mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Silnik Priusa najlepszy

Silnik Priusa najlepszy

Hybrydowy silnik Toyoty Prius został wybrany przez grono międzynarodowych dziennikarzy Silnikiem Roku 2004 (Engine of the Year 2004).

Silnik Priusa najlepszy

Jednostka o napędzie spalinowo-elektrycznym wygrała też w trzech kategoriach spośród 11 ocenianych, zdobywając najwięcej tytułów w jednym roku w dotychczasowej historii tej nagrody. 1,5-litrowa jednostka Hybrid Synergy Drive zwyciężyła wśród silników o pojemności z przedziału 1,4-1,8 l. Została też wybrana najbardziej ekonomicznym silnikiem oraz najlepszym nowym silnikiem.

W pozostałych ośmiu kategoriach też przeważały silniki japońskie. W trzech najlepsze okazały się jednostki napędowe Hondy (silniki o pojemności poniżej 1l, z przedziału 1-1,4l oraz z przedziału 1,8-2l), a w jednej triumfowała Mazda (przedział 2,5-3l). W przedziałach 2-2,5l oraz 3-4l najlepsze były silniki BMW, największe silniki, powyżej 4l, to zwycięstwo 5-litrowego silnika V10 Volkswagena. Silnikiem o najlepszych osiągach okazał się silnik Mercedesa AMG.

Nagroda Silnik Roku przyznawana jest od 1999 roku. W tym roku najlepsze silniki wybierało 56 dziennikarzy z 24 krajów z 5 kontynentów.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
W pogoni za wydajnością
W pogoni za wydajnością
Coraz bardziej zaawansowane układy wtryskowe, poza zwiększaniem mocy silników, optymalizują proces spalania obniżając zużycie paliwa i zmniejszając emisję spalin.