mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Seat Altea Prototipo:koncepcja MSV staje się rzeczywistością

Seat Altea Prototipo:koncepcja MSV staje się rzeczywistością

Podczas 60. Salonu Samochodowego we Frankfurcie zaprezentowany zostanie SEAT Altea Prototipo, będący realizacją całkowicie nowej koncepcji samochodu.

Seat Altea Prototipo:koncepcja MSV staje się rzeczywistością

SEAT Altea Prototipo nie jest zwykłą fantazyjną, futurystyczną propozycją, ani demonstracją twórczych umiejętności pracowników Martorell Technical Centre - to pojazd, który tylko kilka kroków dzieli od trafienia na linie produkcyjne. Mamy tu prawdziwy prototyp, dający wyobrażenie o kuszących kształtach nowego modelu, który ma się stać filarem hiszpańskiej marki, przyciągającym uwagę na równi z modelami Ibiza i León.

Altea Prototipo daje wgląd w cechy nowego wizerunku modeli SEAT-a. Z przodu widzimy wielką kratkę osłony chłodnicy, na której dumnie widnieje symbol firmy, dodatkowo akcentowany reflektorami przywodzącymi na myśl kocie oczy. Gdy spojrzymy na auto z boku, od razu zauważymy dynamiczną linię nadwozia, opadającą nad drzwiami i biegnącą ku wnękom tylnych kół. Taka zakrzywiona linia będzie charakterystyczną cechą sylwetki wszystkich przyszłych modeli SEAT-a. W sylwetce SEAT-a Altea Prototipo nie ma wyraźnego wyróżnienia komory silnika, przedziału pasażerskiego i bagażnika, można więc powiedzieć, że jest to auto naprawdę jednobryłowe. Całość tworzy jednak naprawdę wyjątkową, "sportową przestrzeń" o nazwie MSV.

Skrót MSV pochodzi od nazwy Multi Sport Vehicle, nadanej koncepcji samochodu o jednobryłowym nadwoziu i wielkich walorach sportowych. W Altea Prototipo oznacza to układ siedzeń 2+2 (faktycznie są to cztery indywidualne fotele), aerodynamiczną sylwetkę, zwarte, obniżone, pięciodrzwiowe nadwozie i takie typowe dla rasowego sportowego samochodu szczegóły wykończenia, jak duże 19-calowe obręcze kół z niskoprofilowymi oponami i potężne hamulce, widoczne przez szprychy kół.
Imponujący wygląd idzie w parze z wyśmienitymi osiągami, bez trudu dającymi się zademonstrować przez ten w pełni funkcjonalny model. W Altea Prototipo wykorzystano nowość technologiczną opracowaną w laboratoriach SEAT-a, a mianowicie potężny benzynowy silnik 2.0 FSI, będący pierwszym silnikiem FSI w ofercie naszej firmy. Rozwijana przez silnik moc 150 KM jest przekazywana na koła przednie poprzez 6-biegową automatyczno-sekwencyjną skrzynię biegów Tiptronic. W konstrukcji wykorzystano oczywiście doskonałe "zręczne podwozie" (Agile Chassis), znane też jako DSR (Dynamic Steering Response), także opracowane przez SEAT-a.

Altea Prototipo ilustruje fundamentalne wartości hiszpańskiej marki, przejawiające się w nowatorskim, oryginalnym wzornictwie, zdecydowanie sportowym charakterze samochodów i technologii mającej dawać radość z jazdy. Praktyczna realizacja nowej koncepcji MSV zostanie zaprezentowana podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie, a ostateczna wersja produkcyjna już wkrótce pojawi się na drogach.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
Zastanawiałeś się kiedyś co zrobić, aby zakup nowego samochodu był mniej odczuwalny dla rodzinnego budżetu? Sprawdź nowego Citroëna C3 Aircross, który dostępny jest w nowoczesnej formie finansowania Citroën SimplyDrive.