mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Seat wygnany z rodziny?

Seat wygnany z rodziny?

Według doniesień niemieckiej gazety branżowej "Automobilwoche" nowy menadżer koncernu Volkswagena, Martin Winterkorn zamierza wyłączyć z grupy hiszpańską markę Seat. Powód jest jasny - Seat od dłuższego czasu notuje kiepskie wyniki w sprzedaży i nie jest w stanie poradzić sobie z kryzysem finansowym.

Seat wygnany z rodziny?
Jak informuje dalej „Automobilwoche” pierwsze decyzje dotyczące odłączenia hiszpańskiej marki od koncernu VW już zapadły, a dotychczasowy szef Seata Guiseppe Tartaglione otrzymał już wypowiedzenie z pracy. Kierownictwo Volkswagena ma zamiar sprzedać hiszpańską markę ze względu na brak rentowności firmy, a miejsce modeli Seata mają zająć nowoopracowywane samochody od Audi – w pierwszej kolejności będzie to mały model A1, który prawdopodobnie budowany będzie w fabryce VW w Brukseli.

Przed Seatem czekają zatem ciężkie czasy. Hiszpanie podobnie jak w przypadku modelu Audi A3 Sportback zaangażowani są w prace rozwojowe właśnie nad wspomnianym modelem A1, jednak nigdy z ust szefów koncernu Volkswagena nie padła propozycja budowy nowych modeli w katalońskiej fabryce w Martorell. Według kuluarowych spekulacji nowy szef VW Martin Winterkorn – do niedawna szef grupy Audi/Seat, ma już dość finansowego kryzysu panującego w Seacie oraz rozczarowujących wyników sprzedaży. Seat, który do koncernu z Wolsfburga dołączył w 1986 roku od tamtego czasu nie zanotował żadnego znaczącego wyniku handlowego.

Wręcz przeciwnie. Volkswagen od dwóch lat "opiekuje się" Seatem szczególniej niż innymi markami wchodzącymi w skład grupy. W 2005 roku VW dwukrotnie udzielał Hiszpanom wsparcia finansowego, a łączna kwota przekazana firmie-córce na wyjście z finansowego dołka wyniosła blisko 2 miliardy euro. Pieniądze trafiły przede wszystkim na poprawę struktur produkcyjnych, które notowały systematyczne straty pogłębiając kryzys marki. Konsekwencją słabej formy Hiszpanów były między innymi zwolnienia 1350 pracowników z fabryki w Martorell, które zdecydowanie pogorszyły sytuację pomiędzy szefostwem, a pracownikami doprowadzając do strajków w katalońskich zakładach.

Pierwsze sygnały o próbie odsprzedaży Seata innemu producentowi pojawiły się w maju bieżącego roku, kiedy to doszło do spotkania szefów Volkswagena i Fiata. Hiszpańskie media informowały wówczas o rychłym przejęciu Seata przez włoską markę. Ostatecznie jednak będący na spotkaniu rzecznik koncernu VW, Dirk Grosse-Leege oraz szefowie Fiata jednogłośnie zdementowali te plotki. 

Czy podobnie będzie w tym przypadku? Jak dotąd na doniesienia gazety zareagowały tylko władze Seata, które na swojej stronie internetowej przedstawiły krótkie oświadczenie w tej sprawie kategorycznie dementujące informacje zawarte w artykule zamieszczonym w „Automobilwoche”. Spór o Seata chyba jednak istnieje, bowiem jak donoszą inne źródła informacyjne do zrezygnowania z funkcji przedstawiciela wszystkich podległych marek w koncernie Volkswagena szykuje się Wolfgang Bernhard, który uznawany jest za przeciwnika próby odłączenia Seata z grupy niemieckiego giganta samochodowego.

Czytaj także:

VW: Sprzedaż Seata Fiatowi to plotka! 2006-05-11

Seat zamierza rozszerzyć ofertę 2006-02-20

VW nie sprzeda Seata 2006-01-18

Kolejne pieniądze dla Seata 2005-11-28

Kieszonkowe dla Seata 2005-11-08
Zobacz koniecznie: Wszystko o Seat
Tematy w artykule: Seat

Podobne wiadomości:

Nowy Seat Ibiza nadchodzi

Nowy Seat Ibiza nadchodzi

Aktualności 2017-01-30

Cupra - nowa submarka Seata?

Cupra - nowa submarka Seata?

Aktualności 2017-08-11

Komentuj:

~andrzej 2006-12-18

Jeżdże Seatami od 10-ciu lat. Mialem Ibize potem Cordobe, a obecnie Leona. samochody sa naprawde w porządku. Sprawują się bardzo poprawnie. Mają swoje mankamenty jak np. przepustnica w jednostce benzynowej 1,4, czy drobne awarie oswietlenia w Leonie.Jednak nie porownania do Fiata. jeżdzilem Tipo i CC- totalna porażka. Myśle, że ponowne połączenie z Fiatem to będzie koniec tej marki.

~loop 2006-12-11

Nowe Seaty mają coś w sobie i odsobiście bardzo mi się podobają,szczególnie nowe Toledo.Sto razy ładniejsze niż nowa Honda Civic,to jest dopiero paskudztwo,do tego strasznie drogie !!!

~aboz 2006-12-09

Większym problemem dla szefów VAG jest produkcja Veiron-a, której koszty przewyższają cenę samego samochodu, skąd inąd wyśrubowaną poza granice rozsądku. To może wykończyć koncern.

~Lesio 2006-12-08

Dla mnie miraż z F.I.A.T.'em byłby zakończeniem S.E.A.T.'a. Do 92 roku już były ibizy od fiata i gdyby nie dobry silnik, ten samochód byłby totalną porażką. Też nie podobają mi się obecne modele - poza Leonem, który zachowuje jeszcze jakieś zdrowe proporcje. Ale to nie moje zmartwienie - i tak nie stać mnie na żaden z modeli... no, może poza używaną ibizą 6L (która z resztą jest wg mnie mniej udana niż poprzedni model po liftingu - 6K2)

~Shizo 2006-12-06

Powinni brac przykład ze Skody - mniej modeli bardziej przemyślana stylistyka no i ceny oczywiście. Przynajmniej w najmniejszych modelach nie powinni stosować tych swoich udziwnień stylistycznych. Zaden obecny Seat nie wyglad dobrze z każdej strony. Niby detale sa piekne ale całość do kitu.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
Zastanawiałeś się kiedyś co zrobić, aby zakup nowego samochodu był mniej odczuwalny dla rodzinnego budżetu? Sprawdź nowego Citroëna C3 Aircross, który dostępny jest w nowoczesnej formie finansowania Citroën SimplyDrive.