mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Signum i Tigra do lamusa

Signum i Tigra do lamusa

Według dzisiejszych doniesień prasowych internetowego wydania magazynu 'Auto Motor und Sport' Opel zamierza zakończyć produkcję dwóch modeli. Z linii produkcyjnych ostatecznie miałyby zjechać Signum oraz dwuosobowa Tigra Twintop.

Signum i Tigra do lamusa
Powody wycofania z produkcji obu modeli są podobne. Signum niemal od momentu wprowadzenia do sprzedaży cieszył się relatywnie małym zainteresowaniem zaś sprzedaż Tigry TwinTop w ubiegłym roku spadła aż o 60% (do 15 500 egzemplarzy ) w porównaniu z rokiem 2005.

Opel Signum stał się ofiarą działań własnego koncernu. Mimo że samochód był pozycjonowany w klasie premium i dysponował ciekawą koncepcją przestrzeni to i tak był zbyt zbliżony do flagowego modelu niemieckiej marki, Vectry. W 2006 roku Opel zdołał sprzedać zaledwie 8000 egzemplarzy Signum co jednoznacznie pokazuje, że w walce z produktami Audi, BMW czy Mercedesa był już na starcie na przegranej pozycji. Opel jednak nie rezygnuje z udziałów w prestiżowej klasie wyższej średniej i zapowiedział, że pracuje już nad odpowiednim konkurentem dla takich samochodów jak Audi A6 czy Mercedes E Klasy.

W skutek niepowodzeń Tigry TwinTop Opel zmieni także politykę aut o nadwoziu Cabrio. Po wycofaniu z produkcji tego modelu, Niemcy skupią się nad budową większego kabrioletu, który prawdopodobnie powstanie na bazie nowej Corsy – być może będzie to po prostu Corsa CC. Samochód, który na pokład zabierze maksymalnie czterech pasażerów produkowany będzie w fabrykach w Eisenach i Saragossie.

Dowiedz się więcej o modelu Opel Signum

Dowiedz się więcej o modelu Opel Tigra TwinTop

Czytaj także:

Taka będzie nowa Vectra? 2007-05-08

Opel chce ożywić Kapitana 2007-02-02

Podobne wiadomości:

Taka będzie nowa Vectra?

Taka będzie nowa Vectra?

Aktualności 2007-05-08

Komentuj:

~j 2008-03-10

Mam 1.9 CDTi 150 KM z 2004r od około pół roku. Swietne wnętrze, bardzo dobre właściwości jezdne, doskonałe wyposażenie. Jak dla mnie auto idealne. Nietuzinkowa elegancja i mało krzykliwa stylizacja. Tylko zawieszenie wersji 'sport' okazało sie za mało komfortowe na nasze drogi... Ogólnie polecam.

~Maco 2007-11-04

Myślę że Signum nie przyjął się tylko dlatego że miał zasąpić legendarną już Omegę, a do tego potrzebny był samochód z "tym czymś" co miała Omega, a Signum jest po prostu produktem...

~neta 2007-10-16

zadne signum tylko tigra!tigra to zajebiste autko i zadne inne!brak mi słow na to autko wiec chyba wiecie oco mi chodzi pa

~Jaca 2007-09-23

Jeździłem Signum 2.2 DTI i uważam że jest bardzo wygodny, świetnie wyposażony i co najważniejsze - ze względu na rozstaw osi rewelacyjnie trzyma się drogi. Tylne fotele i cały ten system samolotowy tp bardzo fajna rzecz, tylko nie wiem dla kogo. Ktoś kogo stać na kierowce nie będzie jeździł Oplem, a innym potrzebne jest wyposażenie z przodu a nie z tyłu samochodu. Sądzę że to niepotrzebnie zawyżało cenę samochodu. Niezależnie od wszystkiego uważam że to świetny wózek. Dużo wygodniejszy od np. A4

~Rafi 2007-05-09

To faktycznie świetny wózek, sąsiad kupił używany niedawno i nie powiem, jak nie przepadam za Oplem to ten jest naprawdę ekstra. Wygodny, duży, świetnie wyposażony, aczkolwiek snob pewnie nie poczuje w nim takiego prestiżu jak w typowych markach premium typu Audi, Mercedes czy Volvo. I wydaje mi się, że to zaważyło na jego niepowodzeniu. Ktoś kto chce jeździć autem premium, z założenia ma ma na nie pieniądze i nie patrzy na cene, a na ten prestiż wlaśnie. Pozdrawiam

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport