mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Silnik PACCAR MX na rynku amerykańskim

Silnik PACCAR MX na rynku amerykańskim

PACCAR, właściciel firmy DAF Trucks, latem 2010 roku wprowadzi na rynek amerykański silnik PACCAR MX, przeznaczony do montażu w samochodach ciężarowych marek Kenworth i Peterbilt.

Silnik PACCAR MX na rynku amerykańskim
Silnik PACCAR MX zaprojektowano z myślą o zapewnieniu klientom marek Kenworth i Peterbilt na całym świecie najwyższej w branży wydajności, niezawodności i efektywności zużycia paliwa.

- Pięćdziesiąt lat projektowania silników oraz zdobywania specjalistycznej wiedzy w zakresie ich produkcji przyczyniło się do uplasowania przez PACCAR w gronie wiodących producentów silników wysokoprężnych na świecie – powiedział Jim Cardillo, prezes PACCAR. Cardillo dodał również, że „silnik PACCAR MX zaprojektowano zgodnie z przepisami w zakresie emisji spalin w 2010 roku wprowadzonymi przez Agencję Ochrony Środowiska (ang. Environmental Protection Agency, EPA).

W surowych i ciężkich warunkach Ameryki Północnej silnik poddano testom, w ramach których przeszedł on z sukcesem próbę ponad 50 milionów mil. PACCAR z dumą wprowadza ten sprawdzony silnik charakteryzujący się właściwościami zapewniającymi mu wiodącą pozycję pośród silników pozostałych producentów w branży i przeznaczony do montażu w samochodach ciężarowych marki Kenworth i Peterbilt.

Silnik PACCAR MX
Silnik PACCAR MX jest dostępny w wersjach o mocy od 380 do 485 koni mechanicznych i z momentem obrotowym do 2 400 Nm. Ten zakres mocy w połączeniu z doskonałą efektywnością zużycia paliwa, wysoką niezawodnością, trwałością, niewielką masą własną oraz niskim kosztem utrzymania sprawia, że jest on idealnym wyborem zarówno w przypadku transportu długodystansowego jak i pozostałych zastosowań w branży.

W przypadku samochodów ciężarowych marki Kenworth i marki Peterbilt, silnik PACCAR MX generuje do 485 koni mechanicznych i charakteryzuje się wysokim osiągiem w szerokim przedziale prędkości obrotowych silnika. PACCAR opracował również i zapoczątkował zastosowanie stopu żelazowo-grafitowego (ang. compacted graphite iron, CGI) do produkcji kadłuba silnika MX oraz głowicy cylindrów. Ten materiał jest bardziej trwały i lżejszy niż tradycyjnie stosowane żeliwo szare, co pozwala na uzyskanie wyższych mocy w stosunku masy własnej.

Elektronicznie kontrolowany system wysokociśnieniowego wtrysku paliwa zapewnia ekonomiczne zużycie paliwa i wspomaga utrzymanie emisji spalin na niskim poziomie zgodnym z wymogami EPA. Projekt kadłuba silnika i tylny napęd rozrządu przyczyniają się do znacznie niższego poziomu hałasu w kabinie i tym samym zapewniają kierowcy bardziej komfortowe miejsce pracy. Hamulec silnikowy zapewnia wysokie osiągi w szerokim zakresie obrotów silnika.

- W celu spełnienia wymogów wynikających z przepisów EPA dotyczących emisji silników wysokoprężnych w 2010 roku, w silnikach PACCAR MX przeznaczonych do montażu w samochodach ciężarowych marek Kenworth i Peterbilt zastosowano technologię selektywnej redukcji katalitycznej (ang. Selective Catalytic Reduction, SCR) w połączeniu z systemem recyrkulacji spalin (ang. Exhaust Gas Recirculation, EGR). Połączenie obu systemów zapewnia udostępnienie klientom marek Kenworth i Peterbilt wysokoefektywnego rozwiązania spełniającego wymogi EPA obowiązujące w 2010 roku. Światowej klasy pojazdy PACCAR, DAF CF85 i XF105, w których zastosowano technologię SCR umożliwiającą zgodność z normą Euro 4 i normą Euro 5, cieszą się niesłabnącym powodzeniem od kilku lat - podkreślił Dan Sobic, wiceprezes wykonawczy PACCAR.

Podobne wiadomości:

Fabryka Mercedesa w Jaworze w 2019 roku

Fabryka Mercedesa w Jaworze w 2019 roku

Aktualności 2016-10-13

Co wybrać - diesel czy benzyna?

Co wybrać - diesel czy benzyna?

Zakup i sprzedaż samochodu 2016-09-06

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport