mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Siedem milionów od fuzji

Siedem milionów od fuzji

Od momentu przejęcia koncernu Skoda Auto przez grupę Volkswagena w 1991 roku, czeski koncern wyprodukował już siedem milionów samochodów.

Siedem milionów od fuzji
Pierwszym modelem czeskiej marki, który zapoczątkował szeroko zakrojoną transformację była Skoda Favorit, produkowana od 1988 r. W 1994 r. zastąpiła ją Skoda Felicia. Od tego momentu portfolio modeli koncernu niezmiennie się poszerza.
 
Znaczący i zauważalny postęp technologiczny produktów spod znaku Skody nastąpił w 1996 r., wraz z pojawieniem się na rynku Skody Octavia, która w 2004 r. została poddana całkowitej rewitalizacji, by po raz kolejny osiągnąć sukces rynkowy. Obok nadwozia kombi, liftback oraz sportowej wersji RS, na rynek weszła także Octavia Scout - uterenowiona wersja Octavii. Cztery lata później, w październiku 2008 r., Skoda Auto zaprezentowała całkowicie odświeżoną wersję Octavii - obecnie dostępną w ofercie koncernu.

Kluczowym modelem w portfolio Skody jest Fabia, która zadebiutowała na Międzynarodowych Targach Motoryzacyjnych we Frankfurcie w 1999 r. Samochód ten pojawił się w trzech wersjach nadwozia - hatchback, kombi oraz sedan. W 2007 r. swą poprzedniczkę całkowicie zastąpiła Fabia drugiej generacji, dostępna obecnie z nadwoziem typu hatchback lub kombi.
 
W 2001 r. modelem Skoda Superb czeski koncern wkroczył na rynek aut klasy średniej wyższej. Flagowy model koncernu pojawił się w nowej odsłonie w ubiegłym roku, spotykając się z bardzo dobrym przyjęciem przez Konsumentów oraz zyskując liczne nagrody i wyróżnienia.

W 2006 r. pojawił się na rynku Roomster, niekonwencjonalny model pozycjonowany jako samochód kompaktowy o cechach MPV.

Piątym modelem w portfolio Skoda Auto już wkrótce będzie Yeti, który miał swoją premierę podczas tegorocznego salonu samochodowego Geneva Motor Show. Modelem tym koncern zadebiutował w klasie samochodów typu SUV.

Model
Ilość (szt.)
Okres produkcji
Favorit
Felicia
Octavia Tour
Fabia
Superb
Octavia
Roomster
Fabia II
Superb II
768.690
1.420.441
1.389.546
1.788.063
136.068
900.535
157.834
407.634
31.189
1991 - 1995
1994 - 2001
1996 - do dziś
1999 - 2008
2001 - 2008
2004 - do dziś
2006 - do dziś
2006 - do dziś
2008 - do dziś


Podobne wiadomości:

Skoda dostarczyła 1,12 mln samochodów w 2016 roku

Skoda dostarczyła 1,12 mln samochodów w 2016...

Aktualności 2017-01-18

Skoda gotowa na rajdowy sezon 2017

Skoda gotowa na rajdowy sezon 2017

Aktualności 2017-01-17

Komentuj:

aaa 2009-04-20

Dobrze, że nasze rządy nie zgodziły się na sprzedaż FSO tym złym Niemcom i zainwestowały w wielomilionowe ulgi podatkowe dla tak wspaniałego inwestora jak Daewoo, marce dającej pewność na przyszłość, a nie jakiś tam VW. A tak na poważnie, VW mógł kupić FSO. Były propozycję z ich strony, jednak ze względu na "społeczną niechęć do inwestorów niemieckich" rozmów nie podjęto na wyższym szczeblu.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Tesla Supercharger – ile kosztuje ładowanie?
Tesla Supercharger – ile kosztuje ładowanie?
Elon Musk zapowiedział kilka miesięcy temu wprowadzenie cennika za korzystanie z szybkich stacji ładowania – Superchargerów. Wszystkie modele Tesli sprzedane po 15 stycznia nie będą korzystać za darmo z urządzenia. Znamy cennik Superchargerów w Polsce.