mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Silnik 2.0 litra w Civicu Type-R

Silnik 2.0 litra w Civicu Type-R

Ostatnie informacje, jakie pojawiły się w sprawie nadchodzącej małymi krokami nowej generacji Civica Type-R mówiły, ze auto zostanie wyposażone w silnik benzynowy 1.6 Turbo. Teraz jednak Honda zdradza, że sercem Type-R będzie inna jednostka.

Silnik 2.0 litra w Civicu Type-R
Yasuhisa Arai z działu Badań i Rozwoju w Hondzie potwierdził, że Honda Civic Type-R, która pojawi się na rynku w 2015 roku będzie napędzana przez silnik dwulitrowy, turbodoładowany. Dzięki temu inżynierowie mogą zapewnić moc około 300 KM. To stawia auto w godnej rywalizacji z nadchodzącym Fordem Focusem RS, który ma dostarczać moc bliską 350 KM.

Celem głównym i wyzancznikiem dla nadchodzącego Civica Type-R ma być Renault Megane RS Trophy, do którego należy rekord toru Nurburgring w kategorii aut przednionapędowych. Civic Type-R ma zrzucić z tronu francuskiego hot hatcha. Moc silnika to jedno, ale tor Nurburgring jest bardzo wymagającym obiektem i tam często liczy się również ustawienie zawieszenia jak i drobne detale. Skro jesteśmy już przy zawieszeniu to warto wspomnieć, że Honda rozważa zastosowanie w konstrukcji nowego Type-Ra skrętnych kół osi tylnej, co wiążę się z całkowitym przeprojektowanie tylnego zawieszenia obecnej generacji Hondy Civic. System precyzyjnego zawieszenia z obiema osiami skrętnym jest testowany w amerykańskiej wersji Hondy Accord.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Honda Civic
Honda Civic
Cena podstawowa już od: 62 400 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr. kombi-5dr. sedan-4dr.

Podobne wiadomości:

Honda WR-V debiutuje w Brazylii

Honda WR-V debiutuje w Brazylii

Aktualności 2016-11-09

Honda WR-V - nadchodzi nowy crossover

Honda WR-V - nadchodzi nowy crossover

Aktualności 2016-10-21

Komentuj:

~koko 2012-11-17

to fakt ! MUGEN zbuduje krotka serie aut zdolnych pokazac cos na "Nurburgringu" i to bedzie tylko jako reklama co by internauci sie licytowali co jest lepsze.. Normalna wersja do kupienia w PL bedzie tansza i slabsza od obecnego Focusa ST i przyszlego Golfa VII Gti to najwieksi konkurenci Type R w Europie i jak w poprzednich wersjach EP3 FN2 Honda zapewne bedzie konkurowac cena i.... wiekszym bagaznikeim, wyposazeniem seryjnym. s[alamiem emisja CO2 itp.

~fan CTR 2012-11-14

Tak, jasne. A jak już dojdzie do produkcji to nowy CTR dostanie kolejną ewolucję starego silnika, tym razem z bezpośrednim wtryskiem paliwa i mocą 210KM.... a na północną pętle poleci wersja MUGEN z zupełnie innym silnikiem która będzie dostępna tylko w wersji z kierownicą po prawej stronie i kosztowała tyle co nowe M3, a wyprodukują jej zaledwie 100 sztuk. Honda od początku tego wieku dużo muczy, ale mało mleka daje. Woli potworki typu CRZ które mają silnik niczym z kosiarki zamiast wskrzesić prawdziwe Type-R.... widać nie opłaca im się.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport