mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Seat zamierza rozszerzyć ofertę

Seat zamierza rozszerzyć ofertę

Strategia rozwoju marki Seat zakłada rozszerzenie dotychczasowej oferty o modele z nowych segmentów, tak aby zwiększyć zarówno konkurencyjność, jak i rentowność.

Seat zamierza rozszerzyć ofertę

Wstępną wizję tych planów przedstawił podczas prezentacji wyników za 2005 r., prezes firmy SEAT, dr Andreas Schleef. Miniony rok upłynął przede wszystkim pod znakiem restrukturyzacji zatrudnienia przeprowadzonej w firmie, a także pogorszenia się głównych wskaźników ekonomicznych. W tym kontekście dr Schleef zauważył, że "po trudnym minionym roku, rok 2006 zapowiada się bardzo obiecująco dla Seata."

Formułując taką ocenę, prezes Seata wziął pod uwagę głęboką transformację zachodzącą obecnie w firmie. Jest to proces określany mianem "nueva Seat" ("nowy Seat") – obejmujący różne sfery działań w zakresie sprzedaży, marketingu, produkcji i kultury organizacyjnej – którego ostatecznym celem jest zwiększenie konkurencyjności firmy Seat i zrównoważony wzrost rentowności.

Jednym z głównych celów firmy w przyszłości jest podniesienie świadomości, wartości oraz wizerunku marki, zwłaszcza poza Hiszpanią, "aby jej pozycja lepiej odzwierciedlała znakomitą jakość modeli". Mówiąc o produktach, dr Schleef przypomniał, że na fali sukcesu, jakim cieszy się model Leon, Seat zaprezentował właśnie nową Ibizę na rok 2006 i jeszcze w tym roku wprowadzi na rynek zupełnie nowy model z rodziny Altea. Ponadto oferta może być rozszerzona o nowe modele z niższych i wyższych segmentów poza obecnie dostępnymi.

Mając na uwadze powyższe oraz dążąc do wykorzystania mocy produkcyjnych, przewiduje się, że w Martorell mogłyby być produkowane samochody Grupy Volkswagena z segmentów B i C – w których to zakład się specjalizuje.

Stagnacja w charakteryzującej się intensywną konkurencją branży motoryzacyjnej na niektórych ważnych rynkach europejskich, w połączeniu z innymi problemami wewnętrznymi, negatywnie odbiła się na głównych wskaźnikach ekonomicznych firmy, która

W 2005 r. hiszpańska firma zanotowała 62 mln euro straty. O takich wynikach mogły zadecydować inwestycje związane z przygotowaniem nowej gamy modeli, koszty restrukturyzacji zatrudnienia oraz 10-procentowy spadek przychodów (do 5,27 mld euro) w wyniku słabszej koniunktury.

W ubiegłym roku w fabryce w Martorell wyprodukowano 384.898 pojazdów – o 7,6% mniej niż w 2004 r. Wynik ten należy oceniać na tle ogólnego zmniejszenia się produkcji w sektorze motoryzacyjnym w Hiszpanii (o 12,67%), gdzie Seat jako producent samochodów odnotował najniższy spadek. Sprzedaż detaliczna wyniosła 422.246 egzemplarzy (o 4,5% mniej niż rok wcześniej), z czego 270.719 pojazdów wyeksportowano (-7%), a 151.527 sprzedano na rynku krajowym (wzrost o 0,6%).

Zobacz więcej o marce Seat

Zobacz koniecznie: Wszystko o Seat
Tematy w artykule: Seat

Podobne wiadomości:

Seat Leon Cupra - 300 KM po liftingu

Seat Leon Cupra - 300 KM po liftingu

Aktualności 2016-11-21

Seat Leon po liftingu – polskie ceny

Seat Leon po liftingu – polskie ceny

Aktualności 2016-11-08

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport