mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Silnikowe "Oscary" przyznane!

Silnikowe "Oscary" przyznane!

Plebiscyt 'International Engine of the Year' stał się ostatnimi czasy jednym z najbardziej prestiżowych imprez w świecie motoryzacji. Od sześciu lat, co roku wyłaniane są najlepsze jednostki napędowe w danych kategoriach, a spośród nich jedna, która otrzymuje miano silnika roku.

Silnikowe

Międzynarodowym silnikiem roku 2006 okrzyknięto dziesięciocylindrową jednostkę BMW o pojemności 5 litrów. Po raz pierwszy w historii, nagrodę drugi rok z rzędu wygrywa ten sam silnik. Dodatkowo, otrzymał on nagrodę w kategorii dla najbardziej wydajnej jednostki oraz kategorii pojemnościowej. W rundzie finałowej 51 z 61 redaktorów zagłosowało na bawarskie dzieło, podkreślając przy tym w samych superlatywach swoje wrażenia. W 4999 centymetrach sześciennych ukrywa się 507 koni mechanicznych, które pozwolą w 4,7 sekundy osiągnąć na liczniku 100 km/h. Silnik ten doskonale sprawuje się w sportowych modelach BMW M5 oraz M6.

W kategorii nowego silnika nagrodę otrzymała jednostka stworzona także przez Niemców. Jest to silnik Volkswagena 1,4 TSI Twincharger montowany w nowym Golfie. Potrafi on dostarczyć ciągłej, dynamicznej mocy, bez tzw. turbo-dziury. Wydajnością można spokojnie porównywać z silnikami V10. W kategorii, której głównym przedmiotem oceny była ekonomia, wygrał hybrydowy silnik marki Toyota o pojemności 1,5 litra. Jego apetyt na paliwo utrzymuje się na poziomie 4,2 l/100km. Podczas działania silnika spalinowego, samochód osiąga moc 67 KM przy 5 tyś. obr./min. Silnik elektryczny może uzyskać nieznacznie mniejszą moc rzędu 67 KM w przedziale między 1,200 obr./min - 1,540 obr./min.

Wszystkie kategorie oraz ich zwycięzcy:

Silnik roku 2006

1. BMW 5 l V10
2. Volkswagen 1.4 l TSI
3. BMW 3 l Diesel
4. Toyota 1.5 l Hybrid
5. Volkswagen 2 l FSI Turbo

Najlepszy nowy silnik 2006

1. Volkswagen 1.4 l TSI (Golf)
2. Toyota 3.5 l V6 Hybrid (GS450h)
3. Chevrolet 7 l V8 (Corvette Z06)

Najbardziej ekonomiczny

1. Toyota Hybrid 1.5 l (Prius)
2. Honda Hybrid 1.3 l IMA (Civic)
3. Fiat-GM Diesel 1.3 l (Panda, Grande Punto, IDEA, Doblo, Lancia Ypsilon, Opel/Vauxhall Agila, Corsa Astra, Meriva, Tigra, Combo, Suzuki New Ingis)

Najbardziej wydajny

1. BMW 5 l V10 (M5, M6)
2. Ferrari 4.3 l V8 (F430)
3. Mercedes-AMG 6 l bi-Turbo (SL65, CL65, Maybach)

Silnik o pojemności poniżej 1 litra

1. Honda 1 l IMA (Insight)
2. Toyota 1 l 3-cylinder (Aygo, Yaris/Echo/Vitz, Citroen C1, Peugeot 107)
3. Ford 1 l supercharged (EcoSport)

Pojemność od 1 l do 1,4 l

1. Volkswagen 1.4 l TSI (Golf)
2. Honda Hybrid 1.3 l IMA (Civic)
3. Fiat-GM Diesel 1.3 l (Panda, Grande Punto, IDEA, Doblo, Lancia Ypsilon, Opel/Vauxhall Agila, Corsa, Astra, Meriva, Tigra, Combo, Suzuki New Ignis)  

Pojemność od 1,4 l do 1,8 l

1. Toyota Hybrid 1.5 l (Prius)
2. Honda 1.8 l (Civic)
3. MINI 1.6 l Supercharged (Cooper S)

Pojemność od 1,8 l do 2,0 l

1. Volkswagen/Audi 2 l FSI Turbo (Golf GTi , Audi A3, A4, A6, Octavia, Leon)
2. Honda 2 l i-VTEC (Civic Type-R)
3. Honda 2 l (S2000)

Pojemność od 2,0 l do 2,5 l

1. Subaru 2.5 l flat four Turbo (Forester, Impreza, Saab 9-2X)
2. BMW 2.5 l (325, 525, Z4)
3. Honda Diesel 2.2 l (Civic, Accord (Europe), CR-V, FR-V)

Pojemność 2,5 l do 3,0 l

1. BMW Diesel 3 l Twin Turbo (535d)
2. BMW 3 l 6-cylinder (Z4, 330, 530, 630, 730)
3. Honda 3 l V6 Hybrid (Accord)

Pojemność od 3,0 l do 4,0 l

1. BMW 3.2 l (M3, Z4 M)
2. Toyota 3.5 l Hybrid (GS 450h)
3. Porsche 3.8 l (911)

Pojemność powyżej 4 litrów

1. BMW 5 l V10 (M5, M6)
2. Ferrari 4.3 l V8 (F430)  
3. Mercedes-AMG 6 l bi-turbo (SL65, CL65, Maybach)

Czytaj także:

BMW ma najlepsze silniki (2005-06-02)

Silnik roku w BMW (2005-06-01)


Podobne wiadomości:

Najlepszy silnik 2012 to...

Najlepszy silnik 2012 to...

Technika 2012-06-14

Ford EcoBoost po raz kolejny z tytułem Silnika Roku

Ford EcoBoost po raz kolejny z tytułem...

Technika 2014-06-26

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Skoda Karoq nagrodzona za design
Skoda Karoq nagrodzona za design
Czytelnicy magazynu "Auto Motor und Sport" uznali Skodę za najlepiej zaprojektowanego, kompaktowego SUV-a na rynku. Czeski model zdobył 28,7 proc. głosów i pokonał aż siedemnastu rywali.