mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Silnikowe "Oscary" przyznane!

Silnikowe "Oscary" przyznane!

Plebiscyt 'International Engine of the Year' stał się ostatnimi czasy jednym z najbardziej prestiżowych imprez w świecie motoryzacji. Od sześciu lat, co roku wyłaniane są najlepsze jednostki napędowe w danych kategoriach, a spośród nich jedna, która otrzymuje miano silnika roku.

Silnikowe

Międzynarodowym silnikiem roku 2006 okrzyknięto dziesięciocylindrową jednostkę BMW o pojemności 5 litrów. Po raz pierwszy w historii, nagrodę drugi rok z rzędu wygrywa ten sam silnik. Dodatkowo, otrzymał on nagrodę w kategorii dla najbardziej wydajnej jednostki oraz kategorii pojemnościowej. W rundzie finałowej 51 z 61 redaktorów zagłosowało na bawarskie dzieło, podkreślając przy tym w samych superlatywach swoje wrażenia. W 4999 centymetrach sześciennych ukrywa się 507 koni mechanicznych, które pozwolą w 4,7 sekundy osiągnąć na liczniku 100 km/h. Silnik ten doskonale sprawuje się w sportowych modelach BMW M5 oraz M6.

W kategorii nowego silnika nagrodę otrzymała jednostka stworzona także przez Niemców. Jest to silnik Volkswagena 1,4 TSI Twincharger montowany w nowym Golfie. Potrafi on dostarczyć ciągłej, dynamicznej mocy, bez tzw. turbo-dziury. Wydajnością można spokojnie porównywać z silnikami V10. W kategorii, której głównym przedmiotem oceny była ekonomia, wygrał hybrydowy silnik marki Toyota o pojemności 1,5 litra. Jego apetyt na paliwo utrzymuje się na poziomie 4,2 l/100km. Podczas działania silnika spalinowego, samochód osiąga moc 67 KM przy 5 tyś. obr./min. Silnik elektryczny może uzyskać nieznacznie mniejszą moc rzędu 67 KM w przedziale między 1,200 obr./min - 1,540 obr./min.

Wszystkie kategorie oraz ich zwycięzcy:

Silnik roku 2006

1. BMW 5 l V10
2. Volkswagen 1.4 l TSI
3. BMW 3 l Diesel
4. Toyota 1.5 l Hybrid
5. Volkswagen 2 l FSI Turbo

Najlepszy nowy silnik 2006

1. Volkswagen 1.4 l TSI (Golf)
2. Toyota 3.5 l V6 Hybrid (GS450h)
3. Chevrolet 7 l V8 (Corvette Z06)

Najbardziej ekonomiczny

1. Toyota Hybrid 1.5 l (Prius)
2. Honda Hybrid 1.3 l IMA (Civic)
3. Fiat-GM Diesel 1.3 l (Panda, Grande Punto, IDEA, Doblo, Lancia Ypsilon, Opel/Vauxhall Agila, Corsa Astra, Meriva, Tigra, Combo, Suzuki New Ingis)

Najbardziej wydajny

1. BMW 5 l V10 (M5, M6)
2. Ferrari 4.3 l V8 (F430)
3. Mercedes-AMG 6 l bi-Turbo (SL65, CL65, Maybach)

Silnik o pojemności poniżej 1 litra

1. Honda 1 l IMA (Insight)
2. Toyota 1 l 3-cylinder (Aygo, Yaris/Echo/Vitz, Citroen C1, Peugeot 107)
3. Ford 1 l supercharged (EcoSport)

Pojemność od 1 l do 1,4 l

1. Volkswagen 1.4 l TSI (Golf)
2. Honda Hybrid 1.3 l IMA (Civic)
3. Fiat-GM Diesel 1.3 l (Panda, Grande Punto, IDEA, Doblo, Lancia Ypsilon, Opel/Vauxhall Agila, Corsa, Astra, Meriva, Tigra, Combo, Suzuki New Ignis)  

Pojemność od 1,4 l do 1,8 l

1. Toyota Hybrid 1.5 l (Prius)
2. Honda 1.8 l (Civic)
3. MINI 1.6 l Supercharged (Cooper S)

Pojemność od 1,8 l do 2,0 l

1. Volkswagen/Audi 2 l FSI Turbo (Golf GTi , Audi A3, A4, A6, Octavia, Leon)
2. Honda 2 l i-VTEC (Civic Type-R)
3. Honda 2 l (S2000)

Pojemność od 2,0 l do 2,5 l

1. Subaru 2.5 l flat four Turbo (Forester, Impreza, Saab 9-2X)
2. BMW 2.5 l (325, 525, Z4)
3. Honda Diesel 2.2 l (Civic, Accord (Europe), CR-V, FR-V)

Pojemność 2,5 l do 3,0 l

1. BMW Diesel 3 l Twin Turbo (535d)
2. BMW 3 l 6-cylinder (Z4, 330, 530, 630, 730)
3. Honda 3 l V6 Hybrid (Accord)

Pojemność od 3,0 l do 4,0 l

1. BMW 3.2 l (M3, Z4 M)
2. Toyota 3.5 l Hybrid (GS 450h)
3. Porsche 3.8 l (911)

Pojemność powyżej 4 litrów

1. BMW 5 l V10 (M5, M6)
2. Ferrari 4.3 l V8 (F430)  
3. Mercedes-AMG 6 l bi-turbo (SL65, CL65, Maybach)

Czytaj także:

BMW ma najlepsze silniki (2005-06-02)

Silnik roku w BMW (2005-06-01)


Podobne wiadomości:

International Engine of the Year - zaskakujący werdykt

International Engine of the Year -...

Aktualności 2016-06-02

Tytuł Silnik Roku 2015 tym razem dla BMW

Tytuł Silnik Roku 2015 tym razem dla BMW

Technika 2015-06-18

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Honda pracuje nad hybrydą
Honda pracuje nad hybrydą
Japoński producent postawił sobie bardzo ambitny cel. Do 2030 roku dwie trzecie samochodów sprzedawanych przez tą markę ma być napędzana układem hybrydowym. Dlatego inżynierowie pracują nad nowym rozwiązaniem.