto zderzaki, tylne drzwi, obudowy lusterek oraz boczne listwy ochronne. Dodatkowym wyróżnikiem modeli Brush są kołpaki kół o nowym wzorze.

Pojazd dostępny jest z silnikiem czterocylindrowym o objętości skokowej 899 cm3. Zastosowana jednostka napędowa ma układ zasilania z centralnym wtryskiem jednopunktowym (SPI). Praca tego układu, jak również układu zapłonowego kontrolowana jest przez zintegrowany elektroniczny układ sterujący. Samochód wyposażono w trójfunkcyjny katalizator współpracujący z sondą Lambda. W układzie rozrządu zastosowano popychacze z hydrauliczną regulacją luzów zaworowych. Główne układy tego silnika nie wymagają więc czynności obsługowo - regulacyjnych.

Na wyposażenie standardowe modelu Brush składają się m.in. szyby atermiczne, radio ze zdejmowanym panelem, lusterka zewnętrzne regulowane od środka, elektrycznie podnoszone szyby przednie. W opcjach dostępne są: lakier metalizowany, aluminiowe felgi i poszerzane opony, wspomaganie kierownicy i autoalarm.

Odpowiedni komfort jazdy zapewnia niezależne zawieszenie wszystkich kół. Samochód jest bardzo zwrotny i łatwy do prowadzenia w ruchu miejskim, co osiągnięto dzięki precyzyjnemu i lekko działającemu układowi kierowniczemu z zębatkową przekładnią. Układ hamulcowy z krzyżowym podziałem na dwa niezależne obwody wyposażony został w podciśnieniowy mechanizm wspomagający. Skuteczność hamowania gwarantują tarczowe hamulce przednie oraz tylne hamulce bębnowe.

Zbiornik paliwa o objętości 35 dm3, mieszczący się w bezpiecznym miejscu, pod siedzeniem tylnym, pozwala na stosunkowo duży zasięg pojazdu bez potrzeby tankowania.

FIAT Punto Go!

Jest samochodem 3-drzwiowym, którego wersją wyjściową jest Punto SX 1,2 8V. Go! posiada nieco zmieniony wygląd zewnętrzny i wewnętrzny. Wyposażony jest w 4-cylindrowy silnik o maksymalnej mocy 44 kW (60 KM) z elektronicznym zapłonem. Kierownica jest wspomagana elektrycznie w systemie Dualdrive.

Punto Go! posiada następujące dodatkowe wyposażenie: radio Blaupunkt z subwooferem, siedzenia sportowe jak w wersji Sporting / HGT ze specjalną tapicerką w kolorach pomarańczowym i szarym, konsolę środkową pokrytą aluminium, podobnie jak w Sporting / HGT, zderzaki w kolorze nadwozia i ochronne listwy boczne. W standardzie znajduje się dzielona tylna kanapa, kierownica z regulacją wysokości i fotel kierowcy z regulacją lędźwiową i wysokości, poduszka powietrzna kierowcy oraz przednie szyby sterowane elektrycznie i elektryczna blokada drzwi. Punto Go! można wybrać poza standardowymi kolorami nadwozia dodatkowo w pastelowym niebieskim Metro i metalizowanym czarnym Seta.

FIAT Barchetta Naxos 1,8 16V 130 KM

Ten sportowy samochód właśnie wchodzi do oferty handlowej Fiat Auto Poland.

Model o nazwie Barchetta (czyli łódeczka) nawiązuje do stylu klasycznych otwartych pojazdów sportowych, które jeszcze w okresie międzywojennym figurowały w programie produkcyjnym firmy Fiat.

Obłe nadwozie typu roadster przeznaczone jest dla dwóch osób i zostało wyposażone w miękki składany dach. Po złożeniu dach wraz ze szkieletem mieści się pod specjalną pokrywą, za fotelami kierowcy i pasażera. Opcjonalnie dostępny jest sztywny dach typu hardtop z ogrzewaną szybą tylną. We wnętrzu umieszczono dwa sportowe fotele, które zapewniają bardzo dobre podparcie ciała podczas jazdy na zakrętach. Na uwagę zasługują charakterystyczne szczegóły jak np. nie wystające klamki zewnętrzne, stylizowana konsola centralna w kolorze srebrnym, stylizowane, również srebrne, obudowy lusterek, sportowa gałka zmiany biegów, radio z RDS, subwooferem, odtwarzaczem hi-fi i CD, posiadające możliwość odtwarzania plików mp3. W tylnej części nadwozia znajduje się bagażnik o pojemności 195 dm3.

Elementy zewnętrzne i wewnętrzne powleczone są Chromem Shadow. Felgi z nowym logo Fiata wykonane są ze stopu.

Pod względem konstrukcyjnym pojazd powiązany jest z modelem Punto, z którego pochodzi płyta podłogowa oraz elementy zawieszenia kół. Zespół napędowy zabudowano poprzecznie w przedniej części pojazdu. W jego skład wchodzi nowoczesny czterocylindrowy silnik o pojemności skokowej 1,8 dm3 oraz mechaniczna skrzynia przekładniowa o pięciu biegach. Maksymalna moc silnika wynosi 96 kW (130 KM) i jest osiągana przy 6300 obr/min.

W układzie rozrządu silnika pracuje 16 zaworów, które są napędzane dwoma wałkami umieszczonymi w głowicy. Zawory dolotowe mają zmienne fazy uzależnione od obciążenia i prędkości obrotowej silnika. Dzięki takim rozwiązaniom osiągnięto wysoką elastyczność silnika. Aż 90 % wartości maksymalnego momentu obrotowego (wynoszącego 164 Nm) dostępne jest w szerokim zakresie prędkości obrotowych od 2000 do 6000 obr/min.

Do sportowego charakteru pojazdu dostosowane są zespoły podwoziowe. Niezależne zawieszenia kół przednich i tylnych o odpowiedniej sztywności połączone są z nadwoziem poprzez ramy pomocnicze i elastyczne elementy tłumiące. Koła przednie prowadzone są na kolumnach Mac Phersona, natomiast tylne na wahaczach wleczonych. Zastosowano amortyzatory gazowe oraz stabilizatory. Samochód wyposażono w koła jezdne o średnicy 15" wykonane ze stopów lekkich. Układ kierowniczy wyposażony w hydrauliczne wspomaganie wyróżnia się precyzją i „szybkim” przełożeniem. Między skrajnymi położeniami kół należy wykonać jedynie 2,5 obrotu kierownicą.

Przy wszystkich kołach samochodu znajdują się hamulce tarczowe (z przodu wentylowane), które zapewniają skuteczne hamowanie. W warunkach zmniejszonej przyczepności do pracy włącza się czterokanałowy układ ABS.

Dynamiczny silnik oraz relatywnie niska masa pojazdu przyczyniają się do znakomitych osiągów pojazdu. Prędkość maksymalna wynosi 200 km/h natomiast czas rozpędzania ze startu stojącego do prędkości 100 km/h nie przekracza 8,9 s.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport