mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Seat wygnany z rodziny?

Seat wygnany z rodziny?

Według doniesień niemieckiej gazety branżowej "Automobilwoche" nowy menadżer koncernu Volkswagena, Martin Winterkorn zamierza wyłączyć z grupy hiszpańską markę Seat. Powód jest jasny - Seat od dłuższego czasu notuje kiepskie wyniki w sprzedaży i nie jest w stanie poradzić sobie z kryzysem finansowym.

Seat wygnany z rodziny?
Jak informuje dalej „Automobilwoche” pierwsze decyzje dotyczące odłączenia hiszpańskiej marki od koncernu VW już zapadły, a dotychczasowy szef Seata Guiseppe Tartaglione otrzymał już wypowiedzenie z pracy. Kierownictwo Volkswagena ma zamiar sprzedać hiszpańską markę ze względu na brak rentowności firmy, a miejsce modeli Seata mają zająć nowoopracowywane samochody od Audi – w pierwszej kolejności będzie to mały model A1, który prawdopodobnie budowany będzie w fabryce VW w Brukseli.

Przed Seatem czekają zatem ciężkie czasy. Hiszpanie podobnie jak w przypadku modelu Audi A3 Sportback zaangażowani są w prace rozwojowe właśnie nad wspomnianym modelem A1, jednak nigdy z ust szefów koncernu Volkswagena nie padła propozycja budowy nowych modeli w katalońskiej fabryce w Martorell. Według kuluarowych spekulacji nowy szef VW Martin Winterkorn – do niedawna szef grupy Audi/Seat, ma już dość finansowego kryzysu panującego w Seacie oraz rozczarowujących wyników sprzedaży. Seat, który do koncernu z Wolsfburga dołączył w 1986 roku od tamtego czasu nie zanotował żadnego znaczącego wyniku handlowego.

Wręcz przeciwnie. Volkswagen od dwóch lat "opiekuje się" Seatem szczególniej niż innymi markami wchodzącymi w skład grupy. W 2005 roku VW dwukrotnie udzielał Hiszpanom wsparcia finansowego, a łączna kwota przekazana firmie-córce na wyjście z finansowego dołka wyniosła blisko 2 miliardy euro. Pieniądze trafiły przede wszystkim na poprawę struktur produkcyjnych, które notowały systematyczne straty pogłębiając kryzys marki. Konsekwencją słabej formy Hiszpanów były między innymi zwolnienia 1350 pracowników z fabryki w Martorell, które zdecydowanie pogorszyły sytuację pomiędzy szefostwem, a pracownikami doprowadzając do strajków w katalońskich zakładach.

Pierwsze sygnały o próbie odsprzedaży Seata innemu producentowi pojawiły się w maju bieżącego roku, kiedy to doszło do spotkania szefów Volkswagena i Fiata. Hiszpańskie media informowały wówczas o rychłym przejęciu Seata przez włoską markę. Ostatecznie jednak będący na spotkaniu rzecznik koncernu VW, Dirk Grosse-Leege oraz szefowie Fiata jednogłośnie zdementowali te plotki. 

Czy podobnie będzie w tym przypadku? Jak dotąd na doniesienia gazety zareagowały tylko władze Seata, które na swojej stronie internetowej przedstawiły krótkie oświadczenie w tej sprawie kategorycznie dementujące informacje zawarte w artykule zamieszczonym w „Automobilwoche”. Spór o Seata chyba jednak istnieje, bowiem jak donoszą inne źródła informacyjne do zrezygnowania z funkcji przedstawiciela wszystkich podległych marek w koncernie Volkswagena szykuje się Wolfgang Bernhard, który uznawany jest za przeciwnika próby odłączenia Seata z grupy niemieckiego giganta samochodowego.

Czytaj także:

VW: Sprzedaż Seata Fiatowi to plotka! 2006-05-11

Seat zamierza rozszerzyć ofertę 2006-02-20

VW nie sprzeda Seata 2006-01-18

Kolejne pieniądze dla Seata 2005-11-28

Kieszonkowe dla Seata 2005-11-08
Zobacz koniecznie: Wszystko o Seat
Tematy w artykule: Seat

Podobne wiadomości:

Seat Leon Cupra - 300 KM po liftingu

Seat Leon Cupra - 300 KM po liftingu

Aktualności 2016-11-21

Seat Leon po liftingu – polskie ceny

Seat Leon po liftingu – polskie ceny

Aktualności 2016-11-08

Komentuj:

~andrzej 2006-12-18

Jeżdże Seatami od 10-ciu lat. Mialem Ibize potem Cordobe, a obecnie Leona. samochody sa naprawde w porządku. Sprawują się bardzo poprawnie. Mają swoje mankamenty jak np. przepustnica w jednostce benzynowej 1,4, czy drobne awarie oswietlenia w Leonie.Jednak nie porownania do Fiata. jeżdzilem Tipo i CC- totalna porażka. Myśle, że ponowne połączenie z Fiatem to będzie koniec tej marki.

~loop 2006-12-11

Nowe Seaty mają coś w sobie i odsobiście bardzo mi się podobają,szczególnie nowe Toledo.Sto razy ładniejsze niż nowa Honda Civic,to jest dopiero paskudztwo,do tego strasznie drogie !!!

~aboz 2006-12-09

Większym problemem dla szefów VAG jest produkcja Veiron-a, której koszty przewyższają cenę samego samochodu, skąd inąd wyśrubowaną poza granice rozsądku. To może wykończyć koncern.

~Lesio 2006-12-08

Dla mnie miraż z F.I.A.T.'em byłby zakończeniem S.E.A.T.'a. Do 92 roku już były ibizy od fiata i gdyby nie dobry silnik, ten samochód byłby totalną porażką. Też nie podobają mi się obecne modele - poza Leonem, który zachowuje jeszcze jakieś zdrowe proporcje. Ale to nie moje zmartwienie - i tak nie stać mnie na żaden z modeli... no, może poza używaną ibizą 6L (która z resztą jest wg mnie mniej udana niż poprzedni model po liftingu - 6K2)

~Shizo 2006-12-06

Powinni brac przykład ze Skody - mniej modeli bardziej przemyślana stylistyka no i ceny oczywiście. Przynajmniej w najmniejszych modelach nie powinni stosować tych swoich udziwnień stylistycznych. Zaden obecny Seat nie wyglad dobrze z każdej strony. Niby detale sa piekne ale całość do kitu.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport