mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Silniki Scania do ciężarowych

Silniki Scania do ciężarowych

Od września br. Scania oferuje szerszą niż kiedykolwiek wcześniej gamę silników do nowych pojazdów ciężarowych, obejmującą ogólnie 21 wersji silników Euro 3, Euro 4 i Euro 5.

Silniki Scania do ciężarowych

Gama ta tworzy również podstawę nowej oferty układów napędowych do autobusów i autokarów Scania, która zostanie wdrożona w końcu tego roku.

Silniki Euro 3 pozostaną najlepszym rozwiązaniem na wielu rynkach co najmniej do roku 2010. Norma Euro 4 zacznie obowiązywać w Europie zachodniej od października 2006. Mimo, iż norma Euro 5 wejdzie dopiero w październiku 2009 roku, już teraz zainteresowanie silnikami spełniającymi tę normę jest duże, ze względu na korzystne ulgi w opłatach drogowych i podatkach, obowiązujące w niektórych krajach.

Flagową jednostką nowej gamy silników Scania jest silnik V8 – najmocniejszy silnik na rynku oferujący unikalne połączenie potężnej mocy i wysokiego momentu obrotowego. Wszystkie nowe silniki odznaczają się lepszymi własnościami trakcyjnymi. W połączeniu z nową gamą skrzyń biegów oraz układami Scania Retarder i Scania Opticruise, klienci mogą otrzymać optymalną specyfikację układu napędowego do każdego rodzaju transportu.

Prestiżowe układy napędowe z silnikami V8 – 620 KM, 580 KM, 560 KM i 500 KM
Najmocniejszy z nowych silników Scania V8 dostępny jest w wersjach o mocy 620 (3.000 Nm), 580, 560 i 500 KM. Wysoki moment obrotowy jest dostępny w szerokim i użytecznym zakresie obrotów, co zapewnia nadzwyczajne własności trakcyjne i świetną zdolność pokonywania wzniesień. Zarówno silnik Euro 3 o mocy 580 KM oraz silnik Euro 4 o mocy 560 KM produkują moment obrotowy rzędu 2700 Nm, dzięki czemu wybór dotyczy wyłącznie poziomu emisji spalin, a nie osiągów. Silnik o mocy 500 KM wytwarza moment obrotowy rzędu 2400 Nm w wersji Euro 3 i Euro 4 lub rzędu 2500 Nm w wersji Euro 5.

Jednostki napędowe 11/12 litrowe osiągają moc 470, 420, 380 lub 340 KM. Zmiana pojemności z 11 na 12 litrów w przypadku Euro 4 przyczyniła się do podwyższenia użytecznego momentu obrotowego o 100 Nm w silnikach o mocy 340 KM i 380 KM.

Wdrożony w 2004 roku, nowy 5-cylindrowy silnik 9-litrowy (310, 270 i 230 KM) cieszy się już świetną reputacją pod względem własności trakcyjnych i wytrzymałości. Mimo niewielkich wymiarów, silnik ten odznacza się charakterystyką porównywalną z większymi silnikami Scania, wytwarzając duży moment obrotowy na niskich obrotach. Zapewnia to wygodną jazdę przy minimalnej potrzebie zmiany biegów i z zachowaniem świetnej charakterystyki zużycia paliwa.

Komentuj:

~Janusz 2007-11-02

Potrzebuję silnik do scani 124 400 km

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport