mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Sezon ogórkowy w pełni

Sezon ogórkowy w pełni

Kiedy żar się z nieba leje, cień nie daje choć trochę ulgi, każdy tylko myśli o tym, by uciec od codziennych obowiązków i wyrwać się choć na kilka dni na łono natury. W takim to okresie nie dziwi brak większych zmian w czołówce rankingu Top Ten mojeauto.pl.

Sezon ogórkowy w pełni

Bardzo dobry początek zanotowała, przynajmniej wśród Internautów, debiutująca w lipcu na naszym rynku Kia Rio. Auto dostępne jest w wersjach 4-drzwiowej (cena od 39.900 zł) oraz 5-drzwiowej (cena od 34.400), jak na razie wyłącznie z 1,4-litrowym silnikiem o mocy 97 KM. Przystępna cena i wyraźne nastawienie na europejskiego klienta mogą przyczynić się do dalszego wzrostu sprzedaży, jaki koreańska marka odnotowuje od dłuższego czasu.

Po dobrym początku w czerwcu najmniejszych nowości (Chevrolet Spark na 6. miejscu oraz Citroen C1 na 10.), teraz zainteresowanie tymi modelami wyraźnie spadło (odpowiednio 19. i 34. pozycja). Czy oznacza to, iż najmniejsze auta, mimo stosunkowo niskiej ceny, nie będą cieszyć się aż takim powodzeniem, jakim zakładano? Poczekajmy na jesienne miesiące, wówczas sytuacja powinna być bardziej klarowna.

I jeszcze na koniec o pozostałych nowościach, jakie pojawiły się w lipcu. Przede wszystkim pojawił się Fiat Croma, choć oficjalne rozpoczęcie sprzedaży planowane jest na wrzesień. Poprzez ten model Fiat powraca do segmentu D i zamierza poważnie w nim „namieszać”. Na pierwsze wyniki należy poczekać przynajmniej kilka miesięcy i wtedy będzie można powiedzieć, czy model ten może skutecznie rywalizować z takimi przedstawicielami segmentu, jak Passat, Vectra, Mondeo czy chociażby Laguna.

TABELA 1 – TOP TEN mojeauto.pl – najczęściej oglądane modele w lipcu 2005

Miejsce

Zmiana

Modele samochodów

Punkty*

1

bez zmian

Ford Focus

17246

2

bez zmian

Skoda Fabia

12357

3

+ 1

Toyota Corolla

12333

4

- 1

Toyota Avensis

10639

5

bez zmian

Peugeot 206

10406

6

nowy

Kia Rio

9654

7

+2

Toyota Yaris

8616

8

bez zmian

Peugeot 307

8210

9

+ 7

Honda Civic

8081

10

+ 3

Fiat Panda

7414

* liczba punktów przyznana na podstawie analiz oglądalności stron poszczególnych wersji samochodów w serwisie Auta Nowe

W rankingu najbardziej popularnych marek kolejny już miesiąc wyraźnie prowadzi Toyota. Nic dziwnego, skoro w pierwszej dziesiątce rankingu znajdują się aż trzy modele japońskiego koncernu. Poza tym niewielkie przetasowania w czołówce rankingu. Peugeot, po udanym czerwcu (m.in. wprowadzenie akcji promocyjnej), przesunął się w dół o dwie pozycje, ale wciąż znajduje się dość wysoko.

Po dłuższym okresie do czołowej dziesiątki powróciła marka BMW, ciesząca się sympatią wśród wielu miłośników motoryzacji. Samochody tej marki nie muszą być chyba jakoś specjalnie promowane. Wiadomo na co można liczyć, nabywając którykolwiek z modeli. Najmniejsza Seria 1 (najtańsza wersja kosztuje 92.500 zł) pozwala trochę większemu gronu pomyśleć na poważnie o kupnie auta rodem z Bawarii.

TABELA 2 – TOP TEN mojeauto.pl – najczęściej oglądane marki w lipcu 2005

Miejsce

Zmiana

Marka

Punkty*

1

bez zmian

Toyota

39476

2

+ 1

Ford

35061

3

+ 1

Volkswagen

30484

4

- 2

Peugeot

29841

5

bez zmian

Opel

29182

6

+ 1

Mercedes

27120

7

+ 2

Fiat

26463

8

bez zmian

Skoda

24356

9

- 3

Citroen

21269

10

+ 3

BMW

20550

* liczba punktów przyznana na podstawie analiz oglądalności stron poszczególnych wersji samochodów w serwisie Auta Nowe

Tak jak ostatnio na trzech czołowych pozycjach rankingu samochodów dla firm w lipcu nie było żadnych zmian. Zarówno Sprinter, Vito, jak i Transit cieszą się sporą popularnością jako samochody dostawcze. Wysoko sklasyfikowany został także Peugeot Partner – to być może zasługa wspomnianej już wcześniej akcji, która w przypadku Partnera oferuje rabat w wysokości 9.000 zł.

Po kilku słabszych miesiącach powoli do góry wspinają się dostawcze modele Volkswagena, w tym produkowane w Polsce Transporter i Caddy. W tym przypadku promocje na tegoroczne modele obejmują m.in. 8-proc. rabat cenowy, zaś w przypadku ubiegłorocznych modeli można je kupić nawet o 20-25% taniej.

Już chyba ostatni raz w pierwszej dziesiątce znajduje się Porsche Cayenne, który od 22 sierpnia przestanie być traktowany jako samochód dla firm, gdyż przy jego zakupie nie będzie już możliwości odliczenia pełnego podatku VAT. No chyba że powstanie wersja, z jednym rzędem siedzeń, specjalnie przygotowana pod nowe wymagania ustawy, jakie musi spełniać auto, by móc odliczyć 100% podatku VAT, a nie tylko 60%, maksymalnie do 6 tys. zł.

TABELA 3 – TOP TEN mojeauto.pl – najczęściej oglądane auta dla firm w lipcu 2005

Miejsce

Zmiana

Marka

Punkty*

1

bez zmian

Mercedes Sprinter

2717

2

bez zmian

Mercedes Vito

2013

3

bez zmian

Ford Transit

1913

4

+ 5

Peugeot Partner

1481

5

bez zmian

Gaz Gazela

1394

6

+ 1

Volkswagen Transporter

1338

7

+ 4

Volkswagen LT

1256

8

+ 2

Porsche Cayenne

1225

9

+ 3

Fiat Ducato

1119

10

- 2

Volkswagen Caddy

1103

* liczba punktów przyznana na podstawie analiz oglądalności stron poszczególnych wersji samochodów w serwisie Auta Nowe

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport